Fülszöveg
A JÓTETTEK javarészt titokban születnek. Semmiféle műszer nem jelzi őket, semmiféle statisztikai apparátus nem készít róluk táblázatot. De jelenlétük csak annál valóságosabb.
A jótetteknek elenyésző az írott történelme. Ha azonban megszűnnének egyszer cselekvően részt venni a földi életben, ez éppoly súlyos és elviselhetetlen csapás lenne, mintha glóbusunk egyik pillanatról a másikra elveszítené légkörét.
Igaz, a szépség jelenléte is néma. De legalább látható. A JÓSÁG jelenléte azonban a szépségnél is titokzatosabb, mivel nemcsak néma, de láthatatlan is...
Jelenléte leginkább a hajnalok csodájára emlékeztet, a láthatatlan napra, amit még sötétség fed ugyan, de máris hasonlíthatatlan erővel itt van.
Üzenet szülőknek és tanároknak
Úgy érzem, miután a Művelődésügyi és Közoktatási Minisztérium munkámat etikai olvasókönyvvé minősítette, szólnom kell azokhoz a szülőkhöz és tanárokhoz, akik a rájuk bízott gyermeknek és ifjúnak önnevelésében úgy akarnak segíteni, hogy akiket szeretnek,...
Tovább
Fülszöveg
A JÓTETTEK javarészt titokban születnek. Semmiféle műszer nem jelzi őket, semmiféle statisztikai apparátus nem készít róluk táblázatot. De jelenlétük csak annál valóságosabb.
A jótetteknek elenyésző az írott történelme. Ha azonban megszűnnének egyszer cselekvően részt venni a földi életben, ez éppoly súlyos és elviselhetetlen csapás lenne, mintha glóbusunk egyik pillanatról a másikra elveszítené légkörét.
Igaz, a szépség jelenléte is néma. De legalább látható. A JÓSÁG jelenléte azonban a szépségnél is titokzatosabb, mivel nemcsak néma, de láthatatlan is...
Jelenléte leginkább a hajnalok csodájára emlékeztet, a láthatatlan napra, amit még sötétség fed ugyan, de máris hasonlíthatatlan erővel itt van.
Üzenet szülőknek és tanároknak
Úgy érzem, miután a Művelődésügyi és Közoktatási Minisztérium munkámat etikai olvasókönyvvé minősítette, szólnom kell azokhoz a szülőkhöz és tanárokhoz, akik a rájuk bízott gyermeknek és ifjúnak önnevelésében úgy akarnak segíteni, hogy akiket szeretnek, akikért felelősek, azok teljes emberré váljanak. Az ember teljességéhez tartozik az erkölcsi élet, az etikai értékek, az erények. E cél eléréséért ajánlom könyvemet szülőnek és tanárnak egyaránt.
Nem tankönyv, melyet tanítani kell, ám példát, fogalmazási módot, sókincset kínál ahhoz, hogy az erkölcs értékeiről eredményesen lehessen beszélgetni.
A választott példák azokat az embereket mutatják, akik a szerző tetszését megnyerték. A példák kiválogatása eleve ajánlja, hogy bátran, ki-ki olvasmányai, tapasztalatai alapján másban is megláttathatja az erényt. (Nekem életre szólóan anyai nagymamám a kézzelfogható jóság...) Látnunk kell, az emberi élet nem csupán a rossz árnyékában zajlik, hanem a Jó szentjánosbogárfényeiben s csillagrobbanásnyi fényözönében is!
Tudom, ez a könyv inkább élményszerűen, mint iskolás módon beszél tárgyáról. Meggyőződésem, hogy az ismeretek átadása mellett erősebb hangsúllyal kell azon fáradoznunk, hogy az erkölcsi világ, az etikai értékek, az erények felé az ízlést finomítsuk, az érzékelést érzékenyebbé tegyük, az érdeklődést mélyítsük, a kedvet fokozzuk.
Vissza