1.062.389

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Élménypedagógia

Csapatépítő játékok/Készült a Szegedi Rendőrkapitányság megbízásából az IRM "Közterületen elkövetett jogsértések visszaszorítására készített programok megvalósításának támogatására" című pályázat keretében

Szerző
Lektor
Fotózta
Szeged
Kiadó: Bába Kiadó
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 244 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-9881-08-2
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az élménypedagógia abból a tapasztalatból indul ki, mely szerint az elrettentés nem megfelelő módszer a fiatalok nevelésében, akik alakuló személyiségük formálásához, megerősítéséhez kapaszkodókat és biztonságot keresnek. Azok a fiatalok, akik jól érzik magukat környezetükben, kevésbé veszélyeztetettek, magabiztosabbak, sikeresebbek. Arra kell tehát őket megtanítani, hogyan érezhetik jól magukat. Olyan kihívást jelentő szituációkat kell teremteni számukra, melyekkel folyamatosan próbára tehetik képességeiket. Az élmény a megfelelő eszköz, mely hozzásegít bennünket a szokatlan helyzetek átéléséhez és ezen keresztül hasznos tanulságok levonásához. Az élménypedagógia azt nyújtja a serdülőknek, amire ebben az életkorban szükségük van: rendhagyó helyzeteket, szokatlan, izgalmas kihívásokat. Lehetőséget ad arra, hogy a kamaszokra jellemző ingerkeresés biztonságos és szervezett körülmények között valósuljon meg.
Kinek szól ez a könyv? Pedagógusoknak, osztályfőnököknek, bűnmegelőzési... Tovább

Fülszöveg

Az élménypedagógia abból a tapasztalatból indul ki, mely szerint az elrettentés nem megfelelő módszer a fiatalok nevelésében, akik alakuló személyiségük formálásához, megerősítéséhez kapaszkodókat és biztonságot keresnek. Azok a fiatalok, akik jól érzik magukat környezetükben, kevésbé veszélyeztetettek, magabiztosabbak, sikeresebbek. Arra kell tehát őket megtanítani, hogyan érezhetik jól magukat. Olyan kihívást jelentő szituációkat kell teremteni számukra, melyekkel folyamatosan próbára tehetik képességeiket. Az élmény a megfelelő eszköz, mely hozzásegít bennünket a szokatlan helyzetek átéléséhez és ezen keresztül hasznos tanulságok levonásához. Az élménypedagógia azt nyújtja a serdülőknek, amire ebben az életkorban szükségük van: rendhagyó helyzeteket, szokatlan, izgalmas kihívásokat. Lehetőséget ad arra, hogy a kamaszokra jellemző ingerkeresés biztonságos és szervezett körülmények között valósuljon meg.
Kinek szól ez a könyv? Pedagógusoknak, osztályfőnököknek, bűnmegelőzési szakembereknek, szociális munkásoknak, szabadidő szervezőknek, családoknak és mindenkinek, aki szeret játszani, közösséget szeretne teremteni.
„Tudjuk-e, hogy a titok és a kaland természetes összetevői az emberi szükségleteknek a világhoz való viszonyulásban? Tudjuk-e, hogy mit tehetünk kritikus pillanatokban, hogy mi az, amit magunkról semmiképpen nem tudunk, s ami aztán sztereotípiák, előítéletek, kialakulásához vezethet? Tudjuk-e mint pedagógusok, hogy mit lássunk a kiközösítés hátterében, és hogy milyen játékokkal oldhatunk ezeken a helyzeteken? Ismerjük-e a csapatépítés lépcsőfokait?
Mindebben - és még sok mindenben - lehet segítségünkre ez a kézikönyv (igazán persze legalább egy sajátélményű tréning után). Én minden tanító-tanár kezébe adnám, még a módszerekben oly gazdag alternatív iskolákban is (a pedagógus-képzőkről nem is beszélve). Jó munkát-és jó mulatást-mindenkinek, aki dolgozni kezd vele!"

Vekerdy Tamás Vissza

Tartalom

Előszó 13
Bevezetés 15
1. fejezet A konstruktív pedagógia 17
1.1. Alapelvek 18
Stratégiák, módszerek 19
1.2. A kooperatív tanulás 24
Az építő egymásrautaltság 24
Az egyéni felelősség 25
A párhuzamos interakció 26
Az egyenlő részvétel 26
1.3. Csoportmunka 27
Csoportalakítás 28
Csoportlétszám 38
Meddig érdemes egy csoportot egyben tartani? 38
Munkaszervezés 38
Csoportvezetés 44
A csoport fejlődése 44
2. fejezet Hatékony kommunikáció 47
2.1 Konfliktusok kezelése 47
Magatartásformák 48
Hatékony konfliktuskezelés 50
2.2. Kommunikációs stratégiák 52
3. fejezet Az élménypedagógiától a kalandpedagógiáig 56
3.1. Az élménypedagógia egy új divat? 56
A tapasztalati oktatás gyakorlatának alapelvei 58
3.2. Fejlesztett készségek 59
3.3. Az élménypedagógia története 62
3.4. Pszichológiai háttér 63
Tanulási zónák 64
3.5. Az élménypedagógia öt megvalósulási formája. 67
A magáért való élmény 67
Előre meghatározott élmények 68
Reflexión keresztüli tapasztalat 68
Anticipált tapasztalatok 69
Metaforikus élménypedagógia 70
3.6. Kalandpedagógia 71
A kaland- és élménypedagógia alapjai, céljai 72
3.7. Az élménypedagógia tanulási modellje 73
A tanulás előfeltételei 73
A siker előtti pillanat: S-1 77
Támogatás a „kritikus pillanatban" 81
A siker utáni pillanat: S+1 83
3.8. Experiential Learning Cycle 84
dimenzió: (Ujra)orientálás/ Célok 86
dimenzió: Élmény/ Akció 86
dimenzió: Feldolgozás/Reflexió 86
4. fejezet Programtervezés 88
4.1. Előkészítés 89
S WOT analízis 90
Problémaanalízis 91
4.2. Segítő metaforák 93
Összehasonlító metafora 96
Izomorf metafora 97
Interaktív metafora 98
A metaforával történő élményfixálás = transzfer 99
4.3. Biztonsági standard 104
A tanulmányi szerződés 108
A konstruktív visszajelzés szabályai 111
Konfliktusok a tréningen 115
Konfliktusanalízis 116
4.4. Felhasználási területek 120
Üzleti élet, csapatépítés 120
Iskolai bűnmegelőzés, kompetenciafejlesztés 120
Szakemberképzés 126
5. fejezet Csoportdinamikus élménypedagógia 127
5.1. Társválasztó játékok 127
Színkereső 128
A mi kis családunk 128
Szemkontaktus 129
Érintések 129
Kezek 130
Hangok 131
5.2. Névtanulás, memóriafejlesztés 131
Ne üss nagyot! 131
Cikk-cakk 132
Ki vagy és mit csinálsz? 133
Körző 133
Tükör 134
Zsipp-zsupp 135
Lánc 135
5.3. Ráhangolódás, lazítás, feszültségoldás 136
Lopakodó 136
Csapkodós 137
Légi katasztrófa 137
Gumibaba 139
Az én barátom 139
Evolúció 140
Számcsata 141
Botozás 141
Lábmosás 142
Ugrabugra 142
Lábjátékok 143
Kincses barlang 144
Mozgó székek
Levegőkapu
Labdagurítás 146
5.4. Érzékelésfejlesztés, koncentráció, megfigyelés 146
Haba-daba 146
Üzenet 147
Tabu : 147
Telefondrót 148
Sajtóhír 148
Mozdulatok 149
Mi volt a képen? 149
Karmesterjáték 150
Fénykép 151
Hogy volt? 151
Kapitány mondja 152
Király-bíró 153
A gyilkos 153
Gyilkosság éjjel 154
Hangsúly 155
Bumm 155
Számsorok 156
5.5. Fantázia, asszociáció, kreativitás 157
Mire használjuk? 157
Párosan mondjuk 157
Ki vagyok, mi vagyok? 158
Körbe-mese 158
Szótárt írunk 159
5.6. Logika, érvelés, döntés 160
Melyik ajtót válasszam? 160
A kecske, a káposzta és a farkas 161
Sötétben egy lámpával
Einstein feladványa 163
Zin obeliszk 165
Kannibálok és misszionáriusok 170
5.7. Sztereotípiák, előítéletek, diszkrimináció 171
Általánosítások 173
Sztereotípiák 173
Mit gondolsz róluk? 174
Elvegyülni és kiválni 175
Egyformák és különbözők 176
Milyen érzés? 177
Bábel 178
6. fejezet Csapatépítés 180
6.1. Lépcsőfok - alapok: önismeret, csoportismeret 180
Sorban állás szempontok szerint 180
Időgép 181
Névjegykártya 182
Élet térkép 182
Kétperces önéletrajz 183
Páros interjú 183
Szeretet képeslap 184
Hirdetés 185
Mi lenne? 185
Képzeletbeli ajándék 186
Hogy került hozzá? 186
Keress meg! 187
Befejezetlen mondat 188
Kimondta? 188
Halastó 189
Kulcsfogalom 190
Teregetés 190
Lakatlan sziget 191
Szerkezetek 191
Barátságszövet 192
6.2. Lépcsőfok - középszint bizalom 192
Csomózás 193
Helycsere 193
Bizalomharang 194
Bizalomvirág 195
Áll vagy ül 196
Térdelő fotel 1496
Tapogató 196
Vakvezetés 197
Vakkör 198
Vak kígyó 198
Skatulyaváltó 199
Szállítószalag 200
Gumiszőnyeg 200
Mentőcsónak 201
Felelsz vagy mersz? 202
Bírósági ítélet 202
6.3. Lépcsőfok - csapatépítés emelt szinten együttműködés, stratégia 203
Alcatraz 203
Nyolcas csomó 205
Számláló 206
Az emberevő pók 207
Csokifolyó 207
Savas tó 208
Kör 209
Labdaszállítás 209
Lufiágy 210
Anarchisták és monarchisták 211
Kardmester 213
Holdkomp 214
Törhetetlen tojásburok 215
Marsjármű 218
Finnek és angolok 221
Triangel 223
Boszorkányház 224
Vak sátor 227
Tájolás 229
Mentés 230
6.4. Kötéltechnika 231
Mohawalk 232
V híd 232
H híd 232
Vietnami híd 233
Indahíd 233
Hurokhíd 233
Gumijárda 233
Tarzan 233
Mozgólétra 233
Lebegés 233
Mérgező tó 234
Sziget 234
Medve 234
Jákob lajtorjája 2,35
6.5. City bound, városi kalandok 236
A váratlan körülmény 236
Felfedezőút 239
Csoportkép 240
Vacsora 241
SZAKIRODALOM 242
Internet 242
Magyar nyelvű szakirodalom 243
Idegen nyelvű szakirodalom 244
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem