1.062.614

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Informatika

1-12 évfolyam/Kerettantervi változat/Számítástechnika/Tantárgyi tanterv a kerettanterv alapján készülő helyi tantervekhez

Szerző
Szeged
Kiadó: Mozaik Kiadó
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 39 oldal
Sorozatcím: Tantárgyi tanterv
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: MS-9819.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

1994-ben a Nemzeti Alaptanterv tíz műveltségi területe között újként jelent meg az Informatika. Az első változat e terület oktatására az 5. és 6. évfolyamon 2-4%, a 7. és 10. évfolyamon 4-7%... Tovább

Előszó

1994-ben a Nemzeti Alaptanterv tíz műveltségi területe között újként jelent meg az Informatika. Az első változat e terület oktatására az 5. és 6. évfolyamon 2-4%, a 7. és 10. évfolyamon 4-7% közötti időt javasolt. A 2000-ben megjelent kerettanterv viszont jelentős módosításokat hozott. A 6. évfolyamon egy modul keretében 19 órát, a 7-8. évfolyamon 37, a 9- évfolyamon 74 órát javasol minimálisan az összóraszámból. Sajnos ez a minimálisan előírt óraszám nagyon kevés órával látszik növelhetőnek.
Jelenleg - és a távlati irányzatokat látva a későbbiekben is - az 5. évfolyamig nem javasolt az informatika önálló tantárgyként való megjelentetése. Ez nem azt jelenti, hogy ne használjanak számítógépet a diákok az ötödikig, hanem azt, hogy más tantárgy keretében ismerkedjenek meg vele, és valamilyen célra használják is, alkalmazzák a számítógépet mint eszközt.
A továbbra is érvényben maradt NAT-ban az 5- és 6. évfolyamra előírt követelményeket más tantárgyakba lehet vagy kell integrálni. Ilyen befogadó tárgy lehet például a technika és a matematika, egy-egy részanyaga lehet az ennek a korosztálynak előírt anyag. Ha az iskola felszereltségében alkalmas rá, akkor egy féléves heti 1 órával ezt külön tárgyként is megoldhatja.
Az informatika tantárgy igyekszik tartalmilag korszerű, a technikai fejlődéssel lépést tartó, szinte naponta változó ismereteket nyújtani, azokat a mindennapi életben alkalmazható formában oktatni. A tananyag logikai elrendezése ennek megfelelően a használati szinttől a belső működés megértése felé, a passzív befogadótól az aktív irányítóig viszi a diákokat. Vissza

Tartalom

Bevezető 3
A tanterv alkalmazásának feltételei 4
Személyi feltételek 4
Tárgyi feltételek 5
A szertár és a szaktanterem alapfelszereltsége 7
Szaktantermi szabadpolcos könyvtár kialakítása 7
Kiadványok 7
Az informatika kerettanterve 9
A képzés célja 10
Informatika az 1-4. évfolyamon 11
Informatika modul a 6. évfolyamon 14
Javasolt órafelosztás 15
Fejlesztési követelmények, új tevékenységek 16
A továbbhaladás feltételei 18
Informatika a 7. évfolyamon 19
Javasolt órafelosztás 19
Fejlesztési követelmények, új tevékenységek 21
A továbbhaladás feltételei 23
Informatika a 8. évfolyamon 23
Javasolt órafelosztás 24
Fejlesztési követelmények, új tevékenységek 25
A továbbhaladás feltételei 26
Informatika a középiskolában 27
Célok 27
Minimum oktatás a 9- évfolyamon 30
Javasolt órafelosztás 30
Fejlesztési követelmények, új tevékenységek 32
A továbbhaladás feltételei 34
Maximum és kompromisszum oktatás a 9- és 10. évfolyamon 34
Javasolt órafelosztás 35
Fejlesztési követelmények, új tevékenységek 37
A továbbhaladás feltételei 38
Informatika a 12. évfolyamon 39
Javasolt órafelosztás 39
Fejlesztési követelmények, új tevékenységek 39
A továbbhaladás feltételei 39
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem