1.061.492

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kézikönyv Film- és T.v. alkotóknak

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Magyar Operatőrök Társasága (HSC)
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 374 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-03-6688-6
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Napjaink televíziójának hangos lármájában egy emlékezetes, érzelmekkel teli történet elmesélése 30 másodpercben a művészet. Nincs helye tévedéseknek, amikor a néző a másodperc tört része alatt úgy dönthet, hogy csatornát vált. Az Ön történetének meg kell fognia a nézőt, fenntartani figyelmét, kifejezni a mondanivalót., és kedvező emlékezetes benyomást kell tennie rá. Ezért pótolhatatlan a film. Mert a film végtelen szabadságot nyújt, hogy a színek, formák, kontrasztok hihetetlen variációjával fejezzük ki mondanivalónkat, anélkül, hogy az anyag korlátokat szabna. Sőt, az utómunkálatok során végzett képmanipuláció a további lehetőségek tárházát vonultatja fel. Üzenetünk lényege a minőség. Valóra váltjuk álmait.

Tartalom

Előszó helyett (Vagyóczky Tibor)5
Bevezető (Báron György)6
Alapismeretek az oparatőri munkához (Vagyócky Tibor)11
A fény12
Történelmi visszatekintés12
A fényképezés alapelve12
A fotográfiai expozíció14
Filmexpozíció14
Exponálási idő14
Forgózárak18
Lencsenyílások22
Filmérzékenység25
Kodak Eastman filmnyersanyag, a VISION27
A Fuji filmnyersanyagok29
Professzionális fotónyersanyagok29
A világítás mint művészi kifejezőeszköz (Vagyóczky Tibor)33
Világítási alapfogalmak34
A film világítása35
Kevert megvilágítás36
Külső jelenetek természetes fényben37
"Külső-belső" természetes fényben37
"Külső-belső" műfényben37
Fluoreszcens megvilágítás38
Fluoreszcens fényfluktuáció40
Fémhalogén lámpák okozta flicker-jelenség41
A flicker-jelenség megelőzése42
A tárgy fényvisszaverő képessége43
A megvilágítás kontrasztjának aránya44
A jelenet világosságterjedelme47
A megvilágítás mesterséges eszközei49
Fénymérés60
Ráeső fénnyel működő fénymérők60
Filmkidolgozási fogalmak60
Előhívási fátyol61
Gamma-érték61
HD-görbe63
A szín63
Színkeverés66
Színegyesúly66
Színhőmérséklet68
Színhőmérséklet-mérés69
Mired-értékek70
Az exopzíció hatása a színminőségre71
Színes szűrők és fóliák alkalmazása a színes filmben72
Színszűrők73
Fényszabályozó rétegek (fóliák) mesterséges és természetes megvilágításhoz74
A felvevőgép objektívjén vagy ablakon alkalmazható semleges szürke szűrők74
Kodak színhőmérséklet-átalakító szűrők75
Kodak színkiegyenlítő szűrők76
Kodak fénykiegyenlítő szűrők77
Nappal felvett éjszakai jelenetek77
Mik jellemzik az éjszakát a vetítővásznon vagy a képernyőn?79
Milyen színszűrőket és expozíciót használjunk nappal felvett éjszakai jeleneteknél?79
Laboratóriumi színkorrekció81
A másolási fényértékek és az expozíció összefüggése82
Színes negatív film másolása82
Színes fordítós film másolása83
Feketedés- és színkorrekció a másolásnál84
Egyfényes színes munkakópiák85
Latenzifikálás85
Színes filmek korrekciós bevilágítása85
Képkivágás, képformátumok86
Televíziós képkivágás90
Közelfényképezés93
Pozitív dioptriás lencsék93
Osztott mezejű pozitív előtétlencsék97
Filmfelvevő kamerák (Rák József)99
35 mm-es felvevőgépek100
Arriflex 35 BL II100
Arriflex 35-IIC102
Arriflex III105
Arriflex 535107
Arriflex 435109
Aaton 8-35110
Aaton 35-II és 35-III111
Panaflex Golden113
Panastar115
Panaflex-X115
Super 200115
16 mm-es felvevőgépek115
Arriflex 16 BL115
Arriflex 16 ST (Standard)117
Arriflex 16S/B120
Arriflex 16S/B-GS120
Arriflex 16M/B120
Arriflex 16 SR (I-II-HS)120
Arriflex 16 SR3123
Aaton XTR prod.125
Aaton LTR127
Aaton LTR 54127
Aaton CNM - CINEMINIMA128
Aaton C4S128
Panaflex 16128
A videokép (Borbás Tamás)131
Elméleti alapok dióhéjban132
A videokép jellemzői134
Színegyensúly (Color Balancel)137
A színegyensúly módosítása138
A videokép ellenőrzésének eszközei140
Világítás videóra145
Televíziós rendszerek146
Analóg videorögzítési formátumok150
Digitális képrögzítés152
A digitális technika legfontosabb jellemzői152
Digitális rendszerek és kamkorderek153
A videotrükk154
Digitális videotrükk155
Videoátírások156
Film átírása videóra157
Videoátírás filmre157
A videokamerák (Borbás Tamás)159
Stúdiók és közvetítőkocsik kamerái160
Sony BVP-500P/550P160
Digitális kamkorderek163
Digital Betacam163
Sony Batacam SX165
Sony DNW-90P Betacam SX165
JVC Digital S167
Panasonic DVCPRO 50168
DSR-200AP digitális kamkorder169
Canon DV171
Analóg kamkorderek172
Sony SP 600-as kamkorder172
Sony BVW-400P kamkorder172
PRO Beta174
Hi8 kamkorder174
A videokamerák optikái174
Variotipusok176
A film és video hangja (Dr. Erdélyi Gábor)179
A filmhangról180
A jó hang a filmen és a tévében182
Alapfogalmak a hallásról, a hangmagasságról és hangosságról183
A hangmagasság183
A hangerősség184
A hangdinamika184
Az elfedési jelenségek186
A hangperspektíva187
A hangvisszaverődés188
Közeli hang, távoli hang189
A hangperspektívák váltása190
Az utózengés190
Hangfelvétel191
A mikrofon192
Riportfelvétel készítése198
Hangfelvétel készítése két mikrofonnal200
Hangfelvétel-készítés rúdról mikrofonozva201
Atmoszféra-teremtés csak hanggal204
Hangfelvétel mozgó szereplőkkel és mozgó kamerával205
Hangfelvétel-készítés autóban207
Az eredeti hang208
A vezérhang209
Eredeti hangfelvételek elkészítésének kritériumai209
Az analóg hangrögzítő berendezésekről, magnókról211
Hogyan rögzítjük a kamera szinkronjeleit az analóg magnókon?212
Felvételi szabványok214
Az analóg magnófelvételek hibái215
A kép- és hangszalag szinkronizálása. Pilot215
Filmforgatás play-back hanggal216
Hangátírások perforált szalagra217
A muszter218
A hang vágása és a hangkidolgozás főbb fázisai a stúdióban (post-produktion)218
A számozás219
Az eredeti hang vágása219
Stúdióban végzett munkák220
Szövegfelvétel - utószinkron221
A zörejek222
A zörejszinkron (Foley-effekt)223
A zene224
A keverés előkészítése és a keverés224
A nemzetközi forgalmazás225
A fényhang226
A sztereó hang228
A sztereó fényhang230
Dolby sztereó a fényhangcsíkos 35 mm-es filmen233
A mozihang jellemzői233
A hangfelvevő-készülékek csatlakozása234
A digitális hang238
A forgatási hangfelvétel készítése videokamerával239
Filmforgatási hangfelvétel DAT vagy TIME CODE-os DAT magnókkal241
Számítógépes hangfelvétel242
Számítógépes hangvágás243
Számítógépes keverés244
Digitális hangátjátszások a Hard Disc rekorderek között245
Tudnivalók a filmlaboratóriumi szolgáltatásokról (Paizs Jenő)247
A negatív előhívása248
Muszterkészítés248
Negatívvágás249
Irányelvek a pozitív munkakópiák jelölésére255
Kikopírzás, trükk, dubnegatív munkák, startszalag257
Videomuszter vágása260
Felirat és optikai trükk készítése260
Fényelés, színkorrekció260
Televíziós közvetítésre, videoátírásra alkalmas filmek készítése261
Bevezetés a számítógépes képalkotásba (Dr. Tóth Csaba)267
Művi valóság268
Alapelv - festés számokkal268
Miért most?268
Egy kis történelem269
A számítógépes képalkotás, képmódosítás folyamata270
Filmtrükkök272
Virtuális valóság (Virtual Reality)275
Digitális vágás, szerkesztés275
Restaurálás276
Archiválás276
Az operatőr szerepe276
Egyre fontosabb a digitális technika, de...277
Ajánlott művek277
A smink szerepe a film- és tévéműsor-készítésben (V. Kékes Viktória)279
Maszkmester280
Röviden a maszk történetéről280
A film és televíziózás szerepe a maszkok tökéletesítésében282
A maszkmester munkája283
Az operatőr és a maszkmester közös munkája284
A maszkmester és a jelmeztervező284
A maszkok típusai284
A modern filmtechnika és a sminkkészítés kapcsolata286
Jogi és etikai ismeretek (Dr. Borsos Árpád)289
Bevezetés gyanánt290
Jog290
Etika296
Függelék (Vagyóczky Tibor)299
Kodak professzionális fotóanyagok300
Fuji professzionális fotóanyagok301
A színek érzelmi, asszociációs, gondolati és szándékra való hatása302
A színek pszichikai hatásáról térben való megjelenésük alapján307
Filmtechnikai kifejezések hat nyelven308
Videós szakmai zsargon321
Film- és tévéműsor-gyártásban résztvevők listája337
35 mm-es felvevőgép-objektívek függőleges nyílásszögei normál képkivágásnál351
35 mm-es felvevőgép-objektívek vízszintes nyílásszögei normál képkivágásnál352
Filmhosszúság átszámítása nagyításhoz vagy kicsinyítéshez353
Mértékegységek átszámítása353
Tartalom356
Színes ábrák363

Vagyóczky Tibor

Vagyóczky Tibor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Vagyóczky Tibor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem