Előszó
A Budapesti Ferihegyi Nemzetközi Repülőtér Magyarország fővárosának délkeleti részén, Budapest XVIII. kerületének közigazgatási területén, az M 4-es főút mellett helyezkedik el.
A repülőtér keleti...
Tovább
Előszó
A Budapesti Ferihegyi Nemzetközi Repülőtér Magyarország fővárosának délkeleti részén, Budapest XVIII. kerületének közigazgatási területén, az M 4-es főút mellett helyezkedik el.
A repülőtér keleti irányban a főváros XVIII. kerületével, délkeleti irányban Vecséssel határos. A repülőtér tengerszint feletti magassága 140 m, területe 1314 hektár, amelyet 37 km hosszú kerítés határol.
A Budapesti Ferihegyi Nemzetközi Repülőtér évente közel 2-2,5 millió utas és 35-40 ezer repülőgép forgalmát bonyolítja le. Az utasforgalom mellett jelentős mennyiségű, évente mintegy 20 000 tonna áru fuvarozására kerül sor.
Az utasforgalom lebonyolítását, a légijárművek kiszolgálását, az árufuvarozás végzését a Ferihegy-1 és Ferihegy-2 Terminál, valamint a Kisgépes Terminál (GAT) biztosítja.
A repülőtér, a repülés zavartalan, a közvélemény számára megnyugtató módon való üzemeltetésének egyik fontos alapeleme a hatékony biztonsági rendszer és folyamatos működése.
A magyar légi közlekedés a nemzetközi légi közlekedés szerves része. A nemzetközi polgári repülés ügyeinek képviseletére, érdekeinek érvényesítésére az 1944. december 17-én létrehozott és 1947 óta az ENSZ egyik szakosított szervezeteként működő Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) hivatott.
Magyarország 1969-ben csatlakozott az ICAO-hoz, aláírásra került a nemzetközi polgári repülésről szóló egyezmény, amelyet követően 1970 második felében vette kezdetét a védelem és biztonság alapintézkedéseinek hazai életbe léptetése. A nemzetközi polgári repülésről szóló egyezményt az MNK Elnöki Tanácsa 1971. november 5-én az 1971. évi 25. számú törvényerejű rendelettel hirdette ki. A törvényerejű rendelet az egyezmény hivatalos magyar fordítása. A rendelkezés a nemzetközi polgári repülés alapszabályainak a honosítása, amely minden további szabályozás alapja.
Vissza