kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 171 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-17-7771-5 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 52972. |
Bevezető | 5 |
A gyerekek közérzetének meghatározója: a nevelői személyiség, a nevelői magatartás | 8 |
Önismeret, önkontroll | 8 |
A nevelő kezdeményező és kibontakozó szerepe | 10 |
A nevelő sajátos érdeklődése és a csoportélet | 11 |
Nyitottság, rugalmasság | 12 |
Ki alkalmas nevelőnek? | 12 |
A fölösleges frusztráció kerülése | 13 |
Megszégyenítés és brutalitás nélkül | 13 |
Énerősítésre törekedve | 14 |
Pozitív azonosítási mintát nyújtva | 14 |
A nevelő mint felnőtt, modellnyújtó társ | 14 |
A fokozatosság | 16 |
Az élménnyé váló együttlét | 17 |
Érzékelni, konfliktussá válás előtt oldani a feszültséget | 18 |
Ne a nevelő kedvéért! | 18 |
Nem lehet minden gyereket szeretni. Mi a megoldás? | 19 |
Bánásmód a spontán rokonszenves gyerekkel | 20 |
Magából a gyerekből "hívjuk elő" az eszményképet | 22 |
A nevelői önkontrollt segítő gyakorlatok | 23 |
Felhasznált és tájékoztató irodalom | 24 |
Amitől a nevelés hatása függ: a társas kapcsolatok irányítása | 25 |
A csoportszerveződés mint spontán folyamat | 25 |
A közösség anticipálása (megelőlegezése) | 26 |
A néven szólítás | 27 |
Csoportos beszélgetés | 28 |
A közös döntés | 30 |
Közös élmények a csoportélet kezdetén | 31 |
Az elsődleges közösségek | 32 |
A peremgyerekek és az elsődletes közösségek | 32 |
Csoportnév- és csoportvezető-választás | 35 |
Kapcsolat az úttörőmozgalommal | 35 |
Az egyik kiscsoportból a másikba | 37 |
A nevelési követelmények és a kiscsoport | 38 |
Élet a kiscsoportokban | 39 |
A kiscsoportok együttműködése | 39 |
A kiscsoportok önállósága | 40 |
Gyerekek nevelő nélkül | 40 |
Közös szabályalkotás | 41 |
Csoportszokások, hagyományok | 44 |
A felelősi rendszer célja | 46 |
A felelősi megbízatások jellege | 46 |
Az időtartam | 47 |
Tartalma, száma | 47 |
Felelősök nélkül | 49 |
Jutalmazás, büntetés | 49 |
A nehezen nevelhető gyerekek | 52 |
Heti értékelés | 53 |
Feljegyzések a gyerekekről | 54 |
A nevelői önkontroll és a társas kapcslatok fejlődését segítő gyakorlatok | 55 |
Felhasznált és tájékoztató irodalom | 56 |
A tárgyi környezet | 57 |
A tárgyi környezet és a pszichés közérzet | 57 |
A foglalkozató terem | 57 |
A világítás | 58 |
A teremhőmérséklet | 58 |
A berendezés | 58 |
A mosdó | 62 |
Az ebédlő | 62 |
Az udvar | 62 |
A szakmai felszerelésre fordítható összeg | 62 |
Felhasznált és tájékoztató irodalom | 63 |
Az egészséges életmód kialakítása | 64 |
A napirend | 64 |
Az egészséges életkörülmények biztosítása | 64 |
A várakozási idő kiküszöbölése | 65 |
A napirend legyen rugalmas! | 67 |
A helyi körülményeket figyelembe véve | 67 |
Tevékenységek a napirendben | 68 |
A napirend a vegyes osztályösszetételű csoportokban | 68 |
Iskolaotthonos időbeosztás | 71 |
Klubnapközis időbeosztás | 72 |
Heti időbeosztás | 76 |
Különórák | 76 |
Az étkezés | 77 |
A mozgás | 78 |
A pihenés | 79 |
Higiéniai, étkezési szokások kialakítása | 80 |
Felhasznált és tájékoztató irodalom | 82 |
A tanulságirányítás | 83 |
A tanulási kedv | 83 |
Sajátos feladatok | 84 |
A tanulás helye a napirendben | 84 |
Időtartam | 85 |
A tantervi anyag ismerete | 86 |
Tanulási módszerek: a tanszerek célszerű használata | 86 |
Célszerű egyéni sorrend | 88 |
Időtervezés | 89 |
A szóbeli tanulás módszere | 89 |
A verstanulás módszere | 92 |
Kézikönyvhasználat | 92 |
Egyes tantárgyak sajátos tanulási módszere | 92 |
Önellenőrzés | 92 |
A tanulásirányítás szakaszai: előkészítés | 92 |
A gyerekek önálló tanulási ideje | 96 |
Ellenőrzés | 97 |
Értékelés | 99 |
A tanulást korábban befejezők foglalkoztatása | 99 |
A tananyaghoz kapcsolódó tevékenységek | 102 |
A nevelői önkontrollt segítő gyakorlatok | 102 |
Felhasznált és tájékoztató irodalom | 103 |
Foglalkoztató könyvek | 103 |
A szabad idő | 105 |
A szbad idő szerepe a csoportéletben | 105 |
A szabad idő fogalma | 105 |
Az iskola és a szabadidő-felhasználásra nevelés | 105 |
A módszerek | 106 |
Segítsük az egyes gyerekek, kiscsoportok arra érdemes tevékenységeinek kibontakozását | 108 |
A gyerekek játékából született | 109 |
A természeteshez való alkalmazkodás követelménye | 111 |
A nevelő szerepe | 112 |
A nevelő mint modellnyújtó társ | 113 |
A szabad idő mint kiscsoportos vagy egyéni tevékenység | 113 |
A tevékenységek | 114 |
A szerepjátékok | 114 |
A bábkészítés | 115 |
A dramatikus játék | 115 |
Az olvasás, versmondás | 115 |
A népi gyerekjátékok | 116 |
Az ének, a zenehallgatás | 116 |
Az ábrázolás | 116 |
A kézműves-tevékenységek | 117 |
A szövés, a hímzés | 118 |
A batikolás, a csomózás | 118 |
A modellezés | 118 |
A tűzzománc | 118 |
A játékkészítés | 119 |
A konstruáló játékok | 119 |
A gyűjtemények | 119 |
A szabadtéri játék, a sport | 119 |
Iskolán kívüli programok, kirándulás | 120 |
A kezdeményezések száma | 122 |
A speciális törődést igénylők | 122 |
Csoportközi foglalkoztatás | 123 |
Foglalkoztatás a szünetben | 124 |
A nevelői önkontrollt segítő gyakorlatok | 125 |
Felhasznált és tájékoztató irodalom | 125 |
Foglalkoztató könyvek | 126 |
Az együttműködés | 128 |
A különböző nevelési tényezők | 128 |
A család | 128 |
Együttműködés az egész napos nevelésben részt vevő pedagógusok között | 131 |
Az osztályfőnökök, a szaktanárok | 131 |
Az úttörőmozgalom | 132 |
Az iskola technikai dolgozói | 133 |
A könyvtár | 133 |
Művelődési ház | 133 |
A nevelői önkontrollt segítő gyakorlatok | 133 |
Felhasznált és tájékoztató irodalom | 134 |
A nevelés tervezése | 135 |
A tervezés feltételei | 135 |
A tervezés módja | 135 |
A heti program | 158 |
A napi vázlat | 160 |
A nevelői önkontrollt segítő gyakorlatok | 160 |
Felhasznált és tájékoztató irodalom | 161 |
Az első nap a csoportban | 162 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.