1.067.062

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kirekesztés, szegregáció, vákuumhelyzet a drávaszögi kistérség iskolakörzeteiben

Szerző
Budapest
Kiadó: Európai Összehasonlító Kisebbségkutatások Programiroda
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 78 oldal
Sorozatcím: Műhelytanulmány
Kötetszám: 31
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A rendszerváltás óta eltelt több mint másfél évtizedben a kistelepülési iskolák fenntartásának ésszerűségét háromféle szempontból vitatták az oktatáspolitikusok és a szakeberek. A rendszerváltást... Tovább

Előszó

A rendszerváltás óta eltelt több mint másfél évtizedben a kistelepülési iskolák fenntartásának ésszerűségét háromféle szempontból vitatták az oktatáspolitikusok és a szakeberek. A rendszerváltást követő években sokan bíztak abban, hogy a kistelepülések egykor bezárt iskoláinak ismételt megnyitása fontos eszköze lehet a falvak revitalizációjának. Ellenérvként megfogalmazódott ugyanakkor, hogy a kistelepülések alacsony tanulólétszámmal működő iskoláinak fajlagos költségei nagyok, finanszírozásuk drága, a szükséges fejlesztések, illetve a pedagógiai innováció lehetősége pedig lényegesen kisebb, mint a nagyobb települések oktatási intézményeiben.
Végül a harmadik szempont?: évek óta a viták középpontjában áll az a kérdés, hogy vajon a kistelepülések iskolái javítják, vagy pedig rontják az érintett diákok közoktatási esélyegyenlőségét, tehát annak lehetőségét, hogy jó iskolába járhassanak, majd pedig piacképes szakmát szerezhessenek, illetve jó középiskolában folytathassák tanulmányaikat.
Tanulmányunk alapvetően az oktatási esélyegyenlőség szempontjából közelíti meg a kistelepülési iskolák problémáját. Feltevésünk szerint a kistelepülések esetében az oktatási esélyegyenlőségnek nincs felelőse: ellenérdekű települési önkormányzatok saját megfontolásaik alapján alakítják oktatáspolitikájukat; ellenérdekű iskolák küzdenek a tanulókért. Az oktatáspolitikai döntések hatása kiszámíthatatlan, sokkal inkább, mint egy teljes "oktatási piacot" lefedő, kiterjedt iskolahálózattal rendelkező nagyobb településen. Vissza

Tartalom

Bevezetés 5
Kiinduló kérdések 7
Az önkormányzati társadalompolitika dilemmái 12
Az elemzés színhelye 21
Új oktatási alközponti rendszer 29
Iskolai migráció 50
Szegregáció, esélyegyenlőség 68
Összegzés és ajánlások 71
Felhasznált irodalom 74

Zolnay János

Zolnay János műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Zolnay János könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem