1.058.304

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kerítésen túl

Jákob Naplójának folytatása

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Ganesha Kulturális Bt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 139 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 978-963-06-4515-7
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

2005-ben jelent meg az első könyvem, Jákob Naplója címmel. A hatodik gyermekemről írtam, aki kromoszóma rendellenességgel, Down-szindrómával született. A könyv végigkövette kisfiam fejlődését és azokat az érzelmeket, amelyek ezen időszakot végigkövették. Sokan kérdezték, lesz-e folytatás.
Jákob iskolás lett. A másságát feldolgoztam és elfogadtam. Mégis sok mindenben másként kellett döntenem, épp a másságát figyelembe véve. Az elfogadás érzelemhulláma után azt hittem, nem lesznek fájó dolgok. Voltak és vannak. Az, hogy megnézik? Már régen nem téma. Valahogy ez már nem zavar, hiszen tudom és tapasztalom, hogy az emberek hajlamosak rácsodálkozni arra, ami más. Jákob arcocskája eltér az európai megszokott arctól. Megnézik, de nem érzem bántónak. A városban, ahol élünk, ismerik. Sokan ráköszönnek, megsimogatják.
Azt hiszem, nagyon boldog annak ellenére, hogy vele kapcsolatosan sok mindenben az „észérvekre" hagyatkozva döntöttem, és nem a szívemre hallgatva.
Könyvem címeként azt... Tovább

Fülszöveg

2005-ben jelent meg az első könyvem, Jákob Naplója címmel. A hatodik gyermekemről írtam, aki kromoszóma rendellenességgel, Down-szindrómával született. A könyv végigkövette kisfiam fejlődését és azokat az érzelmeket, amelyek ezen időszakot végigkövették. Sokan kérdezték, lesz-e folytatás.
Jákob iskolás lett. A másságát feldolgoztam és elfogadtam. Mégis sok mindenben másként kellett döntenem, épp a másságát figyelembe véve. Az elfogadás érzelemhulláma után azt hittem, nem lesznek fájó dolgok. Voltak és vannak. Az, hogy megnézik? Már régen nem téma. Valahogy ez már nem zavar, hiszen tudom és tapasztalom, hogy az emberek hajlamosak rácsodálkozni arra, ami más. Jákob arcocskája eltér az európai megszokott arctól. Megnézik, de nem érzem bántónak. A városban, ahol élünk, ismerik. Sokan ráköszönnek, megsimogatják.
Azt hiszem, nagyon boldog annak ellenére, hogy vele kapcsolatosan sok mindenben az „észérvekre" hagyatkozva döntöttem, és nem a szívemre hallgatva.
Könyvem címeként azt választottam: a kerítésen túl. Hogy miért? Mert valahogy elkerítődünk... Kirekesztettek, vagy kirekesztjük önmagunkat? Mások lettek a problémáink és ez tett minket mássá? Miért van az, hogy arra, aki belép az ajtónkon akaratlanul bizalmatlanul, nézünk, vajon mit akar? Mit néz? Mit lát? Miért és mitől leszünk mások?
Talán segítséget nyújt a kezdeti időszakban, azoknak a szülőknek, akik először ölelik magukhoz sérült picinyüket, amikor tanácstalanul állnak és nagyon egyedül érzik magukat.
Megpróbáltam körbeölelni azokat a témaköröket, ami sok sérült kisgyermeket nevelő család számára fontos. Megpróbálom megérteni és megértetni a történéseket. Megpróbálom leírni és talán segítség lesz az újonnan érkezettek szüleinek, egészséges gyermekeiket nevelő nagy többségnek, hogy ők is megértsék, elfogadják, és ismerjék meg ezt a kialakított „más" világot.
Könyvem megírásában sok szülő tapasztalatát felhasználtam, hiszen többen, helyesebben, jobban látunk. Vissza

Tartalom

TARTALOMJEGYZÉK 3
AJÁNLÁS 5
ISTEN HOZOTT HOLLANDIÁBAN! 6
ELŐSZÓ 9
ELSZIGETELŐDÉS 13
AMIKOR MÁR TUDJUK SZÜLETÉSE ELŐTT 29
AMIKOR MI VÁLASZTJUK 31
APÁK SZEMÉVEL, APÁK SZÍVÉVEL 33
MEGSZÜLETETT - MIT TEGYÜNK A DOWN-BABÁVAL? (Perjésiné Gazdag Éva) 43
Szakorvosok 43
Korai fejlesztők 44
A KORAI FEJLESZTÉS FONTOSSÁGA 45
A korai fejlesztés fogalma 46
A korai segítségnyújtás formái hazánkban 46
A gyógypedagógiai segítségnyújtás formái 47
A Down-szindrómás csecsemők és kisgyermekek korai fejlesztésének feladatai 48
OTTHONI TEENDŐK (Perjésiné Gazdag Éva) 57
ELTERJEDT FEJLESZTŐMÓDSZEREK (Perjésiné Gazdag Éva) 59
A Dévény speciális manuális technika - gimnasztikai módszer (DSGM) 59
A Katona-módszer 62
A Doman- és a Delacato-módszer 65
Gyógypedagógiai célú lovaglás 71
Hidroterápiás rehabilitációs gimnasztika (HRG-fejlesztés) 72
Zeneterápia 74
AMIT KEZDETTŐL FOGVA TANÍTHATUNK - MÉG HA NEM ÉRTI IS (Perjésiné Gazdag Éva) 77
Fürdéskor 77
Toma közben 77
Öltözködéskor 77
BESZÉDFEJLESZTÉS (Perjésiné Gazdag Éva) 79
OLVASÁS, ÍRÁS, SZÁMOLÁS ELŐKÉSZÍTÉSE (Perjésiné Gazdag Éva) 81
Olvasáshoz 81
Íráshoz 81
Számoláshoz 81
A SZOBATISZTASÁGRÓL 83
KÖZÖSSÉGBE KERÜLÉS, EGYÜTTES NEVELÉS, EGYÉNI SAJÁTOS NEVELÉS 85
Bölcsőde 86
Óvoda 90
Iskola 93
EGYEBEK 99
Az immunrendszer megerősítésére 99
Alvásigény 101
Nevelési problémák 104
JÁKOB NAPLÓJÁNAK FOLYTATÁSA 111
KÉPEK 123
UTÓSZÓ 139
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem