1.062.389

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kincskeresők (dedikált példány)

Pillanatfelvétel a magyar fogyasztóról

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: HVG Kiadó Zrt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 269 oldal
Sorozatcím: HVG Könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-9686-46-5
Megjegyzés: Kozák Ákos szerző által dedikált példány. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

„Kozák Ákos a rendelkezésére álló egyedülálló piackutatási adatbázisból gyúr össze igazi hús-vér fogyasztókat. A számsorokat életre keltve hiteles, eleven lényegtípusok bontakoznak ki; életstílusuk, fogyasztói szemléletük, vásárlói konfliktusaik alapján azonnal rájuk ismerhetünk. Megtudjuk, kik ők, hányan vannak, hogyan döntenek - a szerző tényeket és következtetéseket megelevenítő életképeiből pontosabban, mint akármilyen professzionális statisztikából.
Ez a kötet nagy jutalom a szakembernek - legyen üzletember, újságíró, politikus vagy diák, csak haszna lehet belőle, ha munkája megkezdése előtt belelapoz ebbe a rendkívül értékes (és itthon még kuriózumnak számító) forrásmunkába."

A XX. század elejétől kezdve a fogyasztás kiterjedésének vagy - e könyv szavával élve - demokratizálódásának lehetünk a tanúi. Az elemzések általában az áruk termelése vagy az elosztás területével foglalkoznak. Könyvünk szerzője, Kozák Ákos, a GfK Hungária ügyvezető igazgatója azonban a lánc eddig... Tovább

Fülszöveg

„Kozák Ákos a rendelkezésére álló egyedülálló piackutatási adatbázisból gyúr össze igazi hús-vér fogyasztókat. A számsorokat életre keltve hiteles, eleven lényegtípusok bontakoznak ki; életstílusuk, fogyasztói szemléletük, vásárlói konfliktusaik alapján azonnal rájuk ismerhetünk. Megtudjuk, kik ők, hányan vannak, hogyan döntenek - a szerző tényeket és következtetéseket megelevenítő életképeiből pontosabban, mint akármilyen professzionális statisztikából.
Ez a kötet nagy jutalom a szakembernek - legyen üzletember, újságíró, politikus vagy diák, csak haszna lehet belőle, ha munkája megkezdése előtt belelapoz ebbe a rendkívül értékes (és itthon még kuriózumnak számító) forrásmunkába."

