1.060.447

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kézikönyv az általános iskolák földrajztanításához

8. osztály

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 259 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 91 330.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az 1966/67. tanévben került bevezetésre az új, 8. osztályos reform földrajzkönyv. Ehhez a tankönyvhöz készült kézikönyvünk, melyet mint a sorozat utolsó tagját bocsátjuk most a pedagógusok... Tovább

Előszó

Az 1966/67. tanévben került bevezetésre az új, 8. osztályos reform földrajzkönyv. Ehhez a tankönyvhöz készült kézikönyvünk, melyet mint a sorozat utolsó tagját bocsátjuk most a pedagógusok rendelkezésére.
A kézikönyv írói elméleti tudásuk és gyakorlati tapasztalataik legjavát adták a tankönyv anyagának feldolgozásához. A feldolgozásban arra törekedtek, hogy a tanulók ismeretszerzésében és nevelésében fokozott jelentőséget kapjon a világnézeti, a szocialista hazaszeretetre és nemzetköziségre nevelés, és ugyanakkor maximális lehetőség nyíljék a tananyag elsajátíttatásában a tanulói öntevékenység, önállóság, aktivitás fejlesztésére, az óravezetés során az elemző, lényegmegláttató feladatok, gyakorlatok alkalmazására, megoldására. Ennek a közös célnak az elérésében módszereik, a feldolgozáshoz adott szempontjaik, az óra tervezésének formai és módszertani lépései lehetnek különbözőek. Az egyes témaköröknek megfelelően, kell is, hogy különbségek legyenek. A kézikönyv nem sablon, nem receptgyűjtemény. Segítséget, inspirációt ad az óra megtervezéséhez, a problematikusabb anyagrészek feldolgozásához, ugyanakkor nem gátolja a pedagógus önálló óratervezését, saját gyakorlati tapasztalatainak alkotó alkalmazását. Vissza

Tartalom

Előszó5
Bevezetés7
A 8. osztály tanterve (Elek Sándor)9
Különbségek Magyarország földrajzának feldolgozásánál az 5. és 8. osztályban (Elek Sándor)14
A szocialista hazaszeretetre nevelés lehetőségei a 8. osztályos földrajzoktatásban (Dr. Németh József)18
A koncentráció (Elek Sándor)23
A földrajzi tanulmányi kirándulás (Dr. Németh József)29
A földrajzi szertár (Dr. Németh József)39
Az anyag földolgozása43
A Föld és a Világegyetem (Kazár Leona)
A Föld és a Világyegyetem feldolgozása45
Bevezető óra49
A Föld é a Világegyetem feldolgozásának tématerve51
A Világegyetem megismerése55
A Föld alakja és a fokhálózat57
A Föld tengelye körüli forgása59
A Föld keringése a Nap körül és ennek következményei61
A Naprendszer66
A Hold66
Csillagok, csillagrendszerek68
Ismétlő-rendszerező óra a csillagászati ismeretekről69
Magyarország
(Magyarország természeti földrajza Elek Sándor, Magyarország népessége és gazdasági élete dr. Németh József munkája)
Magyarország földrajzi helyzete71
Magyarország természeti földrajzának feldolgozása73
Magyarország természeti földrajzának tématerve76
Magyarország felszínének kialakulása81
Az Alföld felszíne. Lösz- és homokos vidékek83
Hordalékkúpok és árterek az Alföldön87
A Kisalöfld és az Alpokalja felszíne92
A Dunántúli-dombság és a Mecsek felszíne94
A Dunántúli-középhegység97
Az Északi-középhegység100
Magyarország éghajlata103
Napsugárzás, hőmérséklet, szél és csapadék hazánkban105
Magyarország vízrajza108
Küzdelm a víz ellen és a vízért109
Állóvizek112
Magyarország természetes növényzete és állatvilága113
Magyarország talaja114
Magyarország népessége és gazdasági élete feldolgozásának tématerve126
Magyarország népessége134
A magyar népgazdaság átalakulása136
Hazánk iparának és mezőgazdaságának fejlődése138
A nagy tájak gazdasági életének feldolgozása143
Az Alföld gazdasági élete I.144
Az Alföld gazdasági élete II.147
A Kisalföld és az Alpokalja gazdasági élete152
A Dunántúli-dombság és a Mecsek gazdasági élete156
A Dunántúli-középhegység gazdasági élete159
Az Északi-középhegység gazdasági élete162
Budapest és környéke: a Központi-iparvidék165
A magyar népgazdaság legfontosabb ágazatainak feldolgozása170
Energiagazdaságunk171
Ércbányászatunk és kohászatunk173
Gépgyártásunk178
Vegyiparunk és építőanyag-iparunk182
Könnyűiparunk188
A kenyérgabona, a burgonya és az ipari növények termelése és a feldolgozó ipar192
Zöldség, gyümölcs- és szőolőtermelésünk. A konzervipar195
Takarmánytermelés, állattenyésztés, hús- és tejipar199
Közlekedés202
A kereskedelem206
Településformák és közigazgatás209
Megyénk földrajza. Hajdú-Bihar megye földrajza (Elek Sándor)213
A második feladatlap értékelése, megoldása227
Feladatlap (Dr. Németh József)228
A szocialista világrendszer országainak áttekintése (Elek Sándor)
A szocialista országok általános jellemzése232
A szocialista országok fő természeti adottságai236
A szocialista országok ipara237
A szocialista országok mezőgazdasága239
A szocialista országok gazdasági együttműködése241
Év végi összefoglalások (Elek Sándor)243
Irodalom249
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem