1.063.236

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kereskedelem-Gazdaságtani Témaköri Vázlatok

Oktatási segédlet előadóknak, konzulenseknek, szakdolgozatot író, záróvizsgára készülő hallgatóknak

Szerző
Szerkesztő
Gyöngyös
Kiadó: Károly Róbert Főiskola
Kiadás helye: Gyöngyös
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 158 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Kedves Olvasó! A kereskedelem-gazdaságtan mint alkalmazott gazdaságtudomány az ágazati, üzletági, üzletköri sajátosságoknak megfelelően átfogja:
- a nyereségorientált kereskedelmi vállalkozások... Tovább

Előszó

Kedves Olvasó! A kereskedelem-gazdaságtan mint alkalmazott gazdaságtudomány az ágazati, üzletági, üzletköri sajátosságoknak megfelelően átfogja:
- a nyereségorientált kereskedelmi vállalkozások hátterét jelentő környezeti tényezők bemutatását, változásaik nyomon követését;
- a kereskedelmi cégek sajátos reálgazdasági tevékenységének (beszerzés, raktározás, készletezés, B2B, a végső fogyasztókhoz fűződő viszonyok stb.) vizsgálatát, a kereskedelem-kutatást;
- a vevőközpontú piackutatás és -piacbefolyásolás cél- és eszközrendszerét, a viszonyok állapot- és folyamat jellemzését
- a gazdálkodó szervezetekkel (közte a kereskedelmi cégekkel) szemben általános érvénnyel támasztott hatékonysági követelmények érvényesülésének vizsgálatát (a teljesítmény egyszerűsített gazdasági számításokkal, pénzügyi aránymutatókkal, számítástechnikai programokkal stb. történő minősítését)
Az KRF-n folyó oktatásban a kereskedelem-gazdaságtan említett különféle keresztmetszetei fél tucat szakosított tantárgy programjaiban jelennek meg, amelyek összességükben nézve óriási ismeretanyagban történő eligazodást követelnek a hallgatóktól. Nem szorul bizonyításra, hogy napjainkban viszonylag hosszú távra szánt írásos tananyagok csak a nagyon kiérlelt, tömören kifejthető kérdésekre korlátozódhatnak, élni kell a más helyeken már jól bevált és legfrissebb tananyagok átvételével, erősíteni kell az internetes forrásokból megszerezhető információk beépítését a tantárgyakba és a vizsgakövetelményekbe. Vissza

Tartalom

l A KERESKEDELEM LÉNYEGI VONÁSAI, FŐBB SAJÁTOSSÁGAI 1
2. A KERESKEDELEM FŐBB KÖRNYEZETI TÉNYEZŐI 5
3. CÉGALAPÍTÁS A KERESKEDELMI SZFÉRÁBAN 13
4. SZERVEZETFORMÁLÁS. VÁLSÁG- ÉS VÁLSÁGKEZELÉSI TÍPUSOK A
KERESKEDELEMBEN. A KERESKEDELMI CÉG TEVÉKENYSÉGÉNEK BEFEJEZÉSE 25
5. AZ INFORMÁCIÓHASZNOSÍTÁS ALAPJAI. A DÖNTÉS-ELŐKÉSZÍTŐ INFORMÁCIÓK FŐBB CSOPORTJAI 31
6. AZ ÁRUFORGALMAZÓ CÉGEKRE JELLEMZŐ BESZERZÉS ÉS A KÉSZLETEZÉS ALAPKÉRDÉSEI 37
7. ÉRTÉKESÍTÉSI MÓDOZATOK A KERESKEDELEMBEN 47
8. A KERESKEDELMI CÉGEK PIACKUTATÓ ÉS -BEFOLYÁSOLÓ TEVÉKENYSÉGÉNEK ALAPJAI 53
9. A MARKETING INFORMÁCIÓRENDSZER ÉS A PIACKUTATÁS LÉNYEGI VONÁSAI 57
10. A PIACSZEGMENTÁCIÓ LÉNYEGE A CÉLPIACOK KIVÁLASZTÁSA. TERMÉKPOZICIONÁLÁS 63
11. A MARKETING-MIX MINT HATÉKONYSÁGNÖVELŐ ÉS PIACBEFOLYÁSOLÓ ESZKÖZCSOPORT 67
12.A CÉGSZINTŰ ÁRPOLITIKA FŐ VONÁSAI A KERESKEDELEMBEN 75
13.A BESZERZÉSI-, ÉRTÉKESÍTÉSI UTAK JELLEMZŐI, VÁLTOZÁSI TENDENCIÁI 83
14.A PIACKÖZPONTÚ INNOVÁCIÓ LÉNYEGE, FŐBB ÖSSZETEVŐI 87
15.A SZERVEZETKÖZI EGYÜTTMŰKÖDÉS HELYE, SZEREPE, FORMA VÁLASZTÉKA A KERESKEDELEMBEN 95
16.A FŐBB FRANCHISE-TÍPUSOK. ELŐNYÖK, HÁTRÁNYOK AZ ÁTADÓNÁL, ILLETVE AZ ÁTVEVŐNÉL 103
17. A KERESKEDELMI CÉGEK EGYÜTTMŰKÖDÉSÉT ZAVARÓ TÉNYEZŐK
ÉS AZOK KEZELÉSE. MAGATARTÁSI NORMÁK A NEMZETKÖZI KERESKEDELEMBEN 107
18. A KERESKEDELMI LOGISZTIKA LÉNYEGE, FŐBB ÖSSZEFÜGGÉSEI (ALRENDSZEREI) 113
19. A BOLTI MUNKAFOLYAMAT FŐBB SZAKASZAI, SZERVEZÉSI MEGOLDÁSAI 121
20. AZ ÉRTÉKESÍTÉS (ÁRUFORGALOM) TERVEZÉSE. AZ ÉRTÉKESÍTÉSI
MÓDOK TECHNOLÓGIÁJA. ÖSZTÖNZÉS ÉS KISZOLGÁLÁS 133
21. A BOLTI MUNKA IRANYÍTÁSA 141
22. A MUNKAHELYI ÉS VÁSÁRLÁSI KÖRNYEZET KIALAKÍTÁSÁNAK ERGONÓMIAI ÉS ANTROPOMETRIAI SZEMPONTJAI 147
23. A RAKTÁRAK MINT A LOGISZTIKAI FOLYAMATOK KIEMELT FONTOSSÁGÚ LÁNCPONTJAI 153
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem