1.059.354

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kézikönyv az általános iskolák földrajztanításához

7. osztály

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 258 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 91329/1. Fekete-fehér ábrákkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Társadalmunk szerkezete megváltozott, gazdasági életünk gyorsan fejlődik, népünk tudata egyre formálódik, közeledik az az idő, amikor már a kommunizmus alapjait rakjuk le. A további fejlődésnek... Tovább

Előszó

Társadalmunk szerkezete megváltozott, gazdasági életünk gyorsan fejlődik, népünk tudata egyre formálódik, közeledik az az idő, amikor már a kommunizmus alapjait rakjuk le. A további fejlődésnek jelentős tényezője az iskolareform.
Az iskolareform során kimunkált új általános iskolai tantervek alapján új tankönyvek készültek.
Az új tantervvel, az új tankönyvekkel sok vonatkozásban új módon kell dolgoznunk!
Az iskolareform irányelveit a mindennapi iskolai gyakorlati munkában kell érvényre juttatnunk.
A földrajztanításhoz készült kézikönyvnek ahhoz kívánnak segítséget nyújtani, hogy iskolarendszerünk továbbfejlesztésének irányelveit helyesen értelmezzük, a tantervi feladatokat és követelményeket megvalósítsuk, hogy a földrajzórákon és az órán kívüli, iskolán kívüli földrajzi foglalkozásokon az eredményességet fokozhassuk, tanulóinkkal a földrajzot megszerettethessük, ismereteiket, jártasságaikat növelhessük, a földrajzi tanítási anyag és földrajzi foglalkozások nevelési hatásait érvényesíthessük.
Földrajzi kézikönyveink mind a tanítás anyagát illetően, mind a feldolgozás módszereihez, a földrajzi foglalkozások megtervezéséhez, megszervezéséhez, felépítéséhez adnak tanácsokat. Nem az a kézikönyv feladata, hogy minden esetben közvetlenül felhasználható sablonok, receptek gyűjteményét nyújtsa, hanem hogy elemzéssel, tanácsokkal, érvekkel tudatosítsa a tennivalókat, és egy-egy téma kapcsán a feldolgozás többféle lehetséges módjára is rámutasson.
A földrajzot tanító pedagógus összevetheti a javasolt eljárásokat az eddig alkalmazottakkal, továbbfejlesztheti a jól beváltakat, de eddigi eljárásait meg is változtathatja, el is vetheti.
Sokat át is vehet a kézikönyvből, de sohasem mechanikusan, hanem saját magán átszűrve, magával megvitatva, magában feldolgozva.
Bízunk abban, hogy a kézikönyveket a szakos, szakosodó és nem szakos kartársak haszonnal forgathatják.
Első, 5. osztályos kézikönyvünk bevezetője mind a négy évre vonatkozóan foglalkozik a tantervből adódó feladatokkal. Vissza

Tartalom

Általános rész
A tanterv és tankönyv anyaga, felépítése7
Az előző osztályokban tanult ismeretek felmérése és továbbfejlesztése9
Koncentráció más tárgyakkal18
Nevelési feladatok20
Az ismeretek és jártasságok ellenőrzése, értékelése27
Az iskolatelevízió földrajzi adásainak felhasználása31
A csoportmunka34
Tananyagbeosztás39
Szertári felszerelések jegyzéke a 7. osztályhoz41
Az anyag feldolgozása
Tekintsünk vissza a földgömbről tanultakra45
A tématervek használata47
Ázsia feldolgozásának tématerve49
Ázsia
Ázsia fekvése, határai, partvonala és felszíne54
Ázsia éghajlata, vízrajza és természetes növényzete57
Ázsia lakossága, országai és felosztása61
Belső- és Kelet-Ázsia
Természeti adottságai65
Kínai Népköztársaság
Lakossága és gazdasági fejlődése73
Kína mezőgazdasági vidékei76
A Jangce és Dél-Kína meződazdasági vidékei80
Kína ipara és közlekedése82
Mongólia és a Koreai Népi demokratikus Köztársaság84
Dél-Ázsia
Hátsó-India áttekintése és a Vietnami Demokratikus Köztársaság89
A Kelet-indiai-szigetvilág áttekintése és Indonézia92
Elő-India természeti adottságai94
Elő-India országai, India97
Nyugat-Ázsia98
Ázsia természeti adottságainak összefoglalása101
Ászia gazdasági életének összefoglalása104
Ázsia feladatlapjának kitöltése106
Afrika, Ausztrália és Óceánia feldolgozásának tématerve...112
Afrika
Afrika fekvése, határai és felszíne116
Afrika éghajlata120
Afrika vízrajza124
Afrika természetes növényzete és állatvilága127
Afrika lakossága129
Afrika gazdasági élete: ipara133
Afrika mezőgazdasága és közlekedése136
Egyiptomi Arab Köztársaság139
Dél-afrikai Köztársaság141
Ausztrália és Óceánia
Ausztrália természeti adottságai142
Ausztrália gazdasági élete147
Óceánia149
Afrika, Ausztrália és Óceánia természeti adottságainak összefoglalása151
Afrika, Ausztrália és Óceánia gazdasági életének összefoglalása154
Afrika és Ausztrália feladatlapjának kitöltése155
Amerika feldolgozásának tématerve159
Amerika
Amerika áttekintése165
Észak-Amerika
Észak-Amerika felszíne169
Észak-Amerika éghajlata174
Észak-Amerika vízrajza, természetes növényzete és állatvilága178
Kanada182
Az Amerikai Egyesült Államok lakossága és állama185
Az Amerikai Egyesült Államok ásványkincsei190
Az Amerikai Egyesült Államok ipara193
Az Amerikai Egyesült Államok mezőgazdasága196
Az Amerikai Egyesült Államok könnyűipara és közlekedése199
Mexikó és Közép-Amerika202
Dél-Amerika
Dél-Amerika felszíne205
Dél-Amerika éghajlata208
Dél-Amerika vízrajza, természetes növényzete és állatvilága211
Dél-Amerika lakossága és gazdasági élete212
Brazilia216
Amerika összefoglalása219
Amerika természeti adottságainak összefoglalása220
Amerika gazdasági életének összefoglalása225
Amerika feladatlapjainak kitöltése229
Sarkvidék233
Feladatlap kitöltése az év végi ismétlés előtt235
Év végi összefoglalás
A földrészek áttekintése241
Földünk éghajlati övei242
Földünk vízrajza, természetes növényzete243
A Föld lakói244
A Föld gazdasági élete245
A Föld gazdasági élete ágazati áttekintésben246
Az Iskolatelevizió adásainak felhasználása az év végi összefoglalás során247
Javasolt irodalom251
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem