1.062.389

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kollektivitás az iskolai osztályokban (dedikált példány)

A közösségi beállítódás strukturális meghatározói

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 203 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 17 cm
ISBN: 963-05-1169-X
Megjegyzés: Hunyady Györgyné Gárdonyi Zsuzsanna szerző által dedikált példány. Kihajtható melléklettel. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A szocialista pedagógiában a közösségi nevelés értékes hagyományai halmozódtak fel, ugyanakkor a gyakorlati nevelőmunkában és az elméletben egyaránt sürgető feladatok várnak megoldásra. A közösségi ember hatékony formálásához megalapozott ismeretek van szükség a tanulói kollektivitás összetevőiről s fejlesztésének hatótényezőiről a tanulóközösségen belül és kívül. A könyv az ez irányban folyó több éves kutatómunka újszerű eredményeit összegezi. A nevelési helyzet széles körű elemzése, a pedagógiai fogalmak és tennivalók tisztázása érdekében sor kerül a nevelésszociológiai és szociálpszichológiai szempontok, eszközök ismertetésére is. A kutatás feltárja a tanulók közösségi beállítódásának alakulását az általános iskolában, és felderíti, hogyan függ ez a beállítódás a közösségek szerkezetétől, jellemzőiről.

Tartalom

Vizsgálati koncepció - mérési módszerek7
A téma és megközelítésmódja7
Kutatási hipotézisek15
A vizsgálat változói15
A vizsgálat módszerei20
A közösségi szerkezet jellemzése24
A minta jellemzése24
A minta rétegződése24
A szerkezeti oldalak összefüggése46
A szülők társadalmi helyzetének összefüggése a szerkezet más oldalaival46
A nemek összefüggése a szerkezet különböző elemeivel53
A tanulmányok struktúra összefüggése a komplex szerkezet más elemeivel59
A pedagógiai rétegződés összefüggése a szerkezet különböző oldalaival73
A vélt pedagógiai rétegződése és más szerkezeti elemek összefüggése75
A formális és az informális szerkezet kapcsolata76
Az informális szerkezet összefüggése a komplex struktúra különböző oldalaival80
A kollektivitás jellemzése82
A tanulók véleménye a kollektivitásról82
A fogalom tartalmi jegyei82
A közösségi tevékenység motívumainak rangsorolása92
A közösség iránti beállítódás mérése97
A skáláról97
Az itemekről100
A skálaeredményekről103
Összefüggés a közösségi szerkezet és a kollektivitás között120
Szerkezeti alcsoportok (rétegek) és a közösségi attitűd120
A fiúk és a lányok közösségi beállítódása120
A szülők társadalmi helyzete és a tanulók közösségi beállítódása122
A tanulmányi rétegződés és a közösségi beállítódás125
A pedagógiai rétegződés és a tanulók közösségi attitűdje125
A vélt kollektivitás és a közösségi beállítódás126
A tisztségviselők rendszere és a kollektivitás127
A tanulók népszerűségének és közösségi beállítódásának összefüggése128
Szerkezettípusok és közösségi beállítódás129
A közösség szerkezetének ismerete és a közösségi beállítódás134
A közösség szociometriai szerkezetének percepciója és a kollektivitás134
A közösségi helyzet és a kollektivitás összefüggésének kísérleti vizsgálata148
Eredmények és nyitott kérdések163
Irodalom167
Mellékletek177
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Kollektivitás az iskolai osztályokban (dedikált példány) Kollektivitás az iskolai osztályokban (dedikált példány) Kollektivitás az iskolai osztályokban (dedikált példány) Kollektivitás az iskolai osztályokban (dedikált példány) Kollektivitás az iskolai osztályokban (dedikált példány) Kollektivitás az iskolai osztályokban (dedikált példány)

A védőborító kopott, szakadozott.

A címlapon a szerző, Hunyady Györgyné Gárdonyi Zsuzsanna névre szóló dedikációja látható.

Állapot:
3.840 ,-Ft
19 pont kapható
Kosárba