1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kereskedelmi ismeretek

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Duál Budapest Bt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 85 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: D-15/2.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az üzleti vállalkozás emberi tevékenység, melynek célja fogyasztói igények kielégítése nyereség elérése érdekében. A fogyasztói igények sokfélék lehetnek: lehetnek tárgyiasult formában megjelenő... Tovább

Előszó

Az üzleti vállalkozás emberi tevékenység, melynek célja fogyasztói igények kielégítése nyereség elérése érdekében. A fogyasztói igények sokfélék lehetnek: lehetnek tárgyiasult formában megjelenő termékek, vagy lehetnek szolgáltatások is, azokat a fogyasztók ízlése, érdekei, céljai, életformája egyaránt befolyásolják.
A huszadik század nagy „találmánya" a marketing. A marketingszemlélet nélkülözhetetlenségét, a marketingtechnikák sokféleségét, a piacmegismerési és piacmegdolgozási technikák célszerű kombinációit könyvtárnyi irodalom tárgyalja. A marketing szakemberek éppen azért mozgósítják félelmetesnek látszó eszköztárát, hogy olykor már előre lekötve vásárlóerőnket vágyakat ébresszenek, és vásárlásra ösztönözve a versenytársaknál jobban kielégítsék igényeinket.
A marketing középpontjában a fogyasztó, a vásárló ember áll. Ezekről az emberekről meg kell tudni, hogy hogyan, miért és mikor hozzák meg vásárlási döntéseiket, hiszen befolyásolásuk csak ezeknek az információknak a birtokában lehetséges.
A fogyasztói magatartást a gazdasági-politikai-földrajzi környezet éppen úgy befolyásolja, mint a szűkebb családi, baráti, lakókörnyezet, valamint az egyén adottságai (nem, életkor, személyiség, iskolai végzettség, jövedelem, stb.) A fogyasztói magatartást tehát igen sok tényező befolyásolja, ezek csoportosíthatók, sorrendbe rakhatók, az adott vásárlási döntést mégis olykor egy-egy jelentéktelennek tűnő tényező hozza létre (pl. azonosulásvágy ismert, látszólag irigylésre méltó személyekkel).
Az emberek többsége kénytelen szükségleteit - úgynevezett preferencia skála létrehozásával -rangsorba állítani, és mindig e skála szerinti legfontosabb igényt kielégíteni. Eszerint a fogyasztói magatartás jellemzője, hogy az emberek az alapvető szükségletek kielégítésére törekednek, ezeket követik a magasabb rendű szükségletek. Vissza

Tartalom

I. fejezet A KERESKEDELEM 7
A kereskedelmi vállalkozás, a kereskedelmi vállalat 7
A kereskedelmi logisztika lényege: a termelés és a fogyasztás közötti különbségek áthidalása 9
Eladó - vevő kapcsolatok résztvevői 10
II. fejezet A KERESKEDELMI KÍNÁLAT ÉS A BESZERZÉS 12
Az árukínálat 12
A választék 13
A kereskedelmi árubeszerzés 16
III. fejezet A BOLTI ÁRUUTÁNPÓTLÁS 19
Az áru bolti tárolása és mozgatása 21
Az értékesítés előkészítése 22
Az áru bolton belüli mozgatása 22
IV. fejezet AZ ÉRTÉKESÍTÉS MEGSZERVEZÉSE 23
A bolti értékesítési módok 23
Az eladott áru ellenértékének elszámolása 27
Áruvédelem és pénztárbiztonság 28
A boltok tárgyi feltételei 29
A bolti munka személyi feltételei, létszámszükséglete 30
Értékesítésösztönzés a boltban 32
Fogyasztói érdekvédelem 32
V. fejezet ÁRUHÁZAK, BEVÁSÁRLÓKÖZPONTOK 34
Áruházak 34
Bevásárlóközpontok 35
VI. fejezet ALTERNATÍV KERESKEDELEM 37
A csomagküldő kereskedelem 37
Kereskedelmi automaták 39
Értékesítés telefon segítségével (telemarketing) 40
Értékesítés televízió segítségével (teleshopping) 40
Vásárlás az interneten 41
VII. fejezet KÉSZLETEZÉS 44
A készletgazdálkodás szerepe 44
A készletek keletkezése 46
A készletezés költségei 47
A készletek forgási sebessége 49
VIII. fejezet RAKTÁROZÁS 50
A raktárak helye és szerepe a logisztikai folyamatban 50
A korszerű raktárak 51
A raktározás technológiai moduljai 52
Az árubeszállítás 53
Tárolás 55
Komissiózás 55
Árukiszállítás, járattervezés 57
A raktárirányítás és a raktári információs rendszer 58
IX fejezet A KÜLKERESKEDELMI ADÁSVÉTELI ÜGYLET 59
A külkereskedelmi szerződés tárgya 59
Az eladó és a vevő kötelezettségei az adásvételi szerződésben 61
Fizetési módok és okmányok a külkereskedelemben 62
Árak, kalkulációk a külkereskedelemben 63
A kockázatok elleni védekezés lehetőségei a külkereskedelemben 64
X. fejezet FUVAROZÁS ÉS SZÁLLÍTMÁNYOZÁS 66
Logisztika, szállítás, fuvarozás, szállítmányozás 66
Az adásvételi és a fuvarozási szerződések összefüggései 68
A fuvarozási ágak 71
A vasúti árufuvarozás 72
A közúti árutovábbítás 78
A folyami és a tengeri árufuvarozás 82
A légi árufuvarozás 83
A konténeres és a kombinált árufuvarozás 84

Szucsákné Dr. Ónodi Ágnes

Szucsákné Dr. Ónodi Ágnes műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Szucsákné Dr. Ónodi Ágnes könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Kereskedelmi ismeretek
Állapot:
880 ,-Ft
7 pont kapható
Kosárba