A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Koedukáció és közvélemény (dedikált példány)

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 107 oldal
Sorozatcím: A pedagógia időszerű kérdései hazánkban
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Dobos László szerző által dedikált példány. Tankönyvi száma: 52 411/XXII.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az elmúlt évtizedben iskoláink százai, osztályaink ezrei alakultak át egyszerű (homogén) fiú- és leányiskolákból, osztályokból koedukált iskolákká, osztályokká. Ennek ellenére a pedagógiai-pszichológiai tanulmányokban és könyvekben - amelyek a közösség alakulásának feltételeivel foglalkoznak - a szerzők nemiségükben meghatározatlan tanulókra vonatkoztatják megállapításaikat.
Kétségtelen, hogy az osztályok minőségi rétegződése gyakrabban történik az érdeklődés vagy a képességek alapján, de a tanulók egymásra gyakorolt hatásrendszerének, az osztálykohézió alakulásának, az érzelmi kötődésnek a koedukáció igen fontos motívuma.
E könyv szerzője nyolc iskola nevelőtestületi tagjainak és három iskola diákjainak a koedukációval kapcsolatos véleményét vizsgálja. Nagy pedagógiai tapasztalattal elemzik a véleményekben tükröződő problémákat, és megállapítja - többek között -, hogy a koedukáció a modern pedagógia alapelve, ám önmagában nem oldja meg a nevelés problémáit. Optimális hatás csak... Tovább

Fülszöveg

Az elmúlt évtizedben iskoláink százai, osztályaink ezrei alakultak át egyszerű (homogén) fiú- és leányiskolákból, osztályokból koedukált iskolákká, osztályokká. Ennek ellenére a pedagógiai-pszichológiai tanulmányokban és könyvekben - amelyek a közösség alakulásának feltételeivel foglalkoznak - a szerzők nemiségükben meghatározatlan tanulókra vonatkoztatják megállapításaikat.
Kétségtelen, hogy az osztályok minőségi rétegződése gyakrabban történik az érdeklődés vagy a képességek alapján, de a tanulók egymásra gyakorolt hatásrendszerének, az osztálykohézió alakulásának, az érzelmi kötődésnek a koedukáció igen fontos motívuma.
E könyv szerzője nyolc iskola nevelőtestületi tagjainak és három iskola diákjainak a koedukációval kapcsolatos véleményét vizsgálja. Nagy pedagógiai tapasztalattal elemzik a véleményekben tükröződő problémákat, és megállapítja - többek között -, hogy a koedukáció a modern pedagógia alapelve, ám önmagában nem oldja meg a nevelés problémáit. Optimális hatás csak akkor várható, ha a pedagógiai vezetés elméletileg megalapozott, jól átgondolt, és a tárgyi feltételek biztosítottak. Vissza

Tartalom

A koedukáció hazánkban5
A koedukáció megítélése hazai pedagógiai irodalmunkban5
A közvélemény társadalmi szerepéről15
Előzetes információk a hazai pedagógia-közvéleményről22
Vizsgálat és módszer30
Koedukáció és pedagógus-közvélemény37
Koedukáció és tanulói közvélemény52
Szeretnek-e koedukált osztályba járni?54
Mi a véleményük egymás gondolkodóképességéről?66
Mi a véleményük egymás viselkedéséről?71
Előnyösnek vagy hátrányosnak tartják-e azt, hogy fiúk és lányok egy osztályba járnak?75
Milyen tanárt szeretnek (szeretnének) osztályfőnöknek?86
Néhány pedagógiai tanulság96
Függelék103

Dobos László

Dobos László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dobos László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem