A szín észlelése | 523 |
A szín észlelésének problémái | 523 |
A tárgy színének észlelése normális megvilágítási viszonyok esetén | 529 |
A megvilágítás megtévesztő jelzései | 539 |
Mezőtényezők | 542 |
Adaptáció | 546 |
A kontraszt | 548 |
Vizuális mélységészlelés | 554 |
A mélység lehetséges jelzőmozzanatai | 556 |
A sztereoszkóp ésa sztereoszkopikus látás | 566 |
A mélységészlelés pontossága | 571 |
Akkomodáció és konvergencia | 578 |
A nagyság és a távolság közötti összefüggés | 584 |
Tárgyak észlelése | 593 |
A szemmozgások és az észlelés | 600 |
A szemmozgások megfigyelésének és regisztrálásának módszerei | 602 |
Fixáció és asszociált szemmozgások | 606 |
Szemmozgások olvasás közben | 613 |
Követő szemmozgások és a külső mozgás észlelése | 622 |
Kompenzáló szemmozgások | 630 |
Tájékozódás a térben | 636 |
A tanulás. Bevezetés és áttekintés | 642 |
A tanulási kísérlet általános sémája | 644 |
A tanulási kísérlet célja és tervezése | 656 |
Kondicionálás | 658 |
A feltételes reflex. Pavlov kutatásai | 658 |
A megerősítés közelebbi természete | 663 |
A kioltás problémája | 677 |
Időrelációk | 688 |
Beállításbeli és "akarati" tényezők | 695 |
Generalizáció és diszkrimináció | 700 |
A diszkriminációs tanulás | 707 |
Diszkrimináció közvetlen összehasonlítás nélkül | 711 |
Mely jelzések hatékonyak az eredményes diszkriminációnál? | 715 |
"VPSZ - Vikariáló próba szerencse" | 728 |
A "késleltetett reakció" | 733 |
Jelzések megtanulása embereknél | 738 |
Tanulás az útvesztőben | 745 |
Szenzoros jelzések az útvesztő-tanulásban | 746 |
A labirintus elrendezése mint a tanulás tényezője | 750 |
Néhány technikai kérdés | 757 |
Mit tanulnak az állatok a labirintusban? | 760 |
Hogyan tanulható meg az útvesztő? | 771 |
Útvesztő-tanulás embernél | 784 |
A tanulás és a teljesítmény motivációja | 795 |
A teljesítmény tényezői | 795 |
Belső késztetés és külső ösztönzés | 797 |
Negatív belső késztetések és ösztönzők | 811 |
Másodlagos ösztönzők | 824 |
Nem organikus elsődleges belső késztetések és ösztönök | 829 |
Emberi belső késztetések és ösztönzők | 832 |
Az emlékezet | 843 |
Kísérleti módszerek az emlékezet tanulmányozására | 844 |
Az emlékezetikísérletekben használt anyagok | 851 |
A bevésés | 855 |
A bevésés folyamata | 859 |
Felidézés | 872 |
Felismerés | 878 |
Megtartás | 880 |
A felejtés gyorsaságát befolyásoló tényezők | 885 |
Transzfer és interferencia | 891 |
A transzferkísérletek felépítése | 893 |
Kétoldali transzfer. Készségek átvitele egyik testrészről a másikra | 897 |
Az emlékezet gyakorlása | 903 |
A megfigyelés gyakorlása | 906 |
Transzfer az útvesztő-tanulásban | 908 |
Transzfer az inger és a reakció viszonylatában | 913 |
Visszahatás | 925 |
A megtartás (vagy a felejtés) elméletei | 933 |
Gazdaságosság a tanulásban és a teljesítményben | 947 |
A felmondás mint segítség a tanulásban | 947 |
Egészben vagy részenként való tanulás | 950 |
Halmozott és elosztott tanulás | 956 |
Reminiszcencia | 965 |
Munka és fáradtság | 970 |
A készség elsajátításának eredményes módja | 983 |
Problémamegoldás: gondolkodás | 989 |
A gondolkodás folyamatát vizsgáló kísérletek | 990 |
A problémamegoldás kapcsolata a transzferrel | 1003 |
A beállítódás mint a problémamegoldás egyik tényezője | 1007 |
A következtetés mint az információk hasznosítása | 1021 |
Irodalom | 1031 |
Rövidítések az irodalom- és névmutatóhoz | 1115 |
Tárgymutató | 1117 |