1.062.442

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Alternatív lehetőségek a zenepedagógiában

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tárogató Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 116 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-8491-52-3
Megjegyzés: Második kiadás. Fekete-fehér ábrákkal és fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

„A művészet egészséges fejlődése kerül veszélybe, ha a művészet tanítói messze elmaradnak a művészet gyakorlóitól."
(Brian Dennis)

Ezt a segédkönyvet mindazoknak a főiskolai hallgatóknak és... Tovább

Előszó

„A művészet egészséges fejlődése kerül veszélybe, ha a művészet tanítói messze elmaradnak a művészet gyakorlóitól."
(Brian Dennis)

Ezt a segédkönyvet mindazoknak a főiskolai hallgatóknak és már működő pedagógusoknak ajánlom, akik fáradhatatlanul képesek munkálkodni a zenei nevelés színvonalának emelése érdekében.
Ezzel a kiadvánnyal szeretném ráirányítani a figyelmüket azokra az alternatív lehetőségekre, melyekkel eddig nem igazán éltünk. Nem éltünk velük, mert nem ismertük őket, mert nem így foglalkoztak velünk gyermekkorunkban, mert nem találtuk meg az irodalmát, ha hallottunk is róluk. Ez a könyv egy széles „tárházát" rajzolja meg ennek a hatalmas anyagnak, pedig természetesen csak egy válogatás. Nem törekedtem teljességre, hisz elsősorban a kisgyerekek zenei nevelésére gondoltam. Ha „morzsánként" is csipegetünk ebből a könyvből tanításunk során, akkor is örömünket leljük tanulóinkkal együtt. Nem lehet azonnal mindent alkalmazni, de amit szívesen beépítünk tanítási gyakorlatunkba, abban próbáljunk meg minél előbb alaposan elmélyedni.
Bízom benne, hogy könyvem nemcsak az újdonság erejével hat olvasóira, hanem az elmélyült szakmai munkát végzők, a folyamatosan megújulást igénylők széles táborát növeli.
Kaposvár, 1993. október 13.
Kenesei Éva Vissza

Tartalom

Előszó 7
1. Gondolatok az iskolai zeneoktatásról 9
2. Zenei nevelési irányzatok külföldön 12
2.1. Émile Jaques-Dalcroze 12
2.2. Shinichi Suzuki 16
2.3. Justine Bayard Ward 17
2.4. Edgar Willems 19
2.5. Maurice Martenot 19
2.6. Maria Montessori 20
2.7. Carl Orff 20
3. Hangzásjátékok 24
4. Mondókától az alapfokú zenés színházig 26
4.1. Egy mondóka feldolgozása 26
4.2. Repetitív játékok 27
4.3. Egy mese feldolgozása 27
4.4. Alapfokú zenés színház 28
5. Mindenütt zene 29
5.1. Téma által meghatározott 29
5.2. Időtartam által behatárolt 32
6. Vokális avantgarde 34
7. Játékos légző és hangképző gyakorlatok 35
8. A zenei notáció 38
8.1. A vonalrendszer és a hangnevek 40
9. Játék a ritmussal 52
10. Zene és mozgás 64
10.1. Tér és formagyakorlatok 65
10.2. Zene és tánc 70
10.3. Ritmika 72
11. Kokas Klára: Gyerek-világnézetű 79
12. Énekes improvizáció az iskolában (Szabó Helga) 82
13. Szerkesztés és rögtönzés (Apagyi Mária - Lantos Ferenc) 86
14. A zenehallgatásról 92
15. Integratív modellek
16. Mit tanítsunk? 102
17. Szülővel vagy szülő nélkül 106
18. A pedagógusok szerepe a megvalósulásban 109
19. Utószó 112
20. Felhasznált irodalom 114
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem