kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Magyar Operatőrök Társasága (HSC) |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 374 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-03-6688-6 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. |
Előszó helyett (Vagyóczky Tibor) | 5 |
Bevezető (Báron György) | 6 |
Alapismeretek az oparatőri munkához (Vagyócky Tibor) | 11 |
A fény | 12 |
Történelmi visszatekintés | 12 |
A fényképezés alapelve | 12 |
A fotográfiai expozíció | 14 |
Filmexpozíció | 14 |
Exponálási idő | 14 |
Forgózárak | 18 |
Lencsenyílások | 22 |
Filmérzékenység | 25 |
Kodak Eastman filmnyersanyag, a VISION | 27 |
A Fuji filmnyersanyagok | 29 |
Professzionális fotónyersanyagok | 29 |
A világítás mint művészi kifejezőeszköz (Vagyóczky Tibor) | 33 |
Világítási alapfogalmak | 34 |
A film világítása | 35 |
Kevert megvilágítás | 36 |
Külső jelenetek természetes fényben | 37 |
"Külső-belső" természetes fényben | 37 |
"Külső-belső" műfényben | 37 |
Fluoreszcens megvilágítás | 38 |
Fluoreszcens fényfluktuáció | 40 |
Fémhalogén lámpák okozta flicker-jelenség | 41 |
A flicker-jelenség megelőzése | 42 |
A tárgy fényvisszaverő képessége | 43 |
A megvilágítás kontrasztjának aránya | 44 |
A jelenet világosságterjedelme | 47 |
A megvilágítás mesterséges eszközei | 49 |
Fénymérés | 60 |
Ráeső fénnyel működő fénymérők | 60 |
Filmkidolgozási fogalmak | 60 |
Előhívási fátyol | 61 |
Gamma-érték | 61 |
HD-görbe | 63 |
A szín | 63 |
Színkeverés | 66 |
Színegyesúly | 66 |
Színhőmérséklet | 68 |
Színhőmérséklet-mérés | 69 |
Mired-értékek | 70 |
Az exopzíció hatása a színminőségre | 71 |
Színes szűrők és fóliák alkalmazása a színes filmben | 72 |
Színszűrők | 73 |
Fényszabályozó rétegek (fóliák) mesterséges és természetes megvilágításhoz | 74 |
A felvevőgép objektívjén vagy ablakon alkalmazható semleges szürke szűrők | 74 |
Kodak színhőmérséklet-átalakító szűrők | 75 |
Kodak színkiegyenlítő szűrők | 76 |
Kodak fénykiegyenlítő szűrők | 77 |
Nappal felvett éjszakai jelenetek | 77 |
Mik jellemzik az éjszakát a vetítővásznon vagy a képernyőn? | 79 |
Milyen színszűrőket és expozíciót használjunk nappal felvett éjszakai jeleneteknél? | 79 |
Laboratóriumi színkorrekció | 81 |
A másolási fényértékek és az expozíció összefüggése | 82 |
Színes negatív film másolása | 82 |
Színes fordítós film másolása | 83 |
Feketedés- és színkorrekció a másolásnál | 84 |
Egyfényes színes munkakópiák | 85 |
Latenzifikálás | 85 |
Színes filmek korrekciós bevilágítása | 85 |
Képkivágás, képformátumok | 86 |
Televíziós képkivágás | 90 |
Közelfényképezés | 93 |
Pozitív dioptriás lencsék | 93 |
Osztott mezejű pozitív előtétlencsék | 97 |
Filmfelvevő kamerák (Rák József) | 99 |
35 mm-es felvevőgépek | 100 |
Arriflex 35 BL II | 100 |
Arriflex 35-IIC | 102 |
Arriflex III | 105 |
Arriflex 535 | 107 |
Arriflex 435 | 109 |
Aaton 8-35 | 110 |
