kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | TF Továbbképző Intézet |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 147 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 30 cm x 21 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kézirat. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
Első rész | |
A személyiség fogalma, értelmezései, a pszichoanalitikus és a humanisztikus szemlélet összevetése | 2 |
A személyiség fogalma és felépítése | 2 |
Freud pszichoanalitikus személyiségelmélete | 2 |
Freud strukturális modellje | 3 |
Topológiai modellje | 3 |
Mit mondott Freud a személyiség működéséről? | 4 |
Freud elmélete az elfojtásról | 4 |
Humanisztikus személyiségelméletek (Rogers személyközpontú irányzat, Maslow motiváció piramis) | 4 |
Az önismeret | 7 |
Bevezető | 7 |
Rövid történelmi áttekintés | 7 |
Énkép, önértékelés | 8 |
Az önismeretszerzés módjai | 8 |
Önismeret a munka során | 9 |
A Johari-ablak modell | 10 |
Az önismeret pontossága | 10 |
A pszichológia mint tudomány kialakulása. Mai kérdések és mai irányzatok a pszichológián belül | 13 |
Alapvető felosztások | 13 |
Pszichológiatörténet | 15 |
Születés körülményei | 16 |
20. századi fő irányzatok (megközelítések) | 17 |
A pszichológia tudományos módszerei és alkalmazásuk | 20 |
A kutatás menete (hipotézis, hipotézis-tesztelés, következtetés) | 21 |
Kutatási módszerek | 24 |
Az érzelmek | 28 |
Az érzelmek összetevői | 28 |
Az érzelmek osztályozása | 29 |
A félelem és a szorongás megkülönböztetése | 29 |
Az arousal és a teljesítmény | 30 |
Az érzelmek elméletei | 31 |
Az érzelmek funkciói | 33 |
Az érzelmek hatása az emberi elme működésére | 34 |
A motiváció | 34 |
Bevezető | 35 |
A motiváció fogalmának kettős jelentése | 35 |
A motiváció meghatározása | 35 |
A motiváció alapfogalmai | 36 |
Motívumok csoportosítása | 36 |
Maslow motivációs piramisa | 38 |
A motivációk hatása az emberi elme működésére | 40 |
Nyelv és kommunikáció | 41 |
Mi a nyelv és mi a kommunikáció? | 41 |
Az emberi kommunikáció fontosabb jellemzői | 41 |
A nyelv alaptulajdonságai | 42 |
A nyelvelsajátítás elméletei | 42 |
A nyelvi szintek | 43 |
Nyelv, gondolkodás és kultúra | 44 |
Kulturális konvenciók a kommunikáció során | 44 |
A kommunikáció lehetséges felosztásai | 45 |
Második rész | |
Általános pszichológia | 2 |
Bevezetés | 2 |
Érzékelés, észlelés és figyelem | 3 |
Bevezetés | 3 |
Az érzékszervek általános jellemzői | 4 |
Érzékszervek | 5 |
Észlelés | 6 |
Az észlelés elméletei | 6 |
Tárgyak (és események) észlelése | 7 |
Összefoglalás | 11 |
Figyelem | 11 |
Figyelem | 12 |
A figyelem fajtái | 12 |
Nyílt és zárt hurok figyelmi rendszer | 16 |
Tanulás | 14 |
Bevezetés | 14 |
Imprinting vagy korai bevésődés | 14 |
A tanulás fajtái | 15 |
Emlékezet | 23 |
Emlékezet | 24 |
Bevezető | 25 |
Az emlékezet lehetséges felosztásai | 25 |
Rövid távú memória (RTM) | 27 |
Az emlékezés három szakasza és a rövid távú memória | 28 |
Az emlékezés három szakasza és a hosszú távú memória (HTM) | 29 |
Az emlékezet fejlesztése | 30 |
Konstruktív emlékezet | 31 |
A sémáknak típusai | 31 |
Az emberi gondolkodás | 33 |
A problémáknak fajtái? | 33 |
