kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Pénzügyi és Számviteli Főiskola |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 210 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 28 cm x 20 cm |
ISBN: | |
A költségvetési gazdálkodás jellemzői | 3 |
Költségvetési gazdálkodás | 4 |
A gazdálkodás és a költségvetési gazdálkodás fogalma | 4 |
A költségvetési gazdálkodás tartalma | 7 |
A költségvetés szerkezeti rendje | 11 |
A költségvetési szervek osztályozása | 21 |
Bruttó finanszírozású költségvetési szervek | 25 |
Bevételeik felhasználására jogosult költségvetési szervek | 26 |
A költségvetési szervek pénzügyi irányításának eszközei és az irányítás szervezete | 30 |
A költségvetési szervek pénzügyi irányításának alapvető eszközei | 30 |
A költségvetési szervek pénzügyi irányításának szervezete | 35 |
A költségvetési szervek gazdálkodásának operatív szervezete és e szervezet feladatai | 41 |
A gazdálkodás operatív szervezete | 42 |
A gazdálkodás operatív szervezetének feladatai | 43 |
A költségvetési szervek pénzügyi tervezési rendszere | 51 |
A költségvetési szervek kiadásait meghatározó tényezők | 51 |
A különböző időtartamú népgazdasági tervek egységes rendszere | 54 |
A hosszútávú terv szerepe a költségvetési szervek kiadásainak meghatározásában | 56 |
A középtávú népgazdasági terv szerepe a költségvetési szervek kiadásainak tervezésében | 59 |
Az éves népgazdasági terv és a költségvetés | 62 |
A tervezés második üteme | 63 |
A tervezés második üteme | 64 |
Az intézményi költségvetés tartalma | 66 |
A normatív tervezési módszer | 68 |
A költségvetés tervezési rendszerének néhány sajátos vonása | 74 |
A tanácsok önállósága saját költségvetésük meghatározásában | 74 |
A minisztériumok, illetve megyei tanácsok önállósága a költséghelyek előirányzatainak megállapításában és megváltoztatásában a tervezés két üteme közt | 77 |
A terv által szabályozott piac egyes hatásainak figyelembe vétele a tervezésnél | 78 |
A költségvetési szervek előirányzatainak évközi megváltoztatása | 80 |
Az előirányzatok megváltoztatásának módjai | 82 |
A minisztériumok saját hatáskörben történő előirányzatmódosítása | 82 |
A minisztérimok előirányzatátcsoportosítási hatásköre | 83 |
Előirányzatfelhasználási hatáskör a központi költségvetési szerveknél | 84 |
A költségvetési folyószámlás szervek előirányzatának megváltoztatása | 85 |
Kiadási előirányzatok változtatásával összefüggő pénzfedezet biztosítása és az előirányzatváltoztatások bejelentése | 86 |
A minisztérium hatáskörében nem engedélyezhető előirányzatváltoztatások | 87 |
A Kormány és a pénzügyminiszter előirányzatátcsoportosítási hatásköre | 87 |
A kiadási előirányzatok növelésének pénzügyi fedezete | 87 |
Bevételi előirányzatok évközi módosítása | 88 |
A tanácsok költségvetési előirányzatainak és fejlesztési alapjainak megváltoztatása | 89 |
A költségvetési szervek pénzellátásának rendszere | 90 |
A pénzellátás rendszeréről általában | 91 |
A pénzellátás fogalma | 91 |
A pénzellátás alapvető formái | 92 |
A költségvetési szervek bankszámláinak rendszere | 95 |
A bankszerű pénzkezelés | 95 |
A bankszámlák csoportosítása | 96 |
A bankszámlák csoportosítása rendeltetésük szerint | 97 |
A bankszámlák csoportosítása a bankszervezet információs rendszerébe való illeszkedésük szerint | 98 |
A bankszámlák csoportosítása számjeleik szerint | 99 |
A bankszámlák csoportosítása a központi és tanácsi költségvetéshez való tartozás szerint | 102 |
A költségvetési szervek pénzellátása | 108 |
A költségvetési szervek pénzellátási rendszerével szemben támasztott követelmények | 109 |
A minisztériumok és az országos hatáskörű szervek pénzellátása | 111 |
Az önállóan gazdálkodó szervek pénzellátása | 114 |
Az intézményi pénzellátás módszerei | 123 |
A normatív finanszírozási módszer | 123 |
A költségvetés arányos hányada alapján történő finanszírozási módszer: az intézményfinanszírozás | 127 |
A normatív finanszírozás tapasztalatai és a pénzellátási rendszer továbbfejlesztésének lehetőségei | 129 |
A normatív kutatás eddigi eredményei | 131 |
A pénzellátási rendszer továbbfejlesztésének lehetőségei | 140 |
A költségvetési szervek bérgazdálkodásának rendszere | 143 |
A béralap szerkezet megállapítása és felhasználása | 143 |
A béralap szerkezete | 143 |
A béralap megállapítása | 146 |
A költségvetési szerveknél alkalmazható bérrendszerek, bérszabályozók | 160 |
A bérrendszerek jellemzése | 160 |
A bérszabályozók jellemzése | 165 |
A bérrendszerek egységesítésének és egyszerűsíésének követelményei | 170 |
A költségvetési szervek felújítási rendszere | 175 |
Az állóeszközök felújításának fogalma | 176 |
A felújítási előirányzatok tervezésének és a felújítási szükségletek felmérése | 178 |
A felújítási előirányzatok képzése | 178 |
A felújítási szükségletek felmérése | 179 |
A költségvetési szervek állóeszközeinek rendszerében 1968. január 1-től alkalmazott gyakorlat | 181 |
A költségvetési felújítási rendszer gyakorlata 1970. január 1. óta | 184 |
A költségvetés szerkezeti rendje a felújítási tevékenység kettős jellegének szolgálatában | 184 |
A felújítási előirányzatok tervezési metodikája | 188 |
Gazdálkodás a felújítási célt szolgáló eszközökkel | 190 |
A felújítási alap rendszer néhány elvi problémája | 192 |
Egységes felújítási kulcsok elvi megalapozottsága | 192 |
Önálló felújítási alapképzésre alkalmas szerv | 197 |
A felújítási célokat szolgáló pénzeszközök év végi maradványa | 199 |
Eredetileg nem felújítási célokat szolgáló pénzeszközök felújítási alapba helyezése | 200 |
A felújítási alap rendszer továbbfejlesztésének lehetősége | 201 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.