1.062.439

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kérdések - válaszok - tanácsok a minőség világából

Szemelvény- és szöveggyűjtemény vállalkozóknak - hasznos tanácsokkal

Szerkesztő
Szeged
Kiadó: Csongrád Megyei Kézműves Kamara
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 175 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az Európai Unió Bizottsága nevében az Európai Minőségügyi Platform (az Európai Minőségügyi Szervezet - EOQ - és az Európai Minőségirányítási Alapítvány - EFQM) a közelmúltban közzétette a következő... Tovább

Előszó

Az Európai Unió Bizottsága nevében az Európai Minőségügyi Platform (az Európai Minőségügyi Szervezet - EOQ - és az Európai Minőségirányítási Alapítvány - EFQM) a közelmúltban közzétette a következő tíz esztendő Európai Minőséghetének időpontjait. Ez 1997-ben november 10-15. között volt.
Az Európai Unió Bizottsága azzal a felhívással fordult az európai országok minőségügyi szervezeteihez, hogy tegyenek meg mindent az 1997. évi "Európai Minőségi Hét" rendezvénysorozat méltó és széles körű megünnepléséhez.
A rendezvénysorozat szlogenje "Európai minőség a társadalom szolgálatában" azt a filozófiát juttatta kifejezésre, miszerint a minőség nem tekinthető csak egy eszköznek a globális versenyképességért folytatott nemzetközi küzdelemnek, hanem elő kell segítenie az életminőség javítását is. A minőségnek a társadalom javát kell szolgálnia.
A Csongrád Megyei Kézműves Kamara a fentiek szellemében átfogó minőségügyi projektet dolgozott ki azzal a céllal, hogy sajátos eszközeivel járuljon hozzá a kamarába tömörült kisvállalkozások versenyképességének fokozásához.
"A minőségtudatosságra való tudatos törekvés" című projekt keretében - amellett, hogy konferenciákat, tréningeket, előadásokat, konzultációkat szervezünk - arra törekszünk, hogy minél több információt, szakmai anyagot juttassunk el a kamara tagjainak. Jelen kötetünkben kérdéseket - válaszokat - tanácsokat fogalmazunk meg a minőség világából - elsősorban az 1997-es minőségügyi rendezvényeinkhez kapcsolódóan.
Ezek közül kiemelkedő a "Vállalkozások minősége - minőségi vállalkozások" című kerekasztal-konferencia, amely első állomása volt annak a "szemléletformáló munkának", amelyre a kamara vállalkozott. Vissza

Tartalom

Tartalom 3
Előszó 5
Európa kihívásai és a minőség 7
Az Európai Minőségösztönző Politika 9
Milyen előnyöket jelent az európai konformitás a kis- és középvállalatoknak? 15
Milyen minőségügyi- és termékkövetelményeket határoz meg az Európai Unió? 19
Minőségbiztosítás kis és közepes vállalatok számára: Korlát vagy lehetőség? 23
A szabványok szerepe a minőség meghatározásában 29
A nemzeti szabványosítás 31
Milyen törvényi szabályozás határozza meg a nemzeti szabványosítást? 33
Hogyan működik a Magyar Szabványügyi Testület és milyen nemzetközi kapcsolatai vannak? 35
Mi az ISO 9000 szabványsorozat? 40
A minőségügy sajátosságai néhány ágazatban - Egy konferencia margójára 51
A minőség tervezése-szervezése kis- és középvállalkozásoknál 53
Építőipari kis- és középvállalkozások minőségbiztosítási gyakorlata és célkitűzései 66
Hol tart ma a minőségügy, különös tekintettel az élelmiszeriparra? 74
Miért fontos nekünk, élelmiszeripari kisvállalkozóknak a HACCP ? 79
Milyen sajátosságai vannak a szolgáltatások minőségbiztosításának? 83
Milyen okokra vezethető vissza a szolgáltatások hiányos minősége? 94
A minőség emberi tényezői és a vevők elégedettsége 99
Együttműködés és minőség 101
Miért kell királynak tekintenünk a vevőt? 112
Mi az a QFD - azaz hogyan figyeljünk a vevő hangjára? 115
Hogyan segít a szájreklám a vevővel való kapcsolattartásban? 119
Az a bizonyos hajszál... A minőség a kisvállalkozások üzleti tervezésében 126
Milyen szakirodalom segítségével ismerkedhetünk a "minőség világával" - Kilenc könyv a minőségről 133
Minőségről kis- és középvállalkozásoknak 135
Teljes körű minőségmenedzsment (TQM) 138
Üzletembereknek a minőségről 141
Hogyan feleljünk meg az új nemzetