Előszó
A vállalkozás - időben változó tartalommal és fókuszálással - sok mindent akar tudni, kell, hogy tudjon a piacról. Információk kellenek többek között a fogyasztóról, magatartásáról, szokásairól; a...
Tovább
Előszó
A vállalkozás - időben változó tartalommal és fókuszálással - sok mindent akar tudni, kell, hogy tudjon a piacról. Információk kellenek többek között a fogyasztóról, magatartásáról, szokásairól; a márkákról, kínálatukról és keresletükről (kik, hogyan, hol kínálják, illetve keresik); a meghatározó piaci szereplőkről (partnerekről és versenytársakról); az egyes iparágakról, fejlődésük üteméről és irányáról stb., stb. Mindezek térben és időben változó komponensek, mozgásukat módszeresen és folyamatosan figyelemmel kell kísérni. Az aktuális információk hiánya, vagy domináns információk pontatlansága kockázat generáló. A marketingdöntések kockázata úgy mérsékelhető, hogy megfelelő körű, pontosságú és frissességű információval rendelkezik a cég. Ehhez korszerű információgyűjtő és feldolgozó rendszerre van szükség. Ahhoz, hogy hatékony marketingdöntések születhessenek, mai, változással jellemezhető világunk megkívánja, hogy a vállalati marketingkutatás a piaci folyamatok és a piaci szereplői magatartások megismerésének kielégítő, tudományosan megalapozott módszereit alkalmazza. E módszerek ismerete nélkülözhetetlen azok számára, akik a kutatási folyamatban, az adatfeldolgozásban, vagy a marketingdöntések előkészítésében vesznek részt.
Fenti célok és követelmények meghatározzák az e tárgykörben oktatandó ismeretek körét, tartalmát és az ismeretátadási módszert is. A könyv hét fejezetben foglalja össze a legfontosabb, a marketingkutatással kapcsolatos fogalmakat és eljárási ismereteket. Végigvezeti az olvasót a folyamaton, elindulva az információszükséglet felismerésétől, a hipotézisek felállításán, az adatbázis megteremtésén, az adatfeldolgozás és elemzés módszereinek áttekintésén át a marketingdöntések meghozataláig. Figyelembe veszi a vizsgálandó folyamatok főbb jellemzőit, az e területen gyakorlatban is alkalmazható ismereteket és az erőforráskorlátok (ember, technika, idő, pénz). A hangsúlyt a megismerésre, az értelmezésre és az információfeldolgozásra helyezi. A megismerő (kognitív) marketing önmaga hozza létre azt az ismeretet, amely a folyamathatékonyság magasabb szintre emelését teszi lehetővé. A kvantifikálhatóság mellett nagy súlyt helyez a motivációs és érzelmi hatások vizsgálati lehetőségeire és kitér a témakörrel kapcsolatos adatvédelmi, jogi és etikai kérdésekre is. Az irodalomjegyzék segítséget ad a témakör iránt érdeklődő számára ismeretei elmélyítésére és kiszélesítésére.
Vissza