A XX. század elejétől kezdve a fogyasztás kiterjedésének vagy - e könyv szavával élve - demokratizálódásának lehetünk a tanúi. Az elemzések általában az áruk termelése vagy az elosztás területével foglalkoznak. Könyvünk szerzője, Kozák Ákos, a GfK Hungária ügyvezető igazgatója azonban a lánc eddig kevésbé ismert résztvevőjére: a fogyasztóra helyezi a fő hangsúlyt. Kozák Ákos így foglalja össze könyve témáját: „Minden korszaknak megvannak a hajtóerői AII. világháború utáni éra fejlődéstörténetében nyilvánvalóan kitüntetett szerepet játszik az információtechnológia fejlődése. Társadalmi szinten is, és az egyének által átlátható és értelmezhető dimenziók közül is a fogyasztás az, ami leginkább leírja az elmúlt és a jelen korszakot. A tömegtermelés egyszerűen olcsóbbá teszi a hozzáférhető javak nagy részét." Szerzőnket külföldi kollégái és partnerei, illetve újságírók gyakran kérték arra, hogy írásban foglalja össze a magyar fogyasztókról a munkája során szerzett kivételesen gazdag ismereteit. A Kincskeresőkben végre megszületett az a mű, amely a magyar fogyasztói szokások jellegzetességeinek és ellentmondásainak szakszerű, ám még a laikus érdeklődők számára is érthető és élvezetes elemzése. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ..............................................................................7
BEVEZETÉS - avagy a fogyasztók világa...................................................9
Két fogyasztó mindennapjai...................................................9
A FOGYASZTÁS MINDENHATÓSÁGA - avagy beépülése a mindennapokba......15
A mindennapok átváltozása..................................................16
Fogyasztás és környezet .................... ...............................21
FOGYASZTÁS TÁVOLRÓL ÉS KÖZELRŐL - avagy jellemző fogyasztási trendek
a nagyvilágban és régiónkban ..........................................................26
A szolgáltatásra alapozott gazdaság ...........................................29
Mi az a „zöld marketing"? ................... ................................31
Kettős világ, kettős társadalmak, avagy növekvő távolság szegények és gazdagok között..33
„Menekülés" és folyamatos mozgás a világban ...................................35
Fogyasztási jellemzők Európában és az Amerikai Egyesült Államokban .................40
Az USA és Nyugat-Európa...................................................41
Fogyasztás az átmeneti társadalmakban, Kelet- és Közép-Európa fogyasztói ............44
Hazai pénzügyeink.........................................................49
Európa a biztonságot tartja szem előtt..........................................54
Magánvagyon: a helyzet nem mindenhol rózsás...................................55
Összegzés...............................................................56
VÁLTOZÓ TÁRSADALOM, VÁLTOZÓ FOGYASZTÓK MAGYARORSZÁGON .......58
További demográfiai mutatók.................................................62
A háztartások számában és összetételében beállt változások hatása a fogyasztói piacokra 66
A fogyasztói társadalom rétegződése; fogyasztói státuszcsoportok a rendszerváltás után 69
ÍGÉRET - avagy az 50/60+ generáció szerepváltozása.......................................83
Miért kell külön fejezetet szentelni az időskor kérdésének?..........................84
Munkaerőpiac ............................................91
Jövedelem és fogyasztás....................................................93
Médiafogyasztás időskorban .................................................98
Egészséges korosztály?....................................................102
Hogyan bánik a pénzével a korosodó magyar állampolgár?.........................103
MINDENNAPI KENYERÜNK - avagy a bevásárlás mint rutinművelet............................106
Ecce Homo consumericus, avagy a vásárlás szerepe a magyar fogyasztó életében ......107
Hol érhető el a magyar fogyasztó?............................................109
A napi fogyasztási cikkek vásárlási jellemzői Magyarországon .......................114
A diszkontjelenség kiterjedése új ágazatokra ....................................116
Ki a gyorsabb, avagy az elektronikai cikkek piacáért vívott küzdelem hajtóerői...........131
A nemzetközi márkák diktálta divat, avagy a hazai ruházati kiskereskedelem jellemzői..135
A saját márkák világa......................................................139
A cél: mindenkit elérni .....................................................143
A jövő vásárlója - a vásárlás jövője............................................145
Hogyan nyerhetem el a vásárlók kegyeit?.......................................149
Ml VAGYUNK AZ ÜZENET - avagy a média vibráló világa..............................153
Hogyan lettünk mi az üzenet? ...............................................154
Médiafogyasztási csoportok.................................................161
Itt a vége, hol a vége, avagy a nyomtatott sajtótermékek hanyatlásáról szóló
téveszmék cáfolata........................................................169
A technológia sodrásában, avagy mit jelent ma a tévézés? .........................173
Az örök társ, avagy rádiózás a háttérben.......................................175
Hívatlan vendég, avagy a direkt marketing előretörése.............................178
Az internet terjedése és használata a nagyvilágban és Magyarországon ...............179
ÉLET - ÉRTÉK, MÓD ÉS STÍLUS A MAI MAGYAR FOGYASZTÓI TÁRSADALOMBAN....184
A gyökerek............................................................. .186
És akkor most mi történik?................................................. .198
Értékek; válság vagy változás?...............................................202
Egy globális vizsgálat következtetései..........................................230
Nők a magyar társadalomban ...............................................245
Fiatalság - bolondság? ................................................... .247
ZÁRSZÓ - avagy pillanatfelvétel a fogyasztóról ...........................................252
ÁBRÁK JEGYZÉKE ...................................................................255
TÁBLÁZATOK JEGYZÉKE.................259
NÉV- ÉS TÁRGYMUTATÓ...................261

Kozák Ákos

Kozák Ákos műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kozák Ákos könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Kincskeresők (dedikált példány) Kincskeresők (dedikált példány) Kincskeresők (dedikált példány) Kincskeresők (dedikált példány) Kincskeresők (dedikált példány) Kincskeresők (dedikált példány) Kincskeresők (dedikált példány)

Több lapon színes sorkiemelés látható.

Az előlapon a szerző, Kozák Ákos névre szóló dedikációja látható.

Állapot: Közepes
4.240 Ft
3.390 ,-Ft 20
27 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Kincskeresők (dedikált példány) Kincskeresők (dedikált példány) Kincskeresők (dedikált példány) Kincskeresők (dedikált példány) Kincskeresők (dedikált példány)

Az előlapon a szerző, Kozák Ákos névre szóló dedikációja látható.

Állapot:
4.240 ,-Ft
34 pont kapható
Kosárba