| Bevezetés | 9 |
| Naptárunk létrejöttéről | 15 |
| A Gergely-féle naptárreform | 17 |
| A pogány évkereszt | 20 |
| A rejtély megoldása: precessziós ugrások | 27 |
| Előnyt kínál-e a Hold-naptár? | 34 |
| Az új idősugár | 36 |
| A Sarkcsillag precessziós mozgása | 38 |
| Mit szólt volna ehhez Ptolemaiosz? | 42 |
| A kereszténység elterjedése Európában | 47 |
| Az ír kelta kereszt, az év jelképe | 49 |
| A katolikus szigetek késői kereszténnyé válása | 56 |
| Írország legősibb templomai | 61 |
| Mire valók a tornyok? | 65 |
| Az órisok lánya és a termékenység istennője | 66 |
| A dublini Book of Kells | 67 |
| Az elrendelt misszió | 70 |
| Invizíció - az egyház bölcsője | 73 |
| A hírhedt Boszorkánykalapács | 75 |
| Az első "katolikus" királyok | 81 |
| II. Fülöp spanyol király utópiája | 91 |
| Algarvok a tenger két oldalán: a nemzetiség fogalma | 100 |
| Kolombusz és a hosszúsági fok | 103 |
| Az első történelmi adatokkal alátámasztott kísérlet az Atlanti-óceán áthajózására | 105 |
| Mennyire nehéz a hosszúsági fok meghatározása? | 111 |
| Miért kellett hazudni? | 114 |
| A pogány vallás utolsó megnyilvánulása - Hieronymus bosch | 119 |
| Kritikai-technikai megközelítés | 123 |
| Portrék és önábrázolások | 133 |
| A "Szénásszekér" világképe | 135 |
| A megfeszített Júlia | 140 |
| Világnézet - az "asztal" mandalája | 144 |
| A "Gyönyörök kertje" | 146 |
| Az ezeréves birodalom | 152 |
| Szerelmi rajongás | 158 |
| Bosch keresztény? | 163 |
| Koráramlatok | 178 |
| Mikor és hogyan jött létre a Szentírás? | 187 |
| Hogyan írták az evangéliumokat? | 189 |
| Egyiptom közvetítő szerepe | 194 |
| Átmenet az Ó-ból az Új-ba | 196 |
| Reformációnk | 199 |
| Szent Gallus életrajza | 201 |
| Jézus asztalterítője | 202 |
| Újrakezdés 1500-ban | 209 |
| Volt-e német biblia Luther előtt? | 211 |
| Gutenberg első sikere - "Donatus grammatikája" | 214 |
| A legrégebbi német krónika | 216 |
| A nyelvalkotó Antonio de Nebrija | 218 |
| Nanni vagy Viterbói Annius | 220 |
| Az első spanyol krónikák | 228 |
| A romanika fantasztikus figuravilága | 233 |
| Vizsgáljuk meg a román kori templomi képek harci szellemét! | 235 |
| A romanika állatvilága Toszkánában | 239 |
| Az ördög mint szövetséges | 240 |
| Ceram könyve a hettitákról | 245 |
| Ki volt Nikolai vagy Nikolaus? | 249 |
| A termékenység orgiái, misztikus szerelem, szaporodás | 253 |
| A babona ellenhit | 256 |
| A felakasztott faisten | 259 |
| A Cinquecento az "1200-tól 1500-ig" terjedő időszakot öleli fel | 263 |
| Marco Polo dátumai | 266 |
| Dante a humanista | 268 |
| Vitruvius, az irodalmi építész | 274 |
| Nostradamus - A csillagász kiszámítja a korszakot | 276 |
| A papság kezdete | 278 |
| A keleti kultúrkör | 281 |
| Az iszlám időrend gondjai | 283 |
| A lovagkor | 286 |
| Ibn Chaldun blöffje | 288 |
| Őseink törvénykező vallása | 303 |
| A kereszténység üldözöttjei | 305 |
| Az általános összefogás törvénye | 311 |
| Az ismeretlen fiorei Joahim | 317 |
| A Carmina Burana csupán diáktréfa? | 320 |
| Hamisítás vagy időeltolás? | 326 |
| Az új időszámítás | 329 |
| Kormeghatározás napfogyatkozások segítségével | 331 |
| A dokumentumok keltezései | 336 |
| Időszámításunk bevezetése | 338 |
| Mióta érvényes a húsvétszámítás? | 341 |
| Ravenna naptárköve | 344 |
| Fantomévek? | 346 |
| Kozmikus katasztrófák | 351 |
| Vérfertőzés; beltenyésztés, családfa | 353 |
| Az időkorlát áttörése | 359 |
| Csillagkép-eltolódás és az állatövi jegyek bővülése | 361 |
| Félelem a katasztrófáktól | 367 |
| Utószó | 371 |
| Függelék | 375 |
| Wilhelm Kammeier | 377 |
| A szekták | 384 |
| Mi a kronológiakritika? | 387 |
| Mit bizonyít a katasztrófaelmélet? | 388 |
| A ma elfogadott álláspontok | 390 |
| Az utolsó nagy lökés | 393 |
| Időegyenesünk kialakulása | 395 |
| A szerzetesek történelmi munkássága | 398 |
| Irodalomjegyzék | 401 |