1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kézikönyv a diszkalkulia felismeréséhez és terápiájához

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 55 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: J 12-076. Fekete-fehér ábrákkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ezt a kézikönyvet óvónőknek, általános iskolai pedagógusoknak, gyógypedagógusoknak, pszichológusoknak (elsősorban iskola-pszichológusoknak) ajánljuk.
Az első fejezetben megismerkedhetnek - szűk... Tovább

Előszó

Ezt a kézikönyvet óvónőknek, általános iskolai pedagógusoknak, gyógypedagógusoknak, pszichológusoknak (elsősorban iskola-pszichológusoknak) ajánljuk.
Az első fejezetben megismerkedhetnek - szűk keretek között - a diszkalkuliával foglalkozó szakirodalommal.
Természetesen - mivel ennek a könyvnek nem ez volt az egyetlen feladata a szakirodalom további bővítésre szorul, folyamatos, állandó könyvtárkutatási munkát kíván- és megkíván.
A diszkalkuliával foglalkozó szakemberek több irányból közelítenek a témához. Ezt a sokszínűséget szerettük volna érzékeltetni, kiemelve, hogy a különféle meghatározások, az okok és tünetek leírása nagymértékben megegyeznek saját gyakorlati munkánkban nyert tapasztalatainkkal.
Legfontosabb feladatunknak a Gyakorló Beszédjavító Intézetben kialakított vizsgálati metódus bemutatását tartottuk - az általános leírás után egy konkrét vizsgálat értékelésén keresztül.
Reméljük, hogy a diagnosztikus munkában ez a fejezet sok segítséget nyújt majd az olvasóink számára!
Az utolsó fejezet a terápia alapelveiről, a reedukáció formáiról, a tanácsadó munkáról szól.
Nem törekedtünk órákra lebontott terápiás terv, konkrét feladatok bemutatására, hiszen ez esetenként változó lehet. A tanár a diákja szükséglete szerint választja ki a számára legmegfelelőbbet.
Segítségül összegyűjtöttük a terápiához használható, jelenleg megvásárolható kiadványok jegyzéket. Biztosan sok örömet és hasznot hoznak a foglalkozásokon!
Befejezésül köszönetet mondok volt igazgatómnak, dr. Palotás Gábornak az elmúlt 15 év szakmai irányításáért és emberi támogatásáért, jelenlegi igazgatómnak, dr. Juhász Ágnesnek e kézikönyv megírásában nyújtott segítségéért.
Köszönettel tartozom a könyv lektorainak, Cortívo Erzsébetnek és dr. Szendrei Juliannának. Vissza

Tartalom

Bevezető 5
A diszkalkuliával foglalkozó szakirodalom rövid áttekintése
A diszkalkulia okai, tünetei 13
A diszkalkulia vizsgálatának bemutatása egy általános iskola alsó tagozatos gyerek esetén keresztül
A vizsgálat értékelése 19
A diszkalkulia foglalkozások terápiás elvei, főbb feladatai 45
A diszkalkuliás gyermekkel való foglalkozás formái
A tanácsadó munka 48
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem