1.062.212

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A sportvezetés, -szervezés és a sportmarketing alapjai

Szerző
Lektor
Szeged
Kiadó: Szegedi Egyetemi Kiadó-Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 137 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 963-9167-88-6
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó


„Nem elég jóra vágyni: A jót akarni kell! És nem elég akarni: de tenni, tenni kell!''
Váci Mihály
BEVEZETÉS
A társadalmak politikai, gazdasági, kulturális állapotának hű tükörképe a sport,... Tovább

Előszó


„Nem elég jóra vágyni: A jót akarni kell! És nem elég akarni: de tenni, tenni kell!''
Váci Mihály
BEVEZETÉS
A társadalmak politikai, gazdasági, kulturális állapotának hű tükörképe a sport, ezért a társadalmi változások a sportban is érvényesülnek. A mai Magyarországon ezek a változások hullámzó ütemben, de a demokratizálódás a piacgazdaság irányába mutatnak. A testnevelés és sport különböző színterei és szintjei nagyon komoly értéket teremtenek, melyek az egyén és a társadalom számára is hasznosak, eladhatóak. Sajnos ma még azt látjuk, hogy ez az érték: az egészség, a magasabb szintű munkavégző képesség stb. megszerzésének lehetősége nem kellően támogatott az állam részéről, de a polgárok többsége sem tudatos ezen a területen. Valójában pedig könnyűszerrel belátható lenne az állam és az állampolgárok részéről is az, hogy a prevenció hosszú távon jóval gazdaságosabb, mint a gyógyítás. A rehabilitáció is sokkal könnyebben véghez vihető folyamat azoknál, akik a mozgásos életmód területén tapasztalatokkal rendelkeznek. A testnevelés, a sport és a rekreáció alapvetően megfelelő szemléletet nyújt a helyes életvitel kialakításához, ami elsősorban nem a pénz jelenlétén, hanem sokkal inkább a meglevő javak hatékony felhasználásán múlik. A sport és a rekreáció önálló iparággá nőtte ki magát. Az ipar bármely szeletében pedig csak a felkészült vezetési, szervezési és marketing ismeretekkel rendelkező szakember üzlete marad működőképes.
A rekreáció szakos és a szakképzésben, edzőképzésben résztvevő hallgatók szakelméleti és menedzseri ismereteket sajátítanak el, melyek a későbbi munkavállalásuk során jól hasznosíthatók. E jegyzet két, egymáshoz szorosan kapcsolódó szakmai terület fejezeteit tartalmazza, terjedelme kötött, ezért sok esetben csak lényegkiemelésre szorítkozhattunk. A megadott irodalmak viszont segítik az órai és az egyéni tananyag-feldolgozást. Az egyes fejezeteket követően ellenőrző kérdéseket és feladatokat adtunk meg, melyek az ismeretelsajátítás aktuális szintjét segítenek felmérni.
2003. július
A Szerzők Vissza

Tartalom


BEVEZETÉS
1. SPORTVEZETÉS, -SZERVEZÉS 7
1.1. A sport helye, szerepe a társadalomban 7
1.1.1. A sportszervezés fogalma, célja 7
1.1.2. A testnevelés, sport, rekreáció fogalma, célja 7
1.2. A testnevelés és sport szervezeti rendszere 17
1.2.1. Sportegyesületek, szakosztályok létrehozása, működtetése,
az alapszabály 17
l .2.2. Az iskolai sport, diáksport szervezetei 19
1.2.3. A fitnesz klubok létrehozása, működtetése 26
1.2.4. Az edző, a testnevelőtanár és kapcsolatuk a tanítvánnyal 26
1.3. Sportversenyek szervezése 31
1.3.1. Sportversenyek típusai 31
1.3.2. A szervezőmunka menete és dokumentumai 33
1.3.3. Versenyrendezés 39
1.3.4. Táborok szervezése 41
1.4. Vezetési ismeretek 44
1.4.1. A vezetés fogalma, vezetői funkciók 45
1.4.2. A vezetői stílus 55
1.4.3. A konfliktuskezelés mint a kommunikáció magasabb szintje 64
1.5. Szervezeti folyamatok 66
1.5.1. Az alaptevékenység 68
1.5.2. Marketing, sportmarketing 68
1.5.3. Innováció 69
1.5.4. Pénzügyi tevékenység 69
1.5.5. Emberi erőforrás, menedzsment 72
2. SPORTMARKETING 75
2.1. A sportmarketing helye, szerepe a sportban 75
2.2. A sportmarketing kialakulásának háttere 76
2.2.1. Társadalmi háttér 76
2.2.2. Marketing és reklám háttér 77
2.2.3. Sport mint vállalkozás 78
2.2.4. Cégek és nonprofit szervezetek
(sportegyesületek, szervezetek) kapcsolatai 79
2.2.5.Sportfinanszírozás kérdései és változásai 80
2.3. Alapfogalmak 81
2.3.1. Marketing 81
2.3.2. Kommunikáció 85
2.3.3. Marketingkommunikáció 90
2.3.3.1. A sport kondíciói 91
2.3.3.2. A sport szerepe a döntési folyamatok segítésében 92
2.3.3.3. A sport mint interperszonális kapcsolat 93
2.3.4. A piac 94
2.3.4.1. Piaci formák 95
2.3.4.2. A piacok csoportosítása 96
2.3.5. A sport és rekreáció piaca 98
2.4. A sport mint kommunikációs stratégia 103
2.4.1. Vállalati arculat kialakításában betöltött szerep 104
2.4.2. Imágó, ízlésformálás, termékbemutatás, szokások kialakítása 104
2.4.3. Fogyasztásösztönzés, fogyasztói tudat befolyásolása 105
2.4.4. Partnercégek befolyásolása 106
2.4.5. Munkaerő befolyásolása és megtartása 106
2.4.6. A döntési folyamatokban betöltött szerepe 106
2.5. A döntési folyamatokról 106
2.6. A reklám 108
2.6.1. Reklámeszközök és reklámhordozók 110
2.6.1.1. Termékélet-görbe 114
2.6.1.2. Rendezvényterv és szórásterv 114
2.7. A kapcsolatszervezés PR 116
2.7.1. Belső PR 119
2.7.2. Külső PR 120
2.7.3. A PR eszközei 120
2.8. Marketingmix 121
2.9. Személyes eladás - sikeres eladás 123
2.10. Marketingtervezés 125
2.11. Tervezés és controlling 130
2.12. Szponzorszervezés 133
2.13. Zárógondolatok 135
2.14. Irodalom 136
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem