Fülszöveg
Ez a könyv szomorújáték. Ez a könyv a Vevés, az élet-elvevés könyve. Ez a könyv arról szól, hogyan és miért vette el Isten életét az ember. Az is, aki írja, az is, aki olvassa ezt a könyvet — ember. Ez a könyv a vádlottak padjára ülteti — az embert. Az istengyilkosság vádjával. Ez a könyv vádirat — az ember ellen.
Van-e bíró, aki felmenti a vád alól? Van. A Messiás Maga. Egy feltétel ellenében: el kell vállalnia az Utat. Az Utat, amely a Golgotára vezet. Oda kell kerülnöm mellé. Csak az, aki ennek folytán Benne van, csak az, akiben ö benne van — csak az kap felmentést a vád alól. A deifiká-lódó, mert keresztre feszülni kész ember. Különben: ember vagyok én is, én is — az Isten véres gyilkosa
A „parancsra tettem" erkölcstelenségét még sohasem kérte számon önmagán a jusztíciát szolgáló ember. Mindig csak embertársunkon kérjük ezt számon. Csak a gyózó'k kérik számon a legyó'zöttön. A győző mindig megnyugtatja magát, hogy bármi is történt, őa jusztkia érvényesülése érdekében tette...
Tovább
Fülszöveg
Ez a könyv szomorújáték. Ez a könyv a Vevés, az élet-elvevés könyve. Ez a könyv arról szól, hogyan és miért vette el Isten életét az ember. Az is, aki írja, az is, aki olvassa ezt a könyvet — ember. Ez a könyv a vádlottak padjára ülteti — az embert. Az istengyilkosság vádjával. Ez a könyv vádirat — az ember ellen.
Van-e bíró, aki felmenti a vád alól? Van. A Messiás Maga. Egy feltétel ellenében: el kell vállalnia az Utat. Az Utat, amely a Golgotára vezet. Oda kell kerülnöm mellé. Csak az, aki ennek folytán Benne van, csak az, akiben ö benne van — csak az kap felmentést a vád alól. A deifiká-lódó, mert keresztre feszülni kész ember. Különben: ember vagyok én is, én is — az Isten véres gyilkosa
A „parancsra tettem" erkölcstelenségét még sohasem kérte számon önmagán a jusztíciát szolgáló ember. Mindig csak embertársunkon kérjük ezt számon. Csak a gyózó'k kérik számon a legyó'zöttön. A győző mindig megnyugtatja magát, hogy bármi is történt, őa jusztkia érvényesülése érdekében tette mindazt, amit tett. Olyan logikátlan és olyan ó'si az embernek ez a kétféleképpen mérő magatartása. Hiszen tudjuk, hogy merő véletlen, a forgandó hadiszerencse következménye, hogy én vagyok a bíró és ő a vádlott, és nem megfordítva. A legnagyobb magától értődéssel minősítem a vádlottat „szakképzett gyilkosnak" ugyanazért a magatartásért, amiért az én táboromba tartozókat az emberi etikai skála legmagasabb pontjaira vagyok kész helyezni. Skizofrénia ez, amelyet csak a Messiás számolhat fel az emberiségben. Csak a Messiás juttathatja el az emberiséget oda, hogy a fajgyilkosságot minden körülmények között gyilkosságnak minősítse.
A Messiás azért jött, hogy az ember hazataláljon. S mióta a Messiás eljött, azóta az emberi életnek nem lehet különb feladata, mint az, hogy magát és embertársait ráállítsa az ö Útjára, amely magát is és egy Atyától származó testvéreit is hazaviszi. Az ember utánamehet a Messiásnak, aki előrement, hogy elkészítse számára az Atyánál az örök lakóhelyet, ahol aztán együtt lehet a Messiással is. Ez az UTÁNAME-NES az emberiség egyetlen reális ígérete, mert az utánamenés kihagyhatatlan mozzanata a Tanítóhoz felzárkóztató tanítványokat gyűjtés. Az ember dolgainak és történelmének végiggondolása kétségtelenné teszi, hogy ez az utánamenés rejti magában az emberiség egyetlen meg nem csúfolódható reményét, az Isten Országává levést.
Ez az utánamenés — az ÉLET.
Most és holnap és mindörökre.
Vissza