Aaton 35-II és 35-III | 111 |
Panaflex Golden | 113 |
Panastar | 115 |
Panaflex-X | 115 |
Super 200 | 115 |
16 mm-es felvevőgépek | 115 |
Arriflex 16 BL | 115 |
Arriflex 16 ST (Standard) | 117 |
Arriflex 16S/B | 120 |
Arriflex 16S/B-GS | 120 |
Arriflex 16M/B | 120 |
Arriflex 16 SR (I-II-HS) | 120 |
Arriflex 16 SR3 | 123 |
Aaton XTR prod. | 125 |
Aaton LTR | 127 |
Aaton LTR 54 | 127 |
Aaton CNM - CINEMINIMA | 128 |
Aaton C4S | 128 |
Panaflex 16 | 128 |
A videokép (Borbás Tamás) | 131 |
Elméleti alapok dióhéjban | 132 |
A videokép jellemzői | 134 |
Színegyensúly (Color Balancel) | 137 |
A színegyensúly módosítása | 138 |
A videokép ellenőrzésének eszközei | 140 |
Világítás videóra | 145 |
Televíziós rendszerek | 146 |
Analóg videorögzítési formátumok | 150 |
Digitális képrögzítés | 152 |
A digitális technika legfontosabb jellemzői | 152 |
Digitális rendszerek és kamkorderek | 153 |
A videotrükk | 154 |
Digitális videotrükk | 155 |
Videoátírások | 156 |
Film átírása videóra | 157 |
Videoátírás filmre | 157 |
A videokamerák (Borbás Tamás) | 159 |
Stúdiók és közvetítőkocsik kamerái | 160 |
Sony BVP-500P/550P | 160 |
Digitális kamkorderek | 163 |
Digital Betacam | 163 |
Sony Batacam SX | 165 |
Sony DNW-90P Betacam SX | 165 |
JVC Digital S | 167 |
Panasonic DVCPRO 50 | 168 |
DSR-200AP digitális kamkorder | 169 |
Canon DV | 171 |
Analóg kamkorderek | 172 |
Sony SP 600-as kamkorder | 172 |
Sony BVW-400P kamkorder | 172 |
PRO Beta | 174 |
Hi8 kamkorder | 174 |
A videokamerák optikái | 174 |
Variotipusok | 176 |
A film és video hangja (Dr. Erdélyi Gábor) | 179 |
A filmhangról | 180 |
A jó hang a filmen és a tévében | 182 |
Alapfogalmak a hallásról, a hangmagasságról és hangosságról | 183 |
A hangmagasság | 183 |
A hangerősség | 184 |
A hangdinamika | 184 |
Az elfedési jelenségek | 186 |
A hangperspektíva | 187 |
A hangvisszaverődés | 188 |
Közeli hang, távoli hang | 189 |
A hangperspektívák váltása | 190 |
Az utózengés | 190 |
Hangfelvétel | 191 |
A mikrofon | 192 |
Riportfelvétel készítése | 198 |
Hangfelvétel készítése két mikrofonnal | 200 |
Hangfelvétel-készítés rúdról mikrofonozva | 201 |
Atmoszféra-teremtés csak hanggal | 204 |
Hangfelvétel mozgó szereplőkkel és mozgó kamerával | 205 |
Hangfelvétel-készítés autóban | 207 |
Az eredeti hang | 208 |
A vezérhang | 209 |
Eredeti hangfelvételek elkészítésének kritériumai | 209 |
Az analóg hangrögzítő berendezésekről, magnókról | 211 |
Hogyan rögzítjük a kamera szinkronjeleit az analóg magnókon? | 212 |
Felvételi szabványok | 214 |
Az analóg magnófelvételek hibái | 215 |
A kép- és hangszalag szinkronizálása. Pilot | 215 |
Filmforgatás play-back hanggal | 216 |
Hangátírások perforált szalagra | 217 |
A muszter | 218 |
A hang vágása és a hangkidolgozás főbb fázisai a stúdióban (post-produktion) | 218 |
A számozás | 219 |
Az eredeti hang vágása | 219 |
Stúdióban végzett munkák | 220 |
Szövegfelvétel - utószinkron | 221 |
A zörejek | 222 |
A zörejszinkron (Foley-effekt) | 223 |
A zene | 224 |
A keverés előkészítése és a keverés | 224 |
A nemzetközi forgalmazás | 225 |
A fényhang | 226 |
A sztereó hang | 228 |
A sztereó fényhang | 230 |
Dolby sztereó a fényhangcsíkos 35 mm-es filmen | 233 |
A mozihang jellemzői | 233 |
A hangfelvevő-készülékek csatlakozása | 234 |
A digitális hang | 238 |
A forgatási hangfelvétel készítése videokamerával | 239 |
Filmforgatási hangfelvétel DAT vagy TIME CODE-os DAT magnókkal | 241 |
Számítógépes hangfelvétel | 242 |
Számítógépes hangvágás | 243 |
Számítógépes keverés | 244 |
Digitális hangátjátszások a Hard Disc rekorderek között | 245 |
Tudnivalók a filmlaboratóriumi szolgáltatásokról (Paizs Jenő) | 247 |
A negatív előhívása | 248 |
Muszterkészítés | 248 |
Negatívvágás | 249 |
Irányelvek a pozitív munkakópiák jelölésére | 255 |
Kikopírzás, trükk, dubnegatív munkák, startszalag | 257 |
Videomuszter vágása | 260 |
Felirat és optikai trükk készítése | 260 |
Fényelés, színkorrekció | 260 |
Televíziós közvetítésre, videoátírásra alkalmas filmek készítése | 261 |
Bevezetés a számítógépes képalkotásba (Dr. Tóth Csaba) | 267 |
Művi valóság | 268 |
Alapelv - festés számokkal | 268 |
Miért most? | 268 |
Egy kis történelem | 269 |
A számítógépes képalkotás, képmódosítás folyamata | 270 |
Filmtrükkök | 272 |
Virtuális valóság (Virtual Reality) | 275 |
Digitális vágás, szerkesztés | 275 |
Restaurálás | 276 |
Archiválás | 276 |
Az operatőr szerepe | 276 |
Egyre fontosabb a digitális technika, de... | 277 |
Ajánlott művek | 277 |
A smink szerepe a film- és tévéműsor-készítésben (V. Kékes Viktória) | 279 |
Maszkmester | 280 |
Röviden a maszk történetéről | 280 |
A film és televíziózás szerepe a maszkok tökéletesítésében | 282 |
A maszkmester munkája | 283 |
Az operatőr és a maszkmester közös munkája | 284 |
A maszkmester és a jelmeztervező | 284 |
A maszkok típusai | 284 |
A modern filmtechnika és a sminkkészítés kapcsolata | 286 |
Jogi és etikai ismeretek (Dr. Borsos Árpád) | 289 |
Bevezetés gyanánt | 290 |
Jog | 290 |
Etika | 296 |
Függelék (Vagyóczky Tibor) | 299 |
Kodak professzionális fotóanyagok | 300 |
Fuji professzionális fotóanyagok | 301 |
A színek érzelmi, asszociációs, gondolati és szándékra való hatása | 302 |
A színek pszichikai hatásáról térben való megjelenésük alapján | 307 |
Filmtechnikai kifejezések hat nyelven | 308 |
Videós szakmai zsargon | 321 |
Film- és tévéműsor-gyártásban résztvevők listája | 337 |
35 mm-es felvevőgép-objektívek függőleges nyílásszögei normál képkivágásnál | 351 |
35 mm-es felvevőgép-objektívek vízszintes nyílásszögei normál képkivágásnál | 352 |
Filmhosszúság átszámítása nagyításhoz vagy kicsinyítéshez | 353 |
Mértékegységek átszámítása | 353 |
Tartalom | 356 |
Színes ábrák | 363 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.