Előszó
Tisztelt Olvasó!
Az Európai Unióhoz történt csatlakozással Magyarország olyan országok közösségébe lépett, amelyekben a világméretű gazdasági és kulturális versenyben való helytállást, a...
Tovább
Előszó
Tisztelt Olvasó!
Az Európai Unióhoz történt csatlakozással Magyarország olyan országok közösségébe lépett, amelyekben a világméretű gazdasági és kulturális versenyben való helytállást, a társadalom tagjainak jólétét az emberi tudás folyamatos és szervezett fejlesztésével próbálják biztosítani. Ebben az új világban az „iskola és az egyetem" csak az alapokat adja meg, amelyek a pályán való elinduláshoz szükségesek, de tudnunk kell: ha sikeresek és boldogok akarunk lenni, akkor egész életpályánkon törekednünk kell korábban megszerzett tudásunk „karbantartására", vagy akár teljesen új tudás megszerzésére.
Ebben a versenyben rendkívül felértékelődött a személyi tényezők szerepe, mindenekelőtt azoké, akik képesek a tudást átadni. A „tudástársadalom" kialakulásához tanárok, trénerek, tanácsadók, oktatás- és művelődésszervezők, sőt speciális oktatási szakértők, menedzserek összehangolt munkájára van szükség. Ennek a folyamatnak a sikeréhez fontos maguknak az „oktatóknak" is az „egymásra találása", hiszen a szakemberek ma már nem lehetnek polihisztorok, miközben a tanítás-tanulás folyamata egyre magasabb szintű speciális tudást igényel.
Ezt a célt kívánja szolgálni a FISZ kiadványa, amely „KI KICSODA a magyar oktatásban?" címmel másodszor jelenik meg, olyan gyűjteményként, amely a kortárs oktatási szakemberek legfontosabb adatait, működési területüket, illetve tevékenységük összefoglalását tartalmazza.
Ajánlom ezt a kiadványt mindenkinek, aki az oktatás ügyéért tenni akar. Mindenekelőtt azért, hogy jobban ismerjék meg egymást, a szakemberek és az intézmények lássák: milyen sokan vannak, és mennyi speciális tudással, tapasztalattal rendelkeznek. És természetesen azért is, hogy egymástól segítséget kaphassanak, ha arra szükségük van.
Vissza