1.062.900

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kereskedelmi és vállalkozási ismeretek IV.

A kereskedelmi szakképzés számára

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 159 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-224-058-8
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 21 006/IV.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A vállalkozások eredményének egyik legfontosabb részmutatója az alaptevékenységükből származó üzemi, üzleti eredmény. Egy-egy kereskedelmi vállalkozás üzemi, üzleti eredményét nagymértékben... Tovább

Előszó

A vállalkozások eredményének egyik legfontosabb részmutatója az alaptevékenységükből származó üzemi, üzleti eredmény. Egy-egy kereskedelmi vállalkozás üzemi, üzleti eredményét nagymértékben befolyásolja, hogy milyen árréstömeget realizál, és az áruk forgalmazásával kapcsolatban milyen költségei merülnek fel. Az árréstömeg nagyságát, összetételét meghatározó tényezőkkel korábbi tanulmányaink során foglalkoztunk. A továbbiakban az áruforgalmazási tevékenység költségeinek fajtáival, valamint az ésszerű költséggazdálkodás módszereivel ismerkedünk meg. A forgalmazásnak szinte minden mozzanata hatással van az árbevételre és a költségekre, s ezáltal a vállalkozás eredményére. A vevőkör igényeihez való alkalmazkodással elérhető árbevétel-növekedés, valamint a forgalmazás költségeivel való ésszerű gazdálkodás egyaránt növelheti az eredményt. A költséggazdálkodásra vonatkozó döntéseknél a hosszabb távon elérhető maximális eredmény elérését kell szem előtt tartani. Figyelembe kell venni a költségek egymásra való hatását is, mivel elképzelhető, hogy egy-egy költségtényezővel való takarékoskodás más költségek aránytalan növekedését, esetleg az árbevétel csökkenését vonja maga után. A költségek összetételének alapos elemzésére van szükség annak eldöntéséhez, hogy mikor kell valamely tevékenységet megszüntetni, mely területet célszerű bővíteni, esetleg a vállalkozás profilját módosítani. A költségek - mint azt már megismertük - többféle szempontból csoportosíthatók. így: - az áruforgalom egyes szakaszaihoz való kapcsolódás szerint, - költségnemenként, - a forgalomhoz való viszonyuk alapján, - elszámolhatóság szerint. Elemzési céljainktól függ, hogy mikor melyik szempont szerinti költségvizsgálat célravezető. Az egyes költségcsoportok összetevőinek és a költségelemzés fő módszereinek megismerését követően az üzleti eredmény elemzésével foglalkozunk. Ha azonban a vállalkozás teljes tevékenységének eredményességét szeretnénk vizsgálni, nem elegendő csak az üzemi, üzleti eredmény alakulását elemezni, hiszen a pénzügyi, valamint a rendkívüli eredmény is része a cég teljes adózás előtti eredményének. Tankönyvünk segítséget kíván nyújtani költség- és eredményelemzés módszereinek elsajátításához, valamint az eredmény felhasználására vonatkozó döntéshozatalhoz. A leggyakoribb elemzési módszereket mintapéldákon keresztül mutatjuk be, a beevakorláshoz semtséeül szolgálnak a fejezetek végén található feladatok. Vissza

Tartalom

Bevezetés5
A vállalkozások költségeinek vizsgálata7
A költségelemzéshez használt statisztikai mutatók7
A költségelemzés abszolút mutatói7
A költségelemzés relatív mutatói11
Indexek alkalmazása a költségelemzésben21
A kereskedelmi vállalkozások főbb költségcsoportjainak vizsgálata26
A költségek vizsgálata az áruforgalmi folyamatokhoz való kapcsolódás szerint26
A forgalmazási költségek vizsgálata költségnemenként30
A költségek vizsgálata a forgalomhoz való viszonyuk alapján66
A költségek vizsgálata elszámolhatóság szerint75
Feladatok78
Összefoglalás85
A vállalkozás eredményességének vizsgálata87
Az eredmény adózása87
Az adóalap megállapítása88
Az eredményből fizetendő adó kiszámítása92
Az adófizetési kötelezettség teljesítése93
Az eredmény elemzése és tervezése97
Az eredmény vizsgálata abszolút mutatókkal97
Az eredmény vizsgálata relatív mutatókkal102
Az eredmény tervezése109
Feladatok114
Összefoglalás117
Az áruforgalmi döntések hatása a vállalkozás eredményességére119
A beszerzési döntések hatása a vállalkozás eredményének alakulására120
A beszerzés mennyiségére és összetételére vonatkozó döntések120
A szállítók kiválasztására vonatkozó döntések121
Az üzleti kapcsolat kialakítására, a szerződéskötésre vonatkozó döntések122
A készletezési döntések hatása a vállalkozás eredményességére125
A készletek nagyságának és összetételének kialakítása126
A készletek nyilvántartása126
A készletezés technikai műveleteinek megszervezése133
Az értékesítés megszervezésének hatása a vállalkozás eredményességére133
A nyilvántartásokból nyert adatok felhasználása az áruforgalmi döntések meghozatalában135
Feladatok155
Összefoglalás159
Felhasznált irodalom160
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem