kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Magyar Operatőrök Társasága (HSC) |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 398 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-00-9213-1 |
Megjegyzés: | Színes és fekete-fehér fotókkal, ábrákkal. |
Vagyóczky Tibor: Előszó helyett | 5 |
Báron György: Bevezető | 6 |
Vagyóczky Tibor: Alapismeretek az operatőri munkához | 11 |
A fény | 12 |
Történelmi visszatekintés | 12 |
A fényképezés alapelve | 14 |
Fotográfiai expozíció | 14 |
Filmexpozíció | 14 |
Exponálási idő | 15 |
Forgózárak és az expozíció | 19 |
Lencsenyílások | 23 |
Filmérzékenység | 26 |
Kodak Eastman filmnyersanyag, a VISION, VISON2 és Expression | 27 |
A Fuji filmnyersanyagok | 30 |
Vagyóczky Tibor: A világítás mint művészi kifejezőeszköz | 35 |
Világítási alapfogalmak | 36 |
A jelenet világítása | 37 |
Kevert megvilágítás | 38 |
Külső jelenetek természetes fényben | 39 |
"Külső-belső" természetes fényben | 39 |
"Külső-belső" műfényben | 39 |
Fluoreszcens megvilágítás | 40 |
Fluoreszcens fényfluktuáció | 43 |
Fénhalogén lámpák okozta flicker-jelenség | 43 |
A flicker-jelenség megelőzése | 44 |
Tárgy fényvisszaverő képessége | 46 |
A megvilágítás kontrasztjának aránya | 47 |
A jelenet világosságterjedelme | 50 |
A megvilágítás mesterséges eszközei | 52 |
Fénymérés | 63 |
Ráeső fénnyel működő fénymérők | 63 |
Visszavert fényt mérő fénymérők | 63 |
Kameramozgató eszközök | 63 |
Filmkidolgozási fogalmak | 67 |
Előhívási fátyol | 68 |
Gamma-érték | 68 |
HD-görbe | 69 |
A szín | 72 |
Színkeverés | 74 |
Színegyensúly | 74 |
Színhőmérséklet | 75 |
Színhőmérséklet-mérés | 77 |
Mired-értékek | 78 |
Az expozíció hatása a színminőségre | 79 |
Színes szűrők és fóliák alkalmazása a színes filmre forgatásnál | 80 |
Színszűrők | 81 |
Fényszabályozó rétegek (fóliák) mesterséges és természetes megvilágításhoz | 83 |
A felvevőgép objektívjén vagy ablakon alkalmazható semleges szürke szűrők | 83 |
Kodak színhőmérséklet-átalakító szűrők | 84 |
Kodak színkiegyenlítő szűrők | 84 |
Kodak fénykiegyenlítő szűrők | 85 |
Nappal felvett éjszakai jelenetek | 86 |
Mik jellemzik az éjszakát a vetítővásznon vagy a képernyőn? | 88 |
Milyen színszűrőket és expozíciót használjunk nappal felvett éjszakai jeleneteknél? | 88 |
Laboratóriumi színkorrekció | 90 |
A másolási fényértékek és az expozíció összefüggése | 91 |
Színes negatív film másolása | 91 |
Színes fordítós film másolása | 92 |
Feketedés- és színkorrekció a másolásnál | 93 |
Egyfényes színes munkakópiák | 93 |
Latenzifikálás | 94 |
A filmszalag megőrzése | 95 |
Képkivágás, képformátumok | 96 |
Televíziós képkivágás | 100 |
Közelfényképezés | 102 |
Pozitív dioptriás lencsék | 102 |
Osztott mezőjű pozitív előtétlencsék | 107 |
Rák József: Képfelvevő kamerák | 109 |
Filmfelvevő kamerák | 110 |
16 mm-es felvevőgépek | 110 |
Arriflex 16 ST (Standard) | 110 |
Arriflex 16 BL | 113 |
Arriflex 16SR (I-II HS) | 115 |
Arriflex 16 SR3 | 117 |
Aaton XTR prod. | 119 |
A-Minima | 122 |
Paraflex 16 | 123 |
35 mm-es felvevőgépek | 125 |
Arriflex 35-IIC | 125 |
Arriflex 235 | 128 |
Arriflex III | 130 |
Arriflex 435, 435ES | 132 |
Arriflex 535 | 134 |
Arricam-rendszer | 135 |
Aaton | 140 |
Aaton 35-II és 35-III | 140 |
Panaflex Golden | 142 |
Panastar | 144 |
Panaflex-X | 145 |
Super 200 | 145 |
HD-kamkorderek | 145 |
A HDV | 146 |
JVC - GY-HD100 Pro HD | 146 |
Panasonic - AG-HVX 200 | 147 |
Sony - HVR-Z1E | 147 |
Sony - HVR-A1E | 149 |
HDTV kamkorderek | 149 |
Panasonic - AJ-HDC 27F | 150 |
Sony - HDW-F900-CineAlta | 151 |
Digitális filmfelvevők | 152 |
Areriflex D-20 (prototípus) | 153 |
Dalsa Original - Digital Cinematography Camera | 154 |
Kinetta 4K filmfelvevő gép | 155 |
Panavision Genesis | 156 |
Borbás Tamás: A videokép | 163 |
Elméleti alapok dióhéjban | 164 |
A videokép jellemzői: a felbontás, a kontraszt, az expozíció, a gamma-érték és a színegyensúly | 167 |
A színegyensúly (Color Balance) | 170 |
A színegyensúly módosítása | 171 |