Fogalmi gondolkodás | 34 |
Az alkotó problémamegoldás | 36 |
Szakértők és kezdők | 36 |
Beállítódás és szempontváltás | 37 |
Képi gondolkodás (képzelet) | 38 |
Intelligencia és kreativitás | 40 |
Intelligencia | 40 |
Intelligencia övezetek az elérhető pontok alapján | 40 |
Az intelligenciateszt feladatai | 41 |
Öröklés avagy környezet | 44 |
Kreativitás | 44 |
Az ember megismerés dinamikus modellje | 46 |
Harmadik rész | |
Pedagógiai pszichológia (neveléslélektan) | 2 |
Hagyományos pedagógiai nézet és a személyközpontú pedagógia | 2 |
A személyközpontú nevelés | 2 |
A fejlődés és a fejlesztés pszichológiai kérdései | 3 |
A szocializáció | 3 |
Viselkedésmódosítás megerősítések és büntetések által | 5 |
Fejlődéslélektan: az egyes életkorok pszichológiai jellemzői, és azok sportpedagógia vonatozásai | 8 |
A négy szempont | 8 |
Az egyes életkori szakaszok a négy szempont alapján | 9 |
A személyiség tipológiai megközelítése és a vonáselmélet | 11 |
Típustanok | 11 |
Típustanokon túl: a vonáselmélet | 13 |
Negyedik rész | |
Az egyén megismerésének lehetőségei pszichológiai eszközökkel, módszerekkel | 2 |
Bevezető | 2 |
Sportpszichológiai vizsgálatok célja | 2 |
Sportpszichológiai szűrővizsgálatok | 2 |
Sportpszichológiai vizsgálati eljárások, módszerek | 3 |
A megismerés edzői eszköztára | 3 |
A sportteljesítmény kulcstényezői sportpszichológiai szempontból (személyiség, teljesítménymotiváció, szorongás, figyelem) | 5 |
Személyiség és sport | 5 |
Kulcstényezők a teljesítmény szempontjából | 5 |
Teljesítménymotiváció | 6 |
A szorongás | 7 |
Figyelem | 10 |
Sportpszichológiai felkészítő mószerek és speciálisabb technikák (fortélyok) | 13 |
A három fő felkszítési módszer | 13 |
Speciális technikák a sportpszichológiai felkészítésben (különlegesebb fortélyok) | 14 |
Az edzés és versenyzés sportpszichológiai kérdései | 15 |
Érdekesség ráadásképpen | 16 |
Mozgástanítás alapjai, az edzés sportpszichológiai kérdései, a flow-állapot és ezek összefüggései | 17 |
Bevezetés - Két elméleti szempont | 17 |
Az edzés sportpszichológiai kérdései | 17 |
A Flow, az áramlat-élmény | 19 |
Partneri viszony a sportpszichológus, az edző és a sportoló alkotta háromszögben, az edzői kommunikáció jelentősége | 22 |
A hatékony együttműködés | 22 |
A sportpszichológus feladatai a közös munka során | 23 |
A kommunikáció | 23 |
Az edző és a sportolók / Csapat közötti kommunikáció | 24 |
A sportolók közti kommunikáció | 25 |
Szociálpszichológiai folyamatok a sportpszichológiában | 28 |
Az első benyomás | 28 |
A társas befolyásolás | 29 |
Szervezetek, csoportok, csapatok szerkezete (felépítése) | 31 |
Hogyan alakul ki a csapat? | 33 |
A csapat összetartó erejének erősítése és a hatékony, kielégítő csapatlégkör megteremtése | 34 |
Ajánlások a csoportkohézió növelésére | 35 |
Konflikusok és azok megoldása az edzői munka során | 36 |
Bevezető | 36 |
A sportoló és az edző közötti konflikusok | 36 |
Az edző és a sportoló konfliktusai más felekkel | 36 |
Konflikusmegoldás módjai | 37 |
Konflikutsmegoldási stílusok | 37 |
Problémamegoldás hat lépésben | 38 |
A tágyalás két fajtája | 38 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.