Fülszöveg
Munkatankönyvünk a személyi számítógép működésével és kezelésével kapcsolatos alapfogalmakat, alapeljárásokat tanítja meg, a 8. osztály év végi követelménynek megfelelő mértékig. Tartalmában, tematikájában és bizonyos fokig szövegezésében is megegyezik a Számítógépes alapismeretek (ROLAX 1994) interaktív oktatólemez anyagával. Elgondolásunk szerint a terminológiák és az eljárások magyarázatának azonos, - vagy közel azonos - megfogalmazása is segíti a megértést, sőt a bevésést és a szakkifejezések memorizálást is. Az interaktív oktatólemez és a munkatankönyv együtteshez feladatgyűjtemény is kapcsolódik.
9 éves kortól kezdődően bármely korosztály kezdő csoportjai számára sikerrel alkalmazható az oktatásban mindhárom segédeszköz. A tananyag elején, a "A számítógép felépítése", "A számítógép egységei" és a "Beviteli eszközök", azon belül a Billentyűzet alfejezetekben az ismeretközlés részletezettsége és szóhasználata, a szómagyarázatok mélysége, a feladatok hosszúsága, nehézsége, a...
Tovább
Fülszöveg
Munkatankönyvünk a személyi számítógép működésével és kezelésével kapcsolatos alapfogalmakat, alapeljárásokat tanítja meg, a 8. osztály év végi követelménynek megfelelő mértékig. Tartalmában, tematikájában és bizonyos fokig szövegezésében is megegyezik a Számítógépes alapismeretek (ROLAX 1994) interaktív oktatólemez anyagával. Elgondolásunk szerint a terminológiák és az eljárások magyarázatának azonos, - vagy közel azonos - megfogalmazása is segíti a megértést, sőt a bevésést és a szakkifejezések memorizálást is. Az interaktív oktatólemez és a munkatankönyv együtteshez feladatgyűjtemény is kapcsolódik.
9 éves kortól kezdődően bármely korosztály kezdő csoportjai számára sikerrel alkalmazható az oktatásban mindhárom segédeszköz. A tananyag elején, a "A számítógép felépítése", "A számítógép egységei" és a "Beviteli eszközök", azon belül a Billentyűzet alfejezetekben az ismeretközlés részletezettsége és szóhasználata, a szómagyarázatok mélysége, a feladatok hosszúsága, nehézsége, a feladatkiadás stílusa a 9-10-11 éves korosztályhoz igazodik.
A megtanulás feltétele a megértésen túl az alapos begyakorlás. Az iskolai alacsony óraszámokkal és azzal is számolva, hogy nincs minden tanulónak otthon számítógépe, különös szerephez jut a házi feladat. Ebben a speciális helyzetben sem szabad veszni hagyni a házi feladat oktatási és pedagógiai értékét. Munkatankönyvünk feladatainak egy része otthon, gép nélkül, ceruzával is elvégezhető. Az így megoldott vagy gépi megoldásra előkészített feladatokkal indíthatja a kolléga a tanórát, és ily módon egy lépésben ellenőrizhet, és gyakoroltathat is.
Házi feladatként feladatbank építését is javasoljuk. A diákok kártyákra írt, célirányosan gyűjtött szó-, illetve mondatkészleteit tematikusan katalogizálva, megsokszorozhatjuk a gyakorlóanyagot. Az órákon a tanulók a véletlenszerűen kihúzott, a tanár által természetesen előzőleg ellenőrzött feladaton dolgozhatnak. A feladatbőségből adódóan lehetőség teremtődik a differenciált, egyéni tempó szerinti haladásra.
Munkatankönyvünk a "Billentyűzet" alfejezetben irodalmi és nyelvtani példákon gyakoroltat, és a feladatbank számára is ilyen jellegűeket gyűjtet. A tankönyvcsomag feladatlapja is hasonlóakat közöl, sőt utalásokat, javaslatokat tesz olyan irodalmi forrásokra is, amelyeknek megjelölt része alkalmaz az éppen aktuális géphasználati művelet gyakorlására. Az anyanyelv tanításával integráltan végzett gyakorlatokon a tanulók közvetlenül érzékelhetik a megtanultak hasznosíthatóságát, szemben például az értelmetlen betűcsoportokon, számcsoportokon végzett beszúrási, tördelési, törlési stb. gyakorlatokkal.
A fejezeteket lezáró összefoglalások esetenként önálló lényegkiemelő gyakorlatok is. Fejlesztik ezt a tanulói képességet, és különböző technikákkal tanulni tanítanak.
Munkatankönyvünk is és a lemez is tartalmaz egy fogalomtárat, amely a tanult szakkifejezések és fogalmak definícióit tartalmazza. Bármikor fellapozható, használható és memorizálható.
Feladataink tartalmukkal, változatosságukkal, tesztjeink a szövetes értékeléssel, játékaink pedig önmaguk játékjellemzőivel (játékosság, gondolkodtatás, verseny, változatosság9 igyekeznek motiválni.
Meggyőződésünk, hogy a tankönyvcsomag elemeinek, a munkatankönyvnek, feladatgyűjteménynek és az interaktív oktatólemeznek az együttes használata tanárnak, diáknak egyaránt élvezetes munkát és sikereket eredményez. Örömteli munkálkodást kívánunk.
Vissza