Előszó
Ezt a kézikönyvet óvónőknek, általános iskolai pedagógusoknak, gyógypedagógusoknak, pszichológusoknak (elsősorban iskola-pszichológusoknak) ajánljuk.
Az első fejezetben megismerkedhetnek - szűk...
Tovább
Előszó
Ezt a kézikönyvet óvónőknek, általános iskolai pedagógusoknak, gyógypedagógusoknak, pszichológusoknak (elsősorban iskola-pszichológusoknak) ajánljuk.
Az első fejezetben megismerkedhetnek - szűk keretek között - a diszkalkuliával foglalkozó szakirodalommal.
Természetesen - mivel ennek a könyvnek nem ez volt az egyetlen feladata a szakirodalom további bővítésre szorul, folyamatos, állandó könyvtárkutatási munkát kíván- és megkíván.
A diszkalkuliával foglalkozó szakemberek több irányból közelítenek a témához. Ezt a sokszínűséget szerettük volna érzékeltetni, kiemelve, hogy a különféle meghatározások, az okok és tünetek leírása nagymértékben megegyeznek saját gyakorlati munkánkban nyert tapasztalatainkkal.
Legfontosabb feladatunknak a Gyakorló Beszédjavító Intézetben kialakított vizsgálati metódus bemutatását tartottuk - az általános leírás után egy konkrét vizsgálat értékelésén keresztül.
Reméljük, hogy a diagnosztikus munkában ez a fejezet sok segítséget nyújt majd az olvasóink számára!
Az utolsó fejezet a terápia alapelveiről, a reedukáció formáiról, a tanácsadó munkáról szól.
Nem törekedtünk órákra lebontott terápiás terv, konkrét feladatok bemutatására, hiszen ez esetenként változó lehet. A tanár a diákja szükséglete szerint választja ki a számára legmegfelelőbbet.
Segítségül összegyűjtöttük a terápiához használható, jelenleg megvásárolható kiadványok jegyzéket. Biztosan sok örömet és hasznot hoznak a foglalkozásokon!
Befejezésül köszönetet mondok volt igazgatómnak, dr. Palotás Gábornak az elmúlt 15 év szakmai irányításáért és emberi támogatásáért, jelenlegi igazgatómnak, dr. Juhász Ágnesnek e kézikönyv megírásában nyújtott segítségéért.
Köszönettel tartozom a könyv lektorainak, Cortívo Erzsébetnek és dr. Szendrei Juliannának.
Vissza