1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kereskedelmi ismeretek II.

Kereskedelmi tanulóiskolák számára

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 195 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 21 601.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az első tanévben megismerkedtünk azokkal a technikai és munkakörülményekkel, amelyek munkahelyünkön körülvesznek bennünket. Ebben a tanévben a bolt alapvető feladatával az értékesítéssel... Tovább

Előszó

Az első tanévben megismerkedtünk azokkal a technikai és munkakörülményekkel, amelyek munkahelyünkön körülvesznek bennünket. Ebben a tanévben a bolt alapvető feladatával az értékesítéssel foglalkozunk. A bolti értékesítés sokféle munkát foglal magában.
A legfontosabb teendő az áruk eladása. Az eladáshoz azonban szorosan hozzákapcsolódnak egyéb kiegészítő műveletek; amelyek megteremtik a sikeres eladás feltételeit.
Fel kell mérnünk a fogyasztók igényeit, megfelelő választékról és készletről kell gondoskodnunk, ismertetnünk kell boltunkat és áruinkat a fogyasztóközönséggel. Meg kell ismerni a vevőket és úgy kell kiszolgálni őket, hogy a jó vásárlás érzésével távozzanak, boltunkat máskor is felkeresnék.
Az értékesítés tehát - az eladás műveletén kívül - még sok más kereskedői teendőt is magában foglal. Megismerésükkel - az áruk ismeretén kívül - a legfontosabb kereskedői ismereteket sajátítjuk el. Vissza

Tartalom

ELSÖ RÉSZ
AZ ÁRU
Alapismeretek ............................................7
Az ár fogalma ...........................................7
Az áru a kereskedelmi munka tárgya................................9
A választék .........................................................10
A választék fogalma ...........................................10
Ipari választék ..................................... 11
Kereskedelmi választék .......... ......................... 11
Területi választék ............... .................................13
A bolt választéka................................. 14
A bolti választék jellemzői ........................................14
A bolti választékot befolyásoló tényezők .........................16
Minimális és optimális választék ............................20
A bolti készletek ..............................................21
A bolti készletek fogalma ................................................21
A bolti készletet befolyásoló tényezők .......................21
A bolti készletek csoportosítása ...........................................26
MÁSODIK RÉSZ
KERESLETKUTATÁS ÉS REKLÁM
A kereslet .............................................. 33
A kereslet fogalma ..........................................................33
A kereslet nagysága, összetétele és időbeli alakulása ........ 33
A kereslet nagyságát befolyásoló tényezők ..................34
A kereslet összetételét befolyásoló tényezők...........................35
A kereslet időbeli alakulása .............................. 38
A kereslet jellege ........................................ 42
A kereslet jelentkezése a boltban .............................43
Keresletkutatás..................................................44
A keresletkutatás alapismeretei........................................44
A keresletkutatás célja és szervezete ................................44
A kereslet kutatás formái és módszerei .................... 45
A kereslet kutatás eszközei.............................................46
A keresletkutatás menete ......................................49
Kereslet kutatási feladatok a boltban
A forgalom alakulásának vizsgálata ...........................50
A kielégítetlen kereslet vizsgálata ..............................................52
Az új áruk iránti kereslet vizsgálata....................... 63
Az elfekvő áruk vizsgálata......................................53
A divat alakulásának megfigyelése.........................................53
Az árváltozások hatásának vizsgálata .........................................54
A kereskedelmi tevékenység hatásának vizsgálata ......................54
A tapasztalatok felhasználása .......................................55
3. A kereslet befolyásolása........................................56
A kereslet befolyásolásának eszközei ..........................57
Árubőség és választékbőség megteremtése............................57
Jó minőségű áruk tartása........................................57
Kellemes vásárlási környezet kialakítása ..........................58
Személyes meggyőzés ............................................58
A bolt üzletszerző tevékenysége .............................59
Kedvezmények, szolgáltatások, tanácsadás, ajándék ...............59
Üzemi árusítás........................................................................................61
4. A reklám................................................................63
A kereskedelmi reklám fogalma és alkalmazása............63
A reklám erkölcse ...... ........................................64
Reklámcélok ..........................................................................65
Tájékoztatás...............................................................66
Figyelemfelkeltés, toborzás ................................69
Hírnévterjesztés (népszerűsítés) ................................71
Emlékeztetés..........................................................................................72
Nevelés ........................................................72
A reklám eszközei ................................................73
Hangos reklámok ......................................................74
Kikiáltás ...................................................74
Rádió .............................................................75
Film és televízió ...............................................75
Reklámműsor .............................................77
Hangos kirakat ..........................................................77
Látható reklámok ................................. 77
Újság- és folyóirat hirdetés ................................
Reklámnyomtatványok ................................... 79
Plakátok...............................................................................83
Az árun és csomagolásán alkalmazott reklám ................87
Reklámtáblák ...........................................90
Fényreklám...........................................................................91
A bolt külső és belső képe .....................91
A bolt külső képe..............................................................92
A kirakat ....................................... 93
Kirakat fajták ...............................................................93
A kirakat t elépítése.......................................................96
Kirakati dekoráció........................................ 102
Színek a kirakatban......................................108
A kirakatrendezés alapelvei ..................................111
A kirakat hatása a forgalomra............................ 118
A bolt belső képe . ............................... 118
A reklámtevékenység megszervezése ................ 121
HARMADIK RÉSZ
AZ ELADÁS
A vevőkör...........................................................................125
A vevőkör fogalma .................................................125
A vevőkör nagysága és összetétele .................................127
Az élelmiszerboltok vevőköre................................................129
A ruházati boltok vevőköre ............................................131
A vegyesiparcikk boltok vevőköre .........................................132
Vevőismeret ................. ....................................133
A vevők magatartását befolyásoló általános emberi tulajdonságok ..............133
A vásárlási folyamat szakaszai ..............................................136
Fontosabb vevőtípusok és a velük való foglalkozás 137
Vevőtípusok .............................................................137
Az egyes vevőtípusokkal való foglalkozás......................................140
Vevőtípusok a preszelekciós és önkiszolgáló boltokban ...... 143
Alkalmazkodás a vásárlók személyes adottságaihoz ....................145
A vevő jellegének felismerése...........................................147
Az eladás előkészítő munkafolyamatai...............................149
Az áru alkalmassá tétele eladásra .................. 149
Az áru elrendezése az elárusító helyiségben.......... 150
Áruelrendezés a hagyományos boltokban ................... 151
Áruelrendezés az önkiszolgáló és preszelekciós boltokban........ 154
Az árak feltüntetése az elárusító helyiségben ...... .. 161
A vevők kiszolgálása ..................................... 163
A vevők kiszolgálásának általános alapelvei ......... 163
A vevő fogadása .................................. 165
Az eladó magatartása a vevő fogadása közben.............. 167
Tárgyalás, a rendelés felvétele...................... 169
Az áru bemutatása ................................ 171
Új árucikkek megismertetése a vásárlókkal ................. 176
Több vevővel való foglalkozás...................................177
Áruhelyettesítés ..........................................179
Áruajánlás .................................... 182
A kiszolgálás befejezése ............................ 184
Eladás az önkiszolgáló boltokban................... 186
Panaszok, reklamációk ............................ 188
Felhasznált irodalom ......................................191
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem