1.059.688

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kibocsátó tudásszint II.

Az 1989/1990. tanév végi tudásszintmérés eredményei Veszprém megye általános iskoláiban (földrajz, kémia, rajz)

Szerző
Veszprém
Kiadó: Megyei Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Veszprém
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 187 oldal
Sorozatcím: Önképzés-továbbképzés
Kötetszám: 2
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: A könyv 200 példányban készült.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Intézetünk az utóbbi években alapvető feladatának tekinti mind az általános, mind a középiskolás tanulók tudásszintjének mérését. Célul tűztük ki, hogy e munkálatokról, az értékelési folyamat... Tovább

Előszó

Intézetünk az utóbbi években alapvető feladatának tekinti mind az általános, mind a középiskolás tanulók tudásszintjének mérését. Célul tűztük ki, hogy e munkálatokról, az értékelési folyamat eredményeiről - a segítés, a pedagógiai munka hatékonyságának növelése érdekében - rendszeresen visszajelzünk, folyamatos tájékoztatást adunk iskoláink vezetőinek, nevelőtestületeinek s az irányítást végzőknek. E szándékkal elsőként e kiadvány-sorozatunkban jelent meg az 1988/89. tanév végi - általános iskolások körében négy tárgyból végzett - eredménymérés elemzése. E kötetben adtunk információkat a megyei tantárgyi tudásszintmérések megszervezéséről, a mérés elméleti alapjairól és az eredmények általános pedagógiai és szaktárgyi tanulságáról.
Mostani kötetünk szerves folytatása az előbbinek. Egyrészt azáltal, hogy az elmúlt évi eredmények s főleg az azokat befolyásoló tényezők részletesebb pedagógiai elemzését adja, módosítva némiképpen az előző kötetben megfogalmazott következtetéseket, másrészt azzal, hogy folytatjuk a 8. osztályos tanulók 1989/90. tanév végi tudásszintjének földrajzból, kémiából és rajzból történő elemzését, bemutatását. Vissza

Tartalom

Dr. Kapor Károly: Előszó1
Dr. Orosz Sándor: A tanulók tudásszintje és az eredményeket befolyásoló néhány tényező3
Bevezető3
Adatok és tények5
Átlagos eredmények7
Különbségek8
Kettős populáció13
Részletesebb helyzetkép18
Az eltérés tanulónként18
Iskolánkénti különbségek19
Okok a tények mögött23
A tanu lás körülményei24
A követelmények és az értékelés összefüggése az eredményekkel38
Szubjektív tényezők a tanulók részéről45
Összegezés/féle, a lelkiismeretre apellálva/57
Irodalom61
Holéczy Katalin - Neuperger Ferenc - Pálházy Miklósné: A 8. osztályosok tudása földrajzból65
A mérés céljai, körülményei: a mérőlapkészítés szempontjai65
A mérés adatainak elemzése66
Alap-adatok66
Az eredmények kategóriánként is tudáselemenként67
Részletes elemzés77
A fogalmak tudása77
A folyamatok tudása84
Földrajzi gyakorlatok89
Összefüggések tudása92
Mellékletek97
Badáczy Lajos - László Annamária: Kibocsátó tudásszint kémiából123
A mérés célja: a tananyagkiválasztás és mérőlapkészítés szempontjai123
A méréshez kiválasztott témakörök124
Átlagos eredmények: eloszlás125
Az ertedmények tudáselemenként127
Az eredmények elemzése feladatonként134
Javaslatok142
Mellékletek144
Szűcs István - Kiss László - Tihanyiné Bálint Zsuzsa: Tér-forma-szín. Iskolafokozatot záró megyei reprezentatív mérés. Rajz, 8. osztály159
A tananyag kiválasztásának szempontjai159
Helyzetelemzés161
Javaslatok178
Tájékoztatás a mérés előkészítéséről és lebonyolításáról182
Mellékletek184
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
Kuponos kedvezmény ezen könyv esetében nem vehető igénybe.