1.060.487

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kézikönyv a sajátos nevelési igényről és az integrációról

Szerkesztő
Lektor
Nyíregyháza
Kiadó: Start Rehabilitációs Vállalat és Intézményei
Kiadás helye: Nyíregyháza
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 102 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-06-0948-7
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tisztelt Olvasó!
Ennek a könyvnek a megírására az sarkallta a szerzőket, hogy a partnereink között - oktatási intézmények, fenntartók, szülők, szociális szférában dolgozók - igényként merült fel,... Tovább

Előszó

Tisztelt Olvasó!
Ennek a könyvnek a megírására az sarkallta a szerzőket, hogy a partnereink között - oktatási intézmények, fenntartók, szülők, szociális szférában dolgozók - igényként merült fel, a korrekt és szakszerű tájékoztatás a sajátos nevelési igényű gyerekek integrált oktatásával kapcsolatosan.
Törekedtünk érthető, az igények kielégítését célzó megfogalmazásra és tartalmi megtöltésre. Szeretnénk, ha betekintést nyerhetnének tevékenységünk sokszínűségébe.
Remélem, a kiadvány megkönnyíti az érintett réteg munkáját, közelebb hozza őket a Szakértői és Rehabilitációs Bizottsághoz, nagyobb betekintést enged a munkánkba, a jogszabályok tisztázásába, értelmezésébe.
Nyírbátor, 2006. augusztus 26.
Török Mária
2. sz. Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottság Vezetője, szakmai szerkesztő Vissza

Tartalom

I. Előszó 4
II. A tanulási képességet vizsgáló szakértői és rehabilitációs bizottság működése 8
II/1) A Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottság feladata 8
II/2) A szakértői bizottság működését meghatározó törvényi háttér 10
III. A fogyatékosság típusai 18
III/1.) Mozgáskorlátozottak, testi fogyatékosok, mozgásfogyatékosok, mozgássérültek 18
III/2.) Érzékszervi fogyatékosok 22
III/3.) Értelmi fogyatékosok 27
III/4.) Autizmus 32
A pervazív fejlődési zavarban szenvedő autista és autisztikus tanulók fejlesztésének elvei 32
III/5.) Beszédfogyatékosok 38
III/6.) Halmozottan fogyatékosok 40
III/7.) Pszichés fejlődési zavarok 42
A) Diszlexia 43
B) Diszgráfia 49
C) Diszkalkulia 56
D.) Elektív mutizmus 63
E.) Hiperkinetikus zavar, kóros aktivitászavar 64
III/8.) Beilleszkedési, tanulási, magatartási zavarok 67
IV. Integráció 69
IV/1.) Alapismeretek az integrációról 69
IV/2.) Az integrált nevelés-oktatás típusai és szintjei 70
IV/3.) Az integráció gyakorlati alkalmazása 72
IV/4.) Az integráció előnyei és hátrányai 79
V. Szakszavak szótára a szakvélemények értelmezéséhez 85
V/1.) Mozgásállapottal összefüggő szakszavak 95
VI. Irodalomjegyzék 98
VII. Tartalomjegyzék 101
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem