1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Bevezetés az egész napos nevelésbe

Napközi-iskolaotthon-klubnapközi

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 171 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-7771-5
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 52972.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezető5
A gyerekek közérzetének meghatározója: a nevelői személyiség, a nevelői magatartás8
Önismeret, önkontroll8
A nevelő kezdeményező és kibontakozó szerepe10
A nevelő sajátos érdeklődése és a csoportélet11
Nyitottság, rugalmasság12
Ki alkalmas nevelőnek?12
A fölösleges frusztráció kerülése13
Megszégyenítés és brutalitás nélkül13
Énerősítésre törekedve14
Pozitív azonosítási mintát nyújtva14
A nevelő mint felnőtt, modellnyújtó társ14
A fokozatosság16
Az élménnyé váló együttlét17
Érzékelni, konfliktussá válás előtt oldani a feszültséget18
Ne a nevelő kedvéért!18
Nem lehet minden gyereket szeretni. Mi a megoldás?19
Bánásmód a spontán rokonszenves gyerekkel20
Magából a gyerekből "hívjuk elő" az eszményképet22
A nevelői önkontrollt segítő gyakorlatok23
Felhasznált és tájékoztató irodalom24
Amitől a nevelés hatása függ: a társas kapcsolatok irányítása25
A csoportszerveződés mint spontán folyamat25
A közösség anticipálása (megelőlegezése)26
A néven szólítás27
Csoportos beszélgetés28
A közös döntés30
Közös élmények a csoportélet kezdetén31
Az elsődleges közösségek32
A peremgyerekek és az elsődletes közösségek32
Csoportnév- és csoportvezető-választás35
Kapcsolat az úttörőmozgalommal35
Az egyik kiscsoportból a másikba37
A nevelési követelmények és a kiscsoport38
Élet a kiscsoportokban39
A kiscsoportok együttműködése39
A kiscsoportok önállósága40
Gyerekek nevelő nélkül40
Közös szabályalkotás41
Csoportszokások, hagyományok44
A felelősi rendszer célja46
A felelősi megbízatások jellege46
Az időtartam47
Tartalma, száma47
Felelősök nélkül49
Jutalmazás, büntetés49
A nehezen nevelhető gyerekek52
Heti értékelés53
Feljegyzések a gyerekekről54
A nevelői önkontroll és a társas kapcslatok fejlődését segítő gyakorlatok55
Felhasznált és tájékoztató irodalom56
A tárgyi környezet57
A tárgyi környezet és a pszichés közérzet57
A foglalkozató terem57
A világítás58
A teremhőmérséklet58
A berendezés58
A mosdó62
Az ebédlő62
Az udvar62
A szakmai felszerelésre fordítható összeg62
Felhasznált és tájékoztató irodalom63
Az egészséges életmód kialakítása64
A napirend64
Az egészséges életkörülmények biztosítása64
A várakozási idő kiküszöbölése65
A napirend legyen rugalmas!67
A helyi körülményeket figyelembe véve67
Tevékenységek a napirendben68
A napirend a vegyes osztályösszetételű csoportokban68
Iskolaotthonos időbeosztás71
Klubnapközis időbeosztás72
Heti időbeosztás76
Különórák76
Az étkezés77
A mozgás78
A pihenés79
Higiéniai, étkezési szokások kialakítása80
Felhasznált és tájékoztató irodalom82
A tanulságirányítás83
A tanulási kedv83
Sajátos feladatok84
A tanulás helye a napirendben84
Időtartam85
A tantervi anyag ismerete86
Tanulási módszerek: a tanszerek célszerű használata86
Célszerű egyéni sorrend88
Időtervezés89
A szóbeli tanulás módszere89
A verstanulás módszere92
Kézikönyvhasználat92
Egyes tantárgyak sajátos tanulási módszere92
Önellenőrzés92
A tanulásirányítás szakaszai: előkészítés92
A gyerekek önálló tanulási ideje96
Ellenőrzés97
Értékelés99
A tanulást korábban befejezők foglalkoztatása99
A tananyaghoz kapcsolódó tevékenységek102
A nevelői önkontrollt segítő gyakorlatok102
Felhasznált és tájékoztató irodalom103
Foglalkoztató könyvek103
A szabad idő105
A szbad idő szerepe a csoportéletben105
A szabad idő fogalma105
Az iskola és a szabadidő-felhasználásra nevelés105
A módszerek106
Segítsük az egyes gyerekek, kiscsoportok arra érdemes tevékenységeinek kibontakozását108
A gyerekek játékából született109
A természeteshez való alkalmazkodás követelménye111
A nevelő szerepe112
A nevelő mint modellnyújtó társ113
A szabad idő mint kiscsoportos vagy egyéni tevékenység113
A tevékenységek114
A szerepjátékok114
A bábkészítés115
A dramatikus játék115
Az olvasás, versmondás115
A népi gyerekjátékok116
Az ének, a zenehallgatás116
Az ábrázolás116
A kézműves-tevékenységek117
A szövés, a hímzés118
A batikolás, a csomózás118
A modellezés118
A tűzzománc118
A játékkészítés119
A konstruáló játékok119
A gyűjtemények119
A szabadtéri játék, a sport119
Iskolán kívüli programok, kirándulás120
A kezdeményezések száma122
A speciális törődést igénylők122
Csoportközi foglalkoztatás123
Foglalkoztatás a szünetben124
A nevelői önkontrollt segítő gyakorlatok125
Felhasznált és tájékoztató irodalom125
Foglalkoztató könyvek126
Az együttműködés128
A különböző nevelési tényezők128
A család128
Együttműködés az egész napos nevelésben részt vevő pedagógusok között131
Az osztályfőnökök, a szaktanárok131
Az úttörőmozgalom132
Az iskola technikai dolgozói133
A könyvtár133
Művelődési ház133
A nevelői önkontrollt segítő gyakorlatok133
Felhasznált és tájékoztató irodalom134
A nevelés tervezése135
A tervezés feltételei135
A tervezés módja135
A heti program158
A napi vázlat160
A nevelői önkontrollt segítő gyakorlatok160
Felhasznált és tájékoztató irodalom161
Az első nap a csoportban162

Kereszty Zsuzsa

Kereszty Zsuzsa műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kereszty Zsuzsa könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem