1.062.160

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kézikönyv a 3. osztályos Hétszínvirág olvasókönyv és munkafüzet használatához

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Celldömölk
Kiadó: Apáczai Kiadó
Kiadás helye: Celldömölk
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 80 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN: 963-464-715-4
Megjegyzés: Tankönyvi szám: AP-310. Fekete-fehér fotókkal, illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ezzel a kézikönyvvel az Apáczai Kiadó azokat a pedagógusokat szeretné segíteni, akik a Hétszínvirág olvasókönyvből és munkafüzetből tanítanak. E taneszközök is, mint a többi, a NAT és a... Tovább

Előszó

Ezzel a kézikönyvvel az Apáczai Kiadó azokat a pedagógusokat szeretné segíteni, akik a Hétszínvirág olvasókönyvből és munkafüzetből tanítanak. E taneszközök is, mint a többi, a NAT és a Kerettanterv bevezetésével megújultak. Szerkezeti felépítésük ugyan nem változott, de tartalmuk korszerűsödött, megfelel a fenti dokumentumok követelményeinek.
A tankönyvről, munkafüzetről és a közben megszületett Eszterlánc gyakorló olvasókönyvről szóló rövid ismertetők azoknak szólnak, akik először tanítanak ezekből a taneszközökből. Vissza

Tartalom

Előszó 3
Magyar nyelv és irodalom kerettanterv 4
Az olvasástanítás feladatai 5
Tantervtartalmak és követelmények 5
Fejlesztési követelmények 5
A tanítás tartalma 56
I. A nyelvi kifejezés fejlesztése 6
II. Az olvasás, szövegértés képességének fejlesztése 6
III. Szóbeli szövegalkotás 7
Tantárgyi követelmények a tanév végén 7
A 3. osztályos taneszközökről 8
A Hétszínvirág olvasókönyv 8
Felépítése, fejezetei 8
A Hétszínvirág munkafüzet 8
Célja 8
Felépítése 9
Az Eszterlánc gyakorló olvasókönyvről 9
Felépítési javaslat a különböző óratípusokhoz 9
A) Új ismeretet feldolgozó óra 9
1. Ismerettartalmú szövegek elemzése 9
2. Szépirodalmi szövegek elemzése 10
3. Versek elemzése 11
A szövegelemzés műveletei 11
B) Gyakorlóóra 12
C) Összefoglaló, rendszerezőóra 13
Ellenőrzés, értékelés, osztályozás a tanítási órákon 13
A házi feladatokról 13
A memoriterek tanulásáról 14
Feladattípusok az óra egyes mozzanataihoz 14
Az előző órai olvasmány felidézése, számonkérés 14
A szövegbefogadás előkészítése (tartalmi, technikai, hangulati) 14
Szövegfeldolgozás, szövegtartalom értelmezése 15
Szintetizálás 15
Házi feladat 15
Gyakorlás 16
Óravázlatok 16
Ötlettár 32
Beszédművelő gyakorlatok 32
1. Légzőgyakorlatok 32
2. Nyelvgyötrők, mondókák 32
3. Versek 33
4. Nem verbális kommunikáció 37
Olvasásgyakorlási módok 37
Eszközök az olvasóvá nevelés szolgálatában 39
1. Osztálykönyvtár 39
2. Olvasónapló 39
3. Hétszínvirág faliújság 40
4. Vers- és mesemondó verseny 40
5. Szólások, közmondások gyűjteménye 40
6. Ünnepélyek az osztályban 40
7. Ötletdoboz 40
Szólások 40
Közmondások 41
Ajánló bibliográfia tanítóknak, tanulóknak 42
Írók, költők rövid életrajza 45
Felhasznált irodalom 49
Tanmenetjavaslat 50
Megoldókulcsok a szövegértő felméréshez 65
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem