1.067.339

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kereskedelmi gyakorlatok, gyorsírás

Budapest
Kiadó: Országos Köznevelési Tanács
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 23 oldal
Sorozatcím: Részletes utmutatások az általános iskola tantervéhez
Kötetszám: 15
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Egyetemi Nyomda nyomása, Budapest.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

KERESKEDELMI GYAKORLATOK, GYORSÍRÁS
A) KERESKEDELMI ISMERETEK.
Általános irányelvek.
A tanítás célja a gyakorlati szempontból leghasznosabb és legszükségesebb kereskedelmi alapismeretek... Tovább

Előszó

KERESKEDELMI GYAKORLATOK, GYORSÍRÁS
A) KERESKEDELMI ISMERETEK.
Általános irányelvek.
A tanítás célja a gyakorlati szempontból leghasznosabb és legszükségesebb kereskedelmi alapismeretek elsajátítása, a kereskedelem fontosabb intézményeinek megismertetése, a kereskedelmi élet iránti érdeklődés és a kereskedői hivatás iránti hajlam felkeltése. Minden alkalmat meg kell ragadnunk egyúttal arra, hogy rámutassunk azokra a felbecsülhetetlen szolgálatokra, amelyeket a tisztes kereskedelem a közösségnek tesz.
Gyakorlati ismeretekről van tehát szó s ennek megfelelően a tanítás módja is mindvégig gyakorlatias jellegű. Ne meghatározások, felosztások, jogi árnyalatok ismertetésére törekedjünk tehát, hanem az üzleti élet ismeretéből, az üzem- és intézménylátogatásokból levonható vagy azokkal legalábbis kapcsolatban álló ismeretek közlésére. A tanulók nagy része sok értékes idevágó ismeretet hoz magával az iskolába. Ismereteiket maguk is kibővíthetik, ha állandóan felhívjuk figyelmüket a gazdasági élet fontosabb jelenségeire és intézményeire. Ezeket az ismereteiket kell tudatossá tennünk, megvilágítanunk és kiegészítenünk. Mindig a való életből induljunk ki s a tanulók bevonásával közvetlen hangú beszélgetések formájában vezessük le ezeket az alapismereteket, mindig az előtérbe állítva a kérdés gyakorlati vonatkozásait.
A kereskedelem feladatáról szóló elméleti előadás helyett tehát megkérdezzük a tanulókat, mivel foglalkozik az iparos, a kereskedő. Így világítjuk meg, hogy a kereskedő már meglévő javak forgalmát közvetíti. A kereskedelem osztályozása könnyen kialakul a tanulók feleleteiből, ha megkérdezzük, hogy az iskola vagy lakásuk környéken milyen üzleteket ismernek s ezekben milyen árucikkek kaphatók...
Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem