Előszó
A Klarinétiskola II. kötete szerves folytatása az I. kötetnek, és azzal a hároméves alsófokú zeneiskolai klarinétoktatás tananyagának gerincét alkotja.
A gyakorlatok összeválogatásánál fő...
Tovább
Előszó
A Klarinétiskola II. kötete szerves folytatása az I. kötetnek, és azzal a hároméves alsófokú zeneiskolai klarinétoktatás tananyagának gerincét alkotja.
A gyakorlatok összeválogatásánál fő törekvésünk volt, hogy a magyar zenei anyanyelv mellett tartalmazzák más népek dalainak feldolgozásait, és közel hozzák a növendékhez az elmúlt nagy zenei stíluskorszakok örökségét is.
A zenei, harmóniai élményt nyújtó két- és háromszólamú művek közé egyszólamú, elsősorban a technika fejlesztését célzó gyakorlatokat is beiktattunk. A technikai készség fejlesztését szolgálják az ujjgyakorlatok, hangsorok, hangzatfelbontások és hangközök. Kívánatosnak tartjuk, hogy ezeket - fontosságuknak megfelelően - lelkiismeretesen sajátítsák el a növendékek.
Igen fontos a különböző játékmódok: „non legato". „portata", „staccato" helyes elsajátítása. Ezeket a játékmódokat az e célra írott gyakorlatokon kívül tanácsos a hangsorok tanulásánál is alkalmazni.
A díszítések, ékesítések közül a klarinétnál a mai zenei gyakorlatban is általánosan használt írásmódokat és megoldásaikat tartottuk szem előtt.
A gyakorlatok feletti rövidítések: B. Gy., B. I., B. K., H. M., J. P., Sz. E. a szerzők: Balassa György, Bogár István, Berkes Kálmán, Hajdú Mihály, Járdányi Pál és Szervánszky Endre nevére utalnak.
Vissza