1.062.403

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kertészeti és élelmiszeripari marketing

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Kertészeti és Élelmiszeripari Egyetem Ökonómiai Intézet Agrárgazdasági Tanszék
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 342 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: A könyv 600 példányban jelent meg. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a jegyzet a Kertészeti és Élelmiszeripari Egyetem két karán másfél évtizede rendszeresen oktatott Marketing ismeretanyagát tartalmazza és a tanítás eddigi tapasztalatait igyekszik hasznosítani.... Tovább

Előszó

Ez a jegyzet a Kertészeti és Élelmiszeripari Egyetem két karán másfél évtizede rendszeresen oktatott Marketing ismeretanyagát tartalmazza és a tanítás eddigi tapasztalatait igyekszik hasznosítani.
A piaci munka lassabban avuló alapismereteit tartalmazza, az ezek megértéséhez nélkülözhetetlen közgazdasági fogalmakat csak összefoglalja és rövid bepillantást nyújt a kapcsolódó társadalomlélektanba is e célból. A piackutatást e tárgykör szerves részeként tárgyaljuk, de nem térünk ki az aktuális piacismeret - nem kevésbé fontos, de gyorsan változó - ismeretanyagára; valamint mindarra, ami az egyéb ökonómiai diszciplínák és a szaktárgyak keretébe tartozik.
Jegyzetünk mind a Termesztési, mind az Élelmiszeripari Kar hallgatóinak felkészülésére használható, az elméleti órákon és a gyakorlatokon szóban elhangzó kiegészítésekkel együtt képezve a megkívánt ismeretanyagot. A féléves tárgyak lehetőségeit és a kertész /agrár/, illetve az élelmiszeripari mérnökképzés igényét vehettük figyelembe, vagyis a marketing ismeretek enciklopédikus elsajátítását és nem a marketing specialisták képzésének követelményeit.
Az elméleti fejezetek az idősebb szerző agrármarketing szakembereknek szóló egyidejűleg megírt kézikönyvének rövidített, "könnyített" kivonatai, míg a gyakorlatok anyagát tartalmazó rész az ifjabb szerző munkája, aki az elméleti részek lerövidítésében is jelentős segítséget nyújtott. Párhuzamosan közzétett két kiadványunk az alap és továbbképzés céljait összehangoltan igyekszik megvalósítani azzal a szándékkal, hogy ez egy újszerű tárgykör korszerűbb oktatását, a hallgatók önálló és kreatív piacos gondolkodásának kialakulását is elősegítse. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 5
1. A marketing szemlélete 7
1.1 Piacos termelés - piacképesség 8
1.2 A marketing kialakulása 11
1.3 A marketing jellemzői 15
1.4 Marketing cselekmények, eszközök 20
1.5 A marketing szintjei és feltételei 25
1.6 A marketing részfeladatai 31
2. A piac közgazdasági elemei és azok marketing összefüggései 35
2.1 Az árucsere és tényezői 36
2.2 A piac jelenségei 39
2.3 A rugalmasság 48
2.4 A piac időbeli változásai 54
2.5 Az áralakítás 62
3. A piacfeltárás módszerei a marketingben 68
3.1 Piackutatási fogalmak és feladatok 72
3.2 Meglévő piaci információk hasznosítása 80
3.3 Eredeti adatfelvételek és értékelésük 101
3.4 A piackutatás története és gyakorlati feladatai 115
4. Az élelmezés-marketing lélektani és szociológiai vonatkozásai 131
4.1 Emberléptékű marketing 132
4.2 Tájékozódás a lélektan fő irányai között 140
4.3 Emberi igények, fogyasztás és vásárlás 144
5. Piacbefolyásolás és marketing-kommunikáció 148
5.1 A piacbefolyásolás irányai és eszközei 149
5.2 Marketing kommunikáció 151
5.3 Az áruajánlás egyéb módszerei 157
6. A marketing áruforgalmi vonatkozásai 162
6.1 Az áruforgalom struktúrája 164
6.2 A közvetítő nagykereskedelem és a "nagypiac" 178
6.3 A kiskereskedelem funkciói és formái 185
6.4 Csatornaválasztás és piaci együttműködés 188
7. Általános ökonómiai áruismeret 191
7.1 A marketing termékpolitikai problémái 195
7.2 Terméktulajdonságok- és funkciók, a minőség 202
7.3 A minőség becslése modellezéssel 220
7.4 A termékválaszték szerkezete és fejlődése 251
8. Az élelmiszer-marketing tervezése és szervezése 266
8.1 A piaci döntés alapelemei 268
8.2 Termék-menedzselés 283
8.3 Az eszközválasztás stratégiája 292
8.4 Az agrármarketing szervezése és szervezetei 299
9. Marketing gyakorlatok 312
9.1 A termékéletgörbe 312
9.2 A demoszkópiai piackutatás 319
9.3 Reklám és propaganda 326
Irodalomjegyzék 338
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem