1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kis beszélgetések, nagy médiumok

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 175 oldal
Sorozatcím: Magyar felsőoktatás könyvek
Kötetszám: 15
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-190-326-5
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"...Ha vállalkozni mernénk a minden emberi kommunikáció tanulmányozására alkalmas kiindulópont megválasztására, én azon elképzelés mellett 5 döntenék, mely szerint a kommunikáció összetartozásra irányuló együttműködés. Ezalatt elsősorban azokat az együttműködés és közös szimbólumok segítségével végzett cselekvéseket értem, amelyek emberi kapcsolatok létrehozására, szabályozására és bővítésére irányulnak."
"...A jövőre vonatkozó jóslásaink során a számunkra ismerős környezetből következtetünk, mert itt vehetjük hasznát az eddigi kutatásoknak. A média tanulmányok rámutattak, hogy az új tömegmédiumok nem szorítják ki a régieket: az újság, a film és a rádió még mind itt vannak velünk a televízió és az Internet ellenére, bár formájukban és tartalmukban némileg megváltoztak. Továbbá a kommunikációs kutatásokból azt is megtanultuk, hogy eddig a tömegmédia különböző formái együtt sem voltak képesek helyettesíteni a szóbeli személyes kommunikációt. Az emberek alapvető igénye a közelségre,... Tovább

Fülszöveg

"...Ha vállalkozni mernénk a minden emberi kommunikáció tanulmányozására alkalmas kiindulópont megválasztására, én azon elképzelés mellett 5 döntenék, mely szerint a kommunikáció összetartozásra irányuló együttműködés. Ezalatt elsősorban azokat az együttműködés és közös szimbólumok segítségével végzett cselekvéseket értem, amelyek emberi kapcsolatok létrehozására, szabályozására és bővítésére irányulnak."
"...A jövőre vonatkozó jóslásaink során a számunkra ismerős környezetből következtetünk, mert itt vehetjük hasznát az eddigi kutatásoknak. A média tanulmányok rámutattak, hogy az új tömegmédiumok nem szorítják ki a régieket: az újság, a film és a rádió még mind itt vannak velünk a televízió és az Internet ellenére, bár formájukban és tartalmukban némileg megváltoztak. Továbbá a kommunikációs kutatásokból azt is megtanultuk, hogy eddig a tömegmédia különböző formái együtt sem voltak képesek helyettesíteni a szóbeli személyes kommunikációt. Az emberek alapvető igénye a közelségre, és a rokonokkal, barátokkal, szomszédokkal és kollégákkal való spontán kapcsolatokra biztosítani fogja, hogy a társalgás az életünket alakító létfontosságú kommunikációs forma maradjon."

SVENNIK HOYER a Média és Kommunikáció Intézet professzora az Oslói Egyetemen. Minden szinten tanított már médiatudományt. Legutóbb Észtországban a Tartui Egyetemen volt vendégprofesszor, és vendégelőadásokat tartott többek között Canterbury, Budapest (ELTE), Göteborg, Lund, Seattle, Stanford, Wisconsin at Madison, Washington egyetemein. Számtalan nemzetközi konferenciára hívták meg bevezető előadóként, és egy sor norvég és nemzetközi folyóiratban publikált. Több könyve jelent meg, például Towards a Civic Society, The Baltic Media's Long Road to Freedom (szerk. Peeter Vihalemm, Epp Lauk és Svennik Hoyer, 1993, Tartu). Pressen mellom teknologi og samfunn. Norske og internasjonale perspektiver paa pressehistorien fra Gutenberg til vaar tid (Sajtó a technológia és a társadalom szorításában. Gutenbergtől máig a sajtó történetének norvég és nemzetközi perspektívái, Oslo, 1995). Jelenleg két könyvön is dolgozik, az egyiknek a címe News Sociology, a másiknak a témája pedig az újságírás mint szakma Norvégiában. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 7
1. BESZÉLGETÉS ÉS MONOLÓG 10
A kommunikáció két szemlélete a médiakutatásban 10
2. A KEZDET TÖBB, MINT AZ IGE 19
A kommunikáció mint összetartozásra irányuló együttműködés 19
Emberi kapcsolatok a cselekvésben 19
126+1 kísérlet a kommunikáció definiálására 20
A kommunikáció sokdimenziós 25
A kommunikáció mint összetartozásra irányuló együttműködés 28
Összefoglalás és diszkusszió 32
3. SAJÁT VILÁGUNK MÁSOKÉHOZ IGAZÍTÁSA 33
A beszélgetés belső összefüggései és külső keretei 33
Közös alap: a beszélgetés origója 34
A kommunikatív cselekvés 34
Kognitív elmélet 35
Ko-orientáció 37
Jelenetek a mindennapi életből: a személyes kommunikáció helyzetei 40
Helyzetek (szituációk) 41
Szerepjáték: ami a hétköznapi drámában a sorok között van- A helyzet megrendezése 44
A kommunikáció szabályai 46
A társadalmi státus 49
Összefoglalás és diszkusszió 50
4. LEHETSÉGES-E TÖMEGKOMMUNIKÁCIÓ? 53
Médiumok mint értelemteremtők 53
A médiumok szerepére vonatkozó szemlélet változása 53
Személyes kommunikáció/tömegkommunikáció 55
A kommunikáció-fogalom a tömegmédiumok vizsgálatában 56
Médiahasználat mint társadalmi viselkedés 59
A médiumok mint a nyilvánosság kerete 61
A hivatalos és a privát agenda 63
Összefoglalás és diszkusszió 64
5. MÉDIUMOK ÉS BESZÉLGETÉSEK: SZEREPOSZTÁS 66
A médiumok és a személyes beszélgetések elegye 66
Utópiák és elméletek: kétlépcsős hipotézis 66
A közvetlen társadalmi környezet szerepének újrafelfedezése 66
Emberek közti kapcsolatok nagy közösségben (például nemzeti szinten) 68
A kétlépcsős hipotézis igazolása 72
A kétlépcsős hipotézis revíziója 73
Kommunikáció a médiumokon keresztül és a beszélgetések során 74
Beszélgetés vagy indoktrináció? 74
Kettő helyett három és több lépcső 75
Diffúziós elmélet 76
Szóbeli információközvetítés 81
Összefoglalás és diszkusszió: a kicsi és a nagy világ 84
6. A DIFFERENCIÁLT MÉDIATÁRSADALOM 87
Társadalmi egyenlőségek és különbségek a médiahasználatban 87
Tudásbeli szakadék 87
A „Máté-szindróma", avagy a különbségek reprodukciója 90
Gyermekkor 91
Társadalmi háttér 91
Társadalmi kapcsolatok hálózata 93
Anyagi különbségek 95
A tudáskülönbségek korlátai 95
A közvetlen társadalmi környezet és az újság megválasztása 98
Összefoglalás: médiahasználat, társadalmi különbségek és egyenlőségek 99
7. HARC AZ AGENDA MEGHATÁROZÁSÁÉRT 102
Ki irányítja a társadalmi vitát? 102
A médiumok mint parapolitikai szereplők 108
A médiumok mint résztvevők: néhány példa 109
Összefoglalás 111
A médiumok mint a politikai választási harcok vitavezetői 112
Összefoglalás 114
Agenda a közönség számára 114
Egy új kutatási ötlet 115
Ellenőrző vizsgálatok 116
A médiumok valósága - a közönség valósága? 118
Kampányok a médiumok és egyéb hírcsatornák segítségével 122
A kampány kritériumai 122
Az életstílus megváltoztatását célzó kampányok 124
A nyilvános döntésekre irányuló kampányok 126
Összefoglalás és diszkusszió 129
8. MÉDIA A HARMADIK ÉVEZRED ELŐESTÉJÉN 132
A kommunikáció forradalmainak összehasonlítása 132
Bevezetés 132
A technológia néhány nem technikai aspektusa 133
A kommunikáció mint a történelmi változások okozója 136
A nyomtatás első forradalma: a könyvnyomtatás és a sajtó szervezése 138
A nyomtatás második forradalma: a tömegpiac megszervezése 143
Szűk keresztmetszet: a média tömeggyártásának gazdasági vonatkozásai 148
A média fúziója: a globális hálózatok szervezése 150
A média-jövőképekkel élni 154
IRODALOMJEGYZÉK 158

Svennik Hoyer

Svennik Hoyer műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Svennik Hoyer könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem