Előszó
Amikor a 19. század végén Marcel Proust egy néhány soros kérdőívet állított össze, úgy gondolta, hogy a válaszok alkalmasak lehetnek rá, hogy megismerjük az alany legbensőbb gondolatait. Túlzás...
Tovább
Előszó
Amikor a 19. század végén Marcel Proust egy néhány soros kérdőívet állított össze, úgy gondolta, hogy a válaszok alkalmasak lehetnek rá, hogy megismerjük az alany legbensőbb gondolatait. Túlzás lenne azt állítani, hogy mi is ilyen mély pszichológiai jelentőséget tulajdonítunk a mi kérdőívünknek. Abban viszont hiszünk, hogy segíthet egy kicsit jobban megismernünk egymást.
Ilyen a ki kicsoda összeállításával a magyar reklám-, média, marketing- és pr-szakmában mg biztosan nem próbálkozott meg senki, de arról sem tudunk, hogy ezt a piacot lefedő, de műs jellegű ki kicsoda készült volna valaha. Most, hogy a végére értünk (valójában persze soha nincs vége egy ilyen munkának), elmondhatjuk: nem csodáljuk.
Nem szeretnénk eltúlozni az érdemeinket, de tény, ami tény: nagy fába vágtuk a fejszénket. Ne legyen illúziónk: egy ilyen könyv soha nem lehet teljes. De ahelyett, hogy azon siránkoznánk, mennyi fontos szakmai szereplő maradt ki belőle, mi mégis inkább annak a közel 700, vezető pozíciójú, befolyásos szakembernek örülünk, akik elfogadták a felkérésünket, és - részben vagy teljesen - kitöltötték a kérdőívünket.
A könyv a reklám-, média-, marketing- és pr-világnak csak egy pillanatképét adhatja, hiszen ez a piac híres fluktuációjáról, az állásukat és pozícióikat gyorsan változattó szakemberek cserélődéséről. Ezért fontos megjegyezni, hogy az adatfelvétel 2005 nyarán zajlott.
Vissza