1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kézikönyv az általános iskolák I. osztályának tanítói számára

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A szocialista iskola megvalósulásának útján jelentős lépés az iskolareform irányelvei alapján készült új tanterv, tankönyvek és nevelési terv bevezetése. Ezekben az új dokumentumokban világosan... Tovább

Előszó

A szocialista iskola megvalósulásának útján jelentős lépés az iskolareform irányelvei alapján készült új tanterv, tankönyvek és nevelési terv bevezetése. Ezekben az új dokumentumokban világosan tükröződik az a felfogás, hogy az általános iskola nevelőintézmény, amelynek nemcsak az ismeretek felhalmozása a feladata, hanem hatékonyabbá kell tennie a testi, értelmi, világnézeti-politikai, erkölcsi, esztétikai és a munkára nevelést. Fontos feladata az általános iskolának az is, hogy lehetővé tegye minden egészségesen fejlett gyermek számára az alapvető ismeretek, jártasságok és készségek megszerzését, és megteremtse a további művelődés feltételeit.
Mindezek érdekében életközelségbe kell hoznunk az ismeretanyagot, gyakorlatiasabbá kell tennünk az oktató-nevelő munkánkat, össze kell hangolnunk a tanulók életkori teljesítőképességét a minden oldalú fejlesztés igényével, és fokoznunk kell az ismeretszerzésben a tanulók önállóságát, a tanulói aktivitást.
Az általános iskola alsó osztályaiban - a fentieken kívül - sajátos feladatok is jelentkeznek. így hatékonyabbá kell tennünk a jártasságok és készségek fejlesztésére irányuló pedagógiai munkát. Nagyobb gondot kell fordítanunk a fokozatosságra, az otthon, az óvoda és az i. osztály, valamint a 4. és 5. osztályok közötti átmenetek zökkenőmentes megoldására.
A megnövekedett feladatok tudatosabb és színvonalasabb munkát kívánnak az 1-4. osztályban tanító pedagógusoktól. Ebben kívánnak segítséget nyújtani a tanítói kézikönyvek. Vissza

Tartalom

Bevezetés az iskolai munkába 7
Olvasás-írás 17
Feladatok 17
Oktatási feladatok 17
Nevelési feladatok 18
A készségfejlesztés feladatai 20
Követelmények 27
A Tanterv új vonásai 28
Felkészülés a tanításra 30
Tanmenetkészítés 31
Szemléltetőeszközök készítése az olvasás és írás tanításához 37
Osztály könyvtár létesítése 43
Felkészülés a tanítási órára 44
Az olvasás és írás előkészítése 54
Javaslat az előkészítés anyagának feldolgozásához 57
A nyomtatott és írott kisbetűk 92
Az első magánhangzók 94
Folyamatosan hangoztatható mássalhangzók 108
Az első, pillanatnyi ideig hangoztatható mássalhangzók 126
Az ábécé többi hangja és betűje 132
Kétjegyű mássalhangzók 151
A nyomtatott és írott nagybetűk 160
Az olvasás gyakorlása 187
Az írás gyakorlása 197
Irodalom 208
Számtan-mértan 209
Feladatok 209
A Tanterv új vonásai 213
Felkészülés a tanításra 217
A tanítási óra 220
A tanítási anyag feldolgozása 225
A számolás és mérés előkészítése 225
A tízes számkör 234
Az ötös számkör 235
A 6-tól 10-íg terjedő számkör 256
A mérésanyag tanítása 258
A második tízes 260
Római számjegyek 266
A tíz átlépése 268
Kivonás tízesátlépéssel 290
Pótlás tízesátlépéssel 298
Bontás tízesátlépéssel 302
Év végi ismétlés 304
Irodalom 304
Testnevelés 305
Feladatok 305
Felkészülés a tanításra 314
Az első testnevelési órák 316
Az ismeretanyag 318
Gyakorlatok a bordásfalon 323
Foglalkozások 323
A tanítási anyag feldolgozása 334
őszi-tavaszi anyag 335
Téli anyag 363
Szerek és eszközök 380
Irodalom 381
Tárgymutató 383
Tartalom 389
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem