A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Fülszöveg
„Kozák Ákos a rendelkezésére álló egyedülálló piackutatási adatbázisból gyúr össze igazi hús-vér fogyasztókat. A számsorokat életre keltve hiteles, eleven lényegtípusok bontakoznak ki; életstílusuk, fogyasztói szemléletük, vásárlói konfliktusaik alapján azonnal rájuk ismerhetünk. Megtudjuk, kik ők, hányan vannak, hogyan döntenek - a szerző tényeket és következtetéseket megelevenítő életképeiből pontosabban, mint akármilyen professzionális statisztikából.
Ez a kötet nagy jutalom a szakembernek - legyen üzletember, újságíró, politikus vagy diák, csak haszna lehet belőle, ha munkája megkezdése előtt belelapoz ebbe a rendkívül értékes (és itthon még kuriózumnak számító) forrásmunkába."
A XX. század elejétől kezdve a fogyasztás kiterjedésének vagy - e könyv szavával élve - demokratizálódásának lehetünk a tanúi. Az elemzések általában az áruk termelése vagy az elosztás területével foglalkoznak. Könyvünk szerzője, Kozák Ákos, a GfK Hungária ügyvezető igazgatója azonban a lánc eddig...
Tovább
Fülszöveg
„Kozák Ákos a rendelkezésére álló egyedülálló piackutatási adatbázisból gyúr össze igazi hús-vér fogyasztókat. A számsorokat életre keltve hiteles, eleven lényegtípusok bontakoznak ki; életstílusuk, fogyasztói szemléletük, vásárlói konfliktusaik alapján azonnal rájuk ismerhetünk. Megtudjuk, kik ők, hányan vannak, hogyan döntenek - a szerző tényeket és következtetéseket megelevenítő életképeiből pontosabban, mint akármilyen professzionális statisztikából.
Ez a kötet nagy jutalom a szakembernek - legyen üzletember, újságíró, politikus vagy diák, csak haszna lehet belőle, ha munkája megkezdése előtt belelapoz ebbe a rendkívül értékes (és itthon még kuriózumnak számító) forrásmunkába."
A XX. század elejétől kezdve a fogyasztás kiterjedésének vagy - e könyv szavával élve - demokratizálódásának lehetünk a tanúi. Az elemzések általában az áruk termelése vagy az elosztás területével foglalkoznak. Könyvünk szerzője, Kozák Ákos, a GfK Hungária ügyvezető igazgatója azonban a lánc eddig kevésbé ismert résztvevőjére: a fogyasztóra helyezi a fő hangsúlyt. Kozák Ákos így foglalja össze könyve témáját: „Minden korszaknak megvannak a hajtóerői AII. világháború utáni éra fejlődéstörténetében nyilvánvalóan kitüntetett szerepet játszik az információtechnológia fejlődése. Társadalmi szinten is, és az egyének által átlátható és értelmezhető dimenziók közül is a fogyasztás az, ami leginkább leírja az elmúlt és a jelen korszakot. A tömegtermelés egyszerűen olcsóbbá teszi a hozzáférhető javak nagy részét." Szerzőnket külföldi kollégái és partnerei, illetve újságírók gyakran kérték arra, hogy írásban foglalja össze a magyar fogyasztókról a munkája során szerzett kivételesen gazdag ismereteit. A Kincskeresőkben végre megszületett az a mű, amely a magyar fogyasztói szokások jellegzetességeinek és ellentmondásainak szakszerű, ám még a laikus érdeklődők számára is érthető és élvezetes elemzése.
Vissza
Tartalom
ELŐSZÓ..............................................................................7
BEVEZETÉS - avagy a fogyasztók világa...................................................9
Két fogyasztó mindennapjai...................................................9
A FOGYASZTÁS MINDENHATÓSÁGA - avagy beépülése a mindennapokba......15
A mindennapok átváltozása..................................................16
Fogyasztás és környezet .................... ...............................21
FOGYASZTÁS TÁVOLRÓL ÉS KÖZELRŐL - avagy jellemző fogyasztási trendek
a nagyvilágban és régiónkban ..........................................................26
A szolgáltatásra alapozott gazdaság ...........................................29
Mi az a „zöld marketing"? ................... ................................31
Kettős világ, kettős társadalmak, avagy növekvő távolság szegények és gazdagok között..33
„Menekülés" és folyamatos mozgás a világban ...................................35
Fogyasztási jellemzők Európában és az Amerikai Egyesült Államokban .................40
Az USA és Nyugat-Európa...................................................41
Fogyasztás az átmeneti társadalmakban, Kelet- és Közép-Európa fogyasztói ............44
Hazai pénzügyeink.........................................................49
Európa a biztonságot tartja szem előtt..........................................54
Magánvagyon: a helyzet nem mindenhol rózsás...................................55
Összegzés...............................................................56
VÁLTOZÓ TÁRSADALOM, VÁLTOZÓ FOGYASZTÓK MAGYARORSZÁGON .......58
További demográfiai mutatók.................................................62
A háztartások számában és összetételében beállt változások hatása a fogyasztói piacokra 66
A fogyasztói társadalom rétegződése; fogyasztói státuszcsoportok a rendszerváltás után 69
ÍGÉRET - avagy az 50/60+ generáció szerepváltozása.......................................83
Miért kell külön fejezetet szentelni az időskor kérdésének?..........................84
Munkaerőpiac ............................................91
Jövedelem és fogyasztás....................................................93
Médiafogyasztás időskorban .................................................98
Egészséges korosztály?....................................................102
Hogyan bánik a pénzével a korosodó magyar állampolgár?.........................103
MINDENNAPI KENYERÜNK - avagy a bevásárlás mint rutinművelet............................106
Ecce Homo consumericus, avagy a vásárlás szerepe a magyar fogyasztó életében ......107
Hol érhető el a magyar fogyasztó?............................................109
A napi fogyasztási cikkek vásárlási jellemzői Magyarországon .......................114
A diszkontjelenség kiterjedése új ágazatokra ....................................116
Ki a gyorsabb, avagy az elektronikai cikkek piacáért vívott küzdelem hajtóerői...........131
A nemzetközi márkák diktálta divat, avagy a hazai ruházati kiskereskedelem jellemzői..135
A saját márkák világa......................................................139
A cél: mindenkit elérni .....................................................143
A jövő vásárlója - a vásárlás jövője............................................145
Hogyan nyerhetem el a vásárlók kegyeit?.......................................149
Ml VAGYUNK AZ ÜZENET - avagy a média vibráló világa..............................153
Hogyan lettünk mi az üzenet? ...............................................154
Médiafogyasztási csoportok.................................................161
Itt a vége, hol a vége, avagy a nyomtatott sajtótermékek hanyatlásáról szóló
téveszmék cáfolata........................................................169
A technológia sodrásában, avagy mit jelent ma a tévézés? .........................173
Az örök társ, avagy rádiózás a háttérben.......................................175
Hívatlan vendég, avagy a direkt marketing előretörése.............................178
Az internet terjedése és használata a nagyvilágban és Magyarországon ...............179
ÉLET - ÉRTÉK, MÓD ÉS STÍLUS A MAI MAGYAR FOGYASZTÓI TÁRSADALOMBAN....184
A gyökerek............................................................. .186
És akkor most mi történik?................................................. .198
Értékek; válság vagy változás?...............................................202
Egy globális vizsgálat következtetései..........................................230
Nők a magyar társadalomban ...............................................245
Fiatalság - bolondság? ................................................... .247
ZÁRSZÓ - avagy pillanatfelvétel a fogyasztóról ...........................................252
ÁBRÁK JEGYZÉKE ...................................................................255
TÁBLÁZATOK JEGYZÉKE.................259
NÉV- ÉS TÁRGYMUTATÓ...................261
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.