1.077.109

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kézikönyv az Ifju Történelembarátok Köreinek vezetéséhez

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: TIT Történelmi Választmánya
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 122 oldal
Sorozatcím: Történelmi füzetek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-411-493-8
Megjegyzés: Megjelent 1100 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az Ifjú Történelembarátok Körei sajátos helyet foglalnák el közművelődésünkben. Nem hasonlíthatók a TIT-szervezetek egyéb baráti köreihez (mint pl. a Kis Matematikusok Körei), mert sokkal kevésbé... Tovább

Előszó

Az Ifjú Történelembarátok Körei sajátos helyet foglalnák el közművelődésünkben. Nem hasonlíthatók a TIT-szervezetek egyéb baráti köreihez (mint pl. a Kis Matematikusok Körei), mert sokkal kevésbé nyilvánvaló a közvetlen hasznosságuk, mint általában a történettudománynál is csak közvetve mutatkoznak meg a társadalom fejlődésében játszott alapvetően fontos vonásai. A valóságban ugyanakkor nagyon fontos hézagpótló és előremutató alapozó szerepet játszanak. Közismert jelen társadalmunk kettős viszonyulása a történelemhez. Egyrészt a történelmi érdeklődés hallatlanul megnőtt laikus körökben is, másrészt a szakmai ismereteidben és a képzésben átmeneti nehézségek mutatkoznak. Az egyes iskolatípusok következetesen panaszkodnak az őket megelőző oktatási formák elégtelenségére (a gimnáziumok általános iskolákra, az egyetemek és főiskolák a középiskolákra, és az oktatási intézmények az egyetemekre). Ezek a panaszok részben túlzottak, részben azonban megalapozottak. Kevés a konkrét tárgyi ismeret és ennek alapján sok esetben nem megfelelő a történelmi gondolkodási készség sem. A kevés tényanyagra természetesen nem lehet valóságos és széles körű .szemléletet alapozni, így nagyon sok iskolát végzett tanulónál a történelmi szemlélet meglehetősen elnagyolt, sematikus. Érthető, ha közművelődési politikánk ez ellen minden erővel felvette a harcot. Ebben kell a köröknek is segítséget nyújtaniuk. Célunk kell legyen, hogy minél szélesebb körökben induljon meg az iskolai oktatás mellett (azt kiegészítve és továbbfejlesztve) a komoly képzés, amely megismertet a történelmi forrásokkal, azok kritikájával, a történettudomány műhelyeivel és módszereivel. Vissza

Tartalom

I. Szervezeti kérdések................................................5
II. Alapismeretek....................................................9
1. A jegyzetelés...................................9
2. A folyóiratok........................... 11
3. A történelem forrásainak jellege .........14
a/ A szellemi hagyaték.....................14
b/ A tárgyi, emlékek............................16
c/ Az írott források........................................18
4. A legfontosabb segédeszközök........ 21
a/ Lexikonok................................21
b/ Szótárak ..................................................24
c/ Bibliográfiák..............................................25
d/ Összefoglaló munkák..................................26
5. Levéltárak.............................29
1 a/ A különböző iratok keletkezése......................29
b/ Az Országos Levéltár..................................33
c/ Az MSZMP KB Párttörténeti Intézet Archívuma 38
I d/ Törvényhatósági Levéltárak.....................39
I e/ Egyházi levéltárak ..........................40
| f/ Hadtörténelmi levéltárak. ...........................42
I g/ A levéltárak gyakorlati megismerése ...... 43
6. A könyvtárak. .............. . 45
7. A múzeumok.........................49
a/ A múzeumok rendszere................................49
b/ A múzeumok munkája..................................51
o/ A legfontosabb hazai és külföldi múzeumok... 57
d/ A múzeumok gyakorlati megismerése............58
8. A forráskiadványok ..................................64
a/ A forráskiadványok célja és készítésük módja. 64
b/ A legfontosabb hazai forráskiadványok............67
c/ Gyakorlatok a forráskiadványokkal................70
9. A feladatlapok és készítésük......................77
a/ A topográfiai ismeretek fejlesztése ..............78
b/ A kronológiai ismeretek fejlesztése..............85
c/ A társadalomtörténeti ismeretek fejlesztése. . 96
d/ A technikatörténeti ismeretek fejlesztése .... 103
e/ A művelődéstörténeti ismeretek fejlesztése . . 107
i/ Történeti forrás- és irodalomismeret
fejlesztése ...................112
g/ Tréfás módszerek .........................115
10. A táborozás. .........................................118

Dr. Gyapay Gábor

Dr. Gyapay Gábor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Gyapay Gábor könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Kézikönyv az Ifju Történelembarátok Köreinek vezetéséhez Kézikönyv az Ifju Történelembarátok Köreinek vezetéséhez Kézikönyv az Ifju Történelembarátok Köreinek vezetéséhez

A borító enyhén megtört, a gerincnél elszíneződött.

Állapot:
980 Ft
490 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba