A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Módszertan a járművezetés elméletének tanításához

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Közlekedési Dokumentációs Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 190 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal, kihajtható melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Engedje meg, hogy néhány gondolatot közöljünk útravalóul e könyv olvasásához.
A könyv az újonnan bevezetésre kerülő emeltszintű szakoktatói tanfolyamok hallgatói részére készült tankönyvként, de... Tovább

Előszó

Engedje meg, hogy néhány gondolatot közöljünk útravalóul e könyv olvasásához.
A könyv az újonnan bevezetésre kerülő emeltszintű szakoktatói tanfolyamok hallgatói részére készült tankönyvként, de hasznos segítője lehet mindenkinek, aki a szakmában (közlekedéstanítás) tevékenykedik.
A közlekedési taktika és vezetéstechnika tárgykör az új tantervekben a "Jármű vezetésének elmélete" címet kapta. Tartalmában azonban ez a módszertankönyv szerves folytatása és kiegészítése a szerző 1980-ban megjelent "Közlekedési taktika és vezetéstechnika" című művének. Vissza

Tartalom

Előszó7
Bevezetés9
A járművezetőképzés feladatai9
Alapképzésnél9
Továbbképzésnél11
A járművezetőképzés perspektívája11
A vezetéselméleti ismeretek a hazai járművezetőképzés történetében12
A vezetéselméleti ismeretek tanításának feladatai a jűrművezetőképzésben19
Vezetéselméleti ismeretek összefoglalása21
A pedagógiai, módszertani ismeretek, rövid összefoglalás23
A közlekedési pedagógus tevékenységének külső megközelítése23
A közlekedési pedagógus tevékenységének belső megközelítése25
Érzelmi tulajdonságok26
A cselekvés indítékei ösztönös, tudati, érzelmi28
Az elfojtott érzelmek nem múlnak el nyomtalanul30
Következtetések és hasznos tanácsok33
Nevelés38
Oktatás42
A tanítás-tanulás módszereiről46
Felkészülés a tanításra46
Felkészülés egy tanfolyam megtartására47
Felkészülés egy tantárgy tanítására47
Felkészülés egy téma tanítására48
A felkészülés forrásai48
Az összevont oktatási dokumentum a felkészülés szolgálatában49
A tanítás-tanulás során alkalmazott módszerek50
A tanítás-tanulás általános menete50
A tanítás-tanulás alapformái50
Tanári ismeretközlés54
A szóbeli ismeretközlés módszerei (előadás, magyarázat, a passzivitás okai, beszédtechnikai tanácsok)54
A bemutatás és szemléltetés módszerei57
Alapelvek, követelmények, lehetőségek57
A tanár és a tanulók közös tevékenysége61
Aktivizáló eljárások62
Kérdés-felelet módszer (a kérdés történeti típusai, feladat-kérdés-probléma, a kérdések csoportosítása, a kérdezésre vonatkozó fontosabb tudnivalók, hibalehetőségek)62
Az egyéni tanulás módszerei (otthon ismétlés, tankönyv, tesztkérdések, konzultáció, egyéni továbbképzés)68
A tanítás-tanulás mint kommunikáció71
A tanulók78
A tanár79
Hiteles pozitív személyiség80
Tudatos személyiségfejlesztés82
Önismeret82
Emberismeret84
A pedagógiai és módszertani tudás85
A pedagógiai és módszertani tudás fejlesztése85
Mikrotanítás85
A szaktárgy tudása86
A szaktárgyi tudás fejlesztése86
Gyakorlati tanácsok a tanár magatartásához88
A közlekedő emberrel kapcsolatos ismeretek tanítása89
Az emberre vonatkozó ismeretek tanítása89
A didaktikai alapelvek érvényre juttatása90
Tanácsok a didaktikai feladatok megoldásához92
Az emberi magatartás tanítása95
A közlekedési karakter és kialakítása95
A helyes hozzáállás kialakítása96
A gondolkodás fejlesztése99
Hogy a rendőr ne legyen mumus113
Alkohol, kábítószer, gyógyszer116
A gépjárművek mozgási törvényeinek tanítása121
A didaktikai alapelvek érvényre juttatása124
A didaktikai feladatok megoldása127
A gépjármű vezetésének tanítása129
A didaktikai alapelvek érvényre juttatása130
Tanácsok a didaktikai feladatok megoldásához132
A gépjárművel való közlekedés tanítása135
Tanácsok a didaktikai alapelvek érvényre juttatásához136
Tanácsok a didaktikai feladatok megoldásához139
Veszélyhelyzetek141
A veszélyhelyzetekről általában141
A veszélyhelyzet fogalma és okai142
Szabályszegés-veszélyhelyzet-baleset143
Balesetek csoportosítása kimenetel szerint146
A veszélytan alapjai146
A veszély felismerése147
Mérlegelés-döntés159
A veszély elhárítása161
A veszélyhelyzetek tanítása165
Tanácsok a didaktikai alapelvek érvényre juttatásához167
Tanácsok a didaktikai feladatok megoldásához169
A gépjárművezetők továbbképzésének módszertani kérdései171
A továbbképzésekről171
Az üzemanyagtakarékos vezetés tanítása175
Tanácsok a didaktikai alapelvek érvényre juttatásához176
Tanácsok a didaktikai feladatok megoldásához177
A tanulók felkészítése az elméleti vizsgára179
Irodalomjegyzék185
Függelék187

Kiss István

Kiss István műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kiss István könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem