kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Jel Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 107 oldal |
Sorozatcím: | Szülők és nevelők könyvespolca |
Kötetszám: | 9 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-9318-23-x |
Megjegyzés: | Harmadik kiadás. |
Bevezetés | 7 |
A keresztény nevelés teológiai alapjai | 9 |
A valláspedagógia jelentősége, fogalma és meghatározása | 9 |
Az elmélet kialakulása a XX. században, XI. Pius "Divini illius Magistri" c. enciklikája nyomán | |
A keresztény nevelés jelentősége, letéteményese és irányítója | |
Az Egyház természetfeletti anyasága | |
A keresztény család mint nevelő "központ" | |
A nevelés mint pasztoriális tevékenység | |
A nevelés fogalma és meghatározása | |
A keresztény nevelés és a lelkipásztorkodás | 15 |
A lelkipásztori tevékenység körei az Egyházban | |
A nevelés tanúságtétel, általános papi feladat és szolgálat | |
A keresztény nevelés elméletének és gyakorlatának forrásai | |
A keresztény nevelés bibliai és teológiai alapelvei | 22 |
Bibliai tanulságok | |
A mi Istenünk Atya-Isten | |
Isten családjának a legfőbb törvénye: a Szeretet | |
Teológiai alapelvek: Végső célunk az örök élet | |
Isten minden embert üdvözíteni akar | |
Jézus Krisztus a világ Megváltója | |
A Szentlélek Isten a megváltás művének történelmi megvalósítója az Egyházban | |
A keresztény nevelés célrendszere | 31 |
A keresztény életrend krisztocentrizmusa | |
A keresztény nevelés hármas célkitűzése | |
Isten megismerése és szeretete | |
Cselekvő részvétel Krisztus misztériumában | |
Krisztus tanúságtételünk és küldetésünk forrása | |
A céltudat formálásának jelentősége | |
A keresztény nevelés sajátos feladatai | 39 |
Isten megismerése a hit által | 39 |
Isten megismerése, elismerése és szeretete a természetes ész világánál a kinyilatkoztatásból, Krisztus által Isten-kép kialakítás | |
Jézus Krisztus megismerése | 49 |
Jézus Krisztus az Isten Egyszülött Fia, aki emberré lett | |
Az örömhír: Isten elküldte Fiát | |
Jézus Krisztus tanításának átadása | |
A teljes Krisztus-kép kialakítása | |
Az egyoldalúság és a teológiai szaknyelv veszélyei | |
Hogyan valósul meg Krisztussal való életközösségünk? | |
Krisztus jelenlétének formái az Egyházban | |
A Szentlélek és az Egyház a gyermek és az ifjú életében | 66 |
A Szentlélek folytatja Krisztus művét | |
Az Egyház és szentségei az üdvösség jelei és "eszközei" | |
A bérmálás jelentősége életünkben | |
A bérmálási felkészítés új lehetőségei | |
A keresztény nevelés gyakorlata | 74 |
Bevezetés a keresztény nevelés módszertanába | 74 |
Természetes és természetfeletti eszközök a nevelésben | |
Gratia supponit naturam | |
A missziós vagy evangelizációs nevelés lényege | |
Nevelő közösség - közösségi nevelés | |
A biblikus nevelés és oktatás gyakorlata | 80 |
A keresztény nevelés forrása a kinyilatkoztatás | |
A biblia mint a keresztény nevelés alapja | |
A Szentírás pedagógiai célzatú magyarázata | |
A liturgikus nevelés gyakorlata | 86 |
A liturgia fontossága a gyermek életében | |
A liturgikus nevelés kezdetei a családban | |
A családi közös imádság | |
A családi ünneplés szabályai | |
A keresztény erkölcsi nevelés gyakorlata | 91 |
Hibák és nehézségek az erkölcsi nevelésben | |
A természetes erények kimunkálása | |
Erkölcsi tapasztalataink értékelése az Evangélium fényében | |
Isten törvényeinek és parancsainak elfogadása | |
A megbocsátás lelkületének a fejlesztése: előkészület a bűnbocsánat szentségére | |
A korai első gyónás problematikája |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.