A hatvan évet megelőző öt évezred | 3 |
I. rész (1896-1919) | 5 |
Győr a milléneumkor | 7 |
Gyár születik (1896) | 11 |
Az első év (1897-1898) | 17 |
Az első sztrájk | 18 |
Az első szállítmány | 21 |
Az első haszon | 23 |
A tiszta nyereség mindenáron való növeléséért (1898-1901) | 24 |
Szocialisták nyilvántartási lapja a győri rendőrkapitányságon | 25 |
Fokozódnak a balesetek | 27 |
"Egyetértés" és még sincs egyetértés (1902) | 31 |
A háromhetes nagy sztrájk | 34 |
Vasas ne hagyd magad! (1903-1904) | 37 |
Tisza István fogadtatása | 39 |
Autó gőzgéppel | 39 |
Akik nem akarnak többé sakkfigurák lenni (1905-1907) | 41 |
Kovácsműhely-kovács sztrájk | 47 |
A finánctőke előbújik, a kartell létrejön (1907-1912) | 48 |
Miért nem költözik a gyár Tatabányára? | 49 |
Amikor egészben utazik a vashíd | 50 |
Török-, román-, argentin szállítások | 52 |
Háború vagy béke? (1912-1917) | 54 |
Vér és arany | 55 |
Rohanunk a forradalomba (1917-1918) | 57 |
A Nagy Októberi Szocialista Forradalom hatása | 58 |
Az érem másik oldala | 60 |
Vasasok a polgári forradalomban (1918) | 61 |
Hatalommal és fegyverrel a kézben (1919) | 64 |
Az eszme hősei és a komáromi provokáció | 65 |
Vörös zászló | 66 |
Batyuzásért kofa-felvonulás | 68 |
A Tanácsköztársaság az ellenforradalom szemüvegével | 69 |
II. rész (1919-1934) | 71 |
Levert forradalom után (1919 ősz-1920) | 73 |
Tőkés rendszabályok a gyárban | 75 |
Román megszállók Győrött | 76 |
Pótolhatatlanok-e a veszteségek | 76 |
Az 1920-as év gazdasági eredménye | 80 |
Az infláció fokozódik (1921-1922) | 83 |
Harc a jobb megélhetésért | 86 |
Folytatódnak a sztrájkok (1922-1923) | 95 |
Kommentár nélkül | 100 |
Ahogy az igazgatóság látja | 101 |
Lanyha a piac - nincs munkásmozgalom (1924-1926) | 103 |
Sztrájkolnak a hidászok (1927) | 110 |
A nagy gazdasági válság előtt (1928-1929) | 119 |
A csőd szélén (1930-1934) | 125 |
III. rész (1935-1945) | 129 |
Ismét háborús készülődés (1935-1937) | 131 |
A Rima átveszi a gyárat | 131 |
Tőkés célok | 131 |
Megindul a termelés | 133 |
Szociális helyzet | 136 |
Háborús program (1938-1941) | 140 |
Repülőgépgyártás | 141 |
Hadikonjunktúra | 142 |
Hadiüzem | 147 |
Aki szelet vet, vihart arat (1941-1944) | 149 |
Termelés... termelés... termelés... | 152 |
Az építkezések | 155 |
Gyári tüzek | 157 |
Megélhetés... lakáshiány... jutalmazás | 157 |
A német csizma (1944-1945) | 161 |
Légitámadás | 162 |
Kitelepítés | 167 |
"Arbeitsgemeinschaft" | 168 |
Újabb "telepítés" | 169 |
A József Attila kör | 172 |
Csak értetek | 173 |
Németország | 175 |
Reményt ébreszt a közelgő ágyúszó | 178 |
IV. rész (1945-1956) | 179 |
Megindult a munka a felszabadult gyárban (1945-1946) | 181 |
Arccal a vasút felé | 182 |
Az 1946-os tanulságok | 188 |
A hároméves terv (1947-1949) | 191 |
A hároméves terv eredményei | 194 |
A sztahanovista mozgalom magyarországi bölcsője | 198 |
Az első ötéves terv (1950-1954) | 201 |
Győzedelmes esztendő | 204 |
Az első ötéves terv néhány tanulsága | 212 |
A második ötéves terv | 215 |
A Wilhelm Pieck Vagon- és Gépgyár térjavaslata | 216 |
A második ötéves terv jelentősége | 219 |
Függelék | 221 |
A vagonosztály export tevékenysége | 223 |
A híd gyáregység nagyobb munkái | 225 |
Források | 229 |