A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Fülszöveg
TUDNIILLIK „BÁRMI MEGTÖRTÉNHET"
Sárközy Tamás szerint a második Orbán-kormány nem maffiaállam, de nem is önálló, mások számára követendő magyar modell. Úgy véli, meg kellene szüntetni a „túlzáskormányzást", véget kell vetni a szakadatlan forradalomnak és a szükségtelen nemzeti szabadságharcnak. Stabilizálni kell az állam működését, meg kell szüntetni a kaotikus, gondolatnál is sebesebb frakció-törvényhozást. A kormányzás terén is középútra kell kerülni - nemzeti kormányzást kell megvalósítani, az Európai Unió gazdasági és jogi alapértékeinek tiszteletben tartásával. Sárközy Tamás legújabb könyve átfogó képet ad a második Orbán-kormány teljes kormányzati ciklusáról, és érzékelteti a 2018-ig terjedő kormányzati periódusban fennálló lehetőségeket.
„A hatalom sose szerette, ha valaki középen áll - Szolón törvényben rendelkezett arról, hogy az ilyen szedje a sátorfáját Athénból. Sárközy Tamás évtizedek óta nem hajlandó egyik oldalra sem állni. »Harag és részrehajlás« nélkül értékel;...
Tovább
Fülszöveg
TUDNIILLIK „BÁRMI MEGTÖRTÉNHET"
Sárközy Tamás szerint a második Orbán-kormány nem maffiaállam, de nem is önálló, mások számára követendő magyar modell. Úgy véli, meg kellene szüntetni a „túlzáskormányzást", véget kell vetni a szakadatlan forradalomnak és a szükségtelen nemzeti szabadságharcnak. Stabilizálni kell az állam működését, meg kell szüntetni a kaotikus, gondolatnál is sebesebb frakció-törvényhozást. A kormányzás terén is középútra kell kerülni - nemzeti kormányzást kell megvalósítani, az Európai Unió gazdasági és jogi alapértékeinek tiszteletben tartásával. Sárközy Tamás legújabb könyve átfogó képet ad a második Orbán-kormány teljes kormányzati ciklusáról, és érzékelteti a 2018-ig terjedő kormányzati periódusban fennálló lehetőségeket.
„A hatalom sose szerette, ha valaki középen áll - Szolón törvényben rendelkezett arról, hogy az ilyen szedje a sátorfáját Athénból. Sárközy Tamás évtizedek óta nem hajlandó egyik oldalra sem állni. »Harag és részrehajlás« nélkül értékel; ugyanolyan higgadtan mond véleményt a »gondolatnál is gyorsabb jogalkotásról vagy az "irányított nemzeti kapitalizmusról«, mint a stadionépítési programról vagy a várható jövőről. Az ilyen vagy olyan előjelű populista summázatokhoz szokott választópolgár nem győz csodálkozni: jé, ezt így is lehet nézni? Egészen egyedi hangvétel ez a szakmaiságot és bírálatot hol kedélyes, hol cinikus megjegyzésekkel ötvöző stílus, benne az érintettség (szem- és fültanúság) váratlanul fel-felbukkanó adomáival." - Tábori Zoltán
Vissza
Tartalom
Előszó/11
Bevezetés /15
Mit értünk ebben a munkában kormányzáson? /15
1. A kormányzás körülhatárolása / 15
2. A kormányzó szervek mint a kormányzás szervezeti alanyai / 23
3. Kormányzás a közjó szolgálatában / 30
4. Kormányzati közpolitika, közigazgatás-irányítás és közintézménymenedzselés hármas egysége / 31
5. Stratégiai és operatív, formális és informális kormányzás / 43
6. Kormányzati technológia, stílus, nyelvezet / 44
7. A kormányzás értékelése / 45
I. RÉSZ
Előzmények - mint a második Orbán-kormány működését
részben meghatározó tényezők
I. fejezet
Személyiségjegyek - a családból-diákkorból származó adottságok / 51
A „csapat" összetétele, világlátása és stílusa / 51
II. fejezet
Az első Orbán-kormány öröksége / 69
Folytatás megnövekedett lehetőségekkel / 69
III. fejezet
Elhervadt rendszerváltozás, túlterhelt jogállam, túlépített
ellensúlyrendszer, működésképtelenné váló demokrácia / 85
1. Csalódás a rendszerváltozásban / 86
2. Szuperjogállami államszervezet csekély hatékonysággal /98
3. A balliberális blokk totális bukása 2006 ősze után /105
II. RÉSZ
A második Orbán-kormány kormányzásának folyamata és elvi alapja
IV. fejezet
A kormányzás menetéről /115
1. A kormányzati ciklus egysége / 115
2. Az indulás és a megalapozás / 118
3. Az Alaptörvény hatálybalépésétől 2013 nyaráig /135
4. A megszilárdulás időszaka 2013 nyarától a 2014. áprilisi hatalmas választási
győzelemig 144
V. fejezet
Az új rendszer ideológiai-közjogi alapja: a nem egészen
gránitszilárdságú Alaptörvény mint félforradalmi, félkartális-féltörténeti, elsődlegesen politikai alkotmány /149
1. Az „aggályos" gyorsított előkészítés és elfogadtatás /149
2. Az Alaptörvény szellemisége /156
3. A történeti alkotmány ellentmondásos beépítése egy kartális alkotmányba /168
III. RÉSZ
A ténylegesen elnöki kormányzás összetevői
VI. fejezet
A kormányzás szerkezete /177
1. Általános jellemzők - a kormányzás hármas felépítése /177
2. A „formális" kormány összetétele - integrált minisztériumok / 181
3. A kormányzati vezetők jogállása /192
4. A parlamenti kormányzás /199
5. A civilekkel partneri (nem) kormányzás unortodox módra / 205
VII. fejezet
Elkülönült hatalmi ágak ellensúlyi szerep nélkül / 209
1. Mi minősül önálló hatalmi ágnak? / 209
2. Köztársasági elnök / 212
3. Az Alkotmánybíróság - hatáskörszűkítés, -bővítés némileg pártosan / 214
4. Az egységes ombudsmani rendszer - az alapvető jogok biztosa / 220
5. Igazságszolgáltatás / 222
6. Információs hatalom - médiafelügyelet / 231
7. Gazdasági hatalmi ágak - Számvevőszék, Költségvetési Tanács, jegybank, versenyhatóság / 237
8. Összefoglalás: az ellensúlyok jelentős csökkenése / 243
VIII. fejezet
A jogállamiság-felfogás megváltozása, avagy
a jogállamiság korlátozása / 245
1. Az új jogállamiság-felfogás lényege / 245
2. A gondolatnál is gyorsabb, nagyon nem minőségi jogalkotás / 261
3. Egy viszonylagos kivétel - az új Polgári Törvénykönyv / 272
IV. RÉSZ
A gazdasági-társadalmi-kulturális élet átformálása
állami közpolitikai beavatkozással
IX. fejezet
Törekvés egy félállami-félpiaci gazdaság létrehozására / 285
1. A gazdasági alkotmányosság változása / 285
2. Irányított nemzeti kapitalizmus / 293
X. fejezet
Ideológiai váltás emlékezetátépítéssel / 305
1. Történelemszemléleti revízió / 305
2. Térfoglalás az oktatásban-kultúrában / 311
XI. fejezet
A sport mint nemzetstratégiai ágazat / 321
1. A sport kormányzati (indokolt/indokolatlan) kiemelése / 321
2. Az alapvető nemzetközi sporttendenciák és az ezekre való kormányzati reagálás / 326
3. A sportirányítás és a sportfinanszírozás új rendszeréről / 338
4. Stadionépítés - labdarúgás - Felcsút - „VIP-páholy" / 346
Zárógondolatok
Értékelés: És mi a jövő? / 353
1. Folytatás következik - a nemzeti államcentrikus kormányzás folytatása / 353
2. Folytatás következik - a de facto prezidenciális kormányzás folytatása / 366
3. Az ugyancsak populáris vád: gengszterek uralma / 375
4. A folytatás lehetséges két útja / 379
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.