A videokép ellenőrzésének eszközei | 173 |
Világítás videóra | 178 |
Televíziós rendszerek | 179 |
Analóg videorögzítési formátumok | 181 |
Digitális képrögzítés | 184 |
A digitális technika legfontosabb jellemzői: mintavételezés, kvantálás, kódolás | 184 |
A videotrükk | 185 |
Digitális videotrükkök | 186 |
Digitális képalkotói eljárások | 188 |
A digitális képalkotói eljárások eszközei | 188 |
Videoátírások | 189 |
Film átírása videóra | 191 |
Videoátírás filmre | 192 |
Borbás Tamás: Videokamerák | 193 |
Stúdiók és közvetítőkocsik kamerái | 194 |
Sony BVP 900 | 194 |
Digital Betacom | 196 |
PDW-530P XDCAM kamkorder | 198 |
Sony DNW-7P Betacam SX | 200 |
Sony DXC-D50 | 201 |
Sony DSR-450WS, DVCAM kamkorder | 202 |
JVC DY-70U | 204 |
Panasonic AJ-SDX900 kamkorder | 205 |
Canon XL2 | 207 |
A videokamerák optikái | 208 |
Variótípusok | 209 |
Dr. Erdélyi Gábor: A film és a video hangja | 213 |
A filmhangról | 214 |
A jó hang a filmen és a tévében | 215 |
Alapfogalmak a hallásról, a hangmagasságról és a hangosságról | 216 |
A hangmagasság | 216 |
A hangerősség | 217 |
A hangdinamika | 217 |
Hangfelvétel-kivezérlés mérése | 219 |
Az elfedési jelenségek | 220 |
A hangperspektíva | 221 |
A hangperspektívák váltása | 221 |
A hangvisszaverődés. A visszhang | 222 |
Közeli hang, távoli hang | 222 |
Az utózengés | 224 |
A sztereó hang elmélete | 224 |
A fényhang | 225 |
Az analóg sztereó fényhang | 227 |
A digitális hang gyakorlata | 227 |
A hangfelvétel | 229 |
A mikrofon | 229 |
Rádiómikrofonok | 233 |
Riportfelvétel készítése | 234 |
Riport egyetlen mikrofonnal | 236 |
Hangfelvétel készítése két mikrofonnal | 236 |
Hanglfevétel-készítés rúdról mikrofonozva | 237 |
A mikrofonos | 237 |
Csak hangfelvétel | 239 |
Hangfelvétel mozgó szereplőkkel és mozgó kamerával | 239 |
Filmforgatás play-back hanggal | 241 |
Hangfelvétel-készítés autóban | 242 |
A könnyű kamera. Forgatás digitális videokamerákkal és DV-vel | 243 |
A forgatási hang megtervezése | 244 |
Eredeti hang | 245 |
Eredeti hangfelvételek elkészítésének kritériumai | 246 |
A vezérhang | 247 |
Az analóg hangrögzítő berendezésekről, magnókról | 247 |
A kép- és hangszalag szinkronizálása | 248 |
A hangmásolatok készítése és a szkript | 249 |
A muszter | 250 |
Az utómunkálatok (post-produkció) fázisai | 251 |
Hang bedigitalizálása képvágó rendszerekbe | 252 |
Az eredeti hang vágása | 253 |
A film nonlineáris vágása és a hang-utómunkálatok kapcsolata | 254 |
A hangtervezés (a sound design) | 255 |
A keverési hang vágása a nonlineáris hangeditorokban | 257 |
Szövegfelvétel - utószinkron | 258 |
Zörejek elkészítése | 262 |
Zörejszinkron (Foley-effektek) felvétele | 262 |
A zene és zenefelvételek | 263 |
A hangkeverés előkészítése | 265 |
A film keverése | 267 |
Fényhang, a standard filmkópia | 269 |
A nemzetközi hang készítése kötelezettség | 270 |
A korszerű mozihang, digitális hang a mozikban | 270 |
3+1 sztereó hang a fényhangcsíkos 35 mm-es filmen | 270 |
Aradi László - Polyák János: Filmlaboratóriumi szolgáltatások | 273 |
Negatívhívás | 274 |
Muszterkészítés | 275 |
Negatívvágás | 277 |
Fényhangátírás | 278 |
Fénymegadás, kópiakészítés | 279 |
Digitális film | 281 |
Lézeres filmfeliratozás | 282 |
Digitális utómunka | 283 |
Vágás | 285 |
Szkennelés | 288 |
Szkenner típusok | 292 |
Digitális színkorrekció (fényelés) | 292 |
Digitális színkorrekció a gyakorlatban | 294 |
A levilágítás | 296 |
Borsos Árpád: Jogi és etikai ismeretek | 299 |
Bevezetés | 300 |
Jog | 301 |
Etika | 311 |
Végezetül, de nem utolsó sorban | 316 |
Vagyóczky Tibor: Függelék | 327 |
A színek érzelmi, asszociációs, gondolati és szándékra való hatása | 328 |
A színes pszichikai hatásáról (tér nélkül) | 332 |
A színek pszichikai hatásáról térben való megjelenésük alapján | 333 |
Filmtechnikai kifejezések hat nyelven | 334 |
Szakmai zsargon | 347 |
Film- és tévéműsorgyártásban résztvevők listája | 365 |
Színes ábrák | 389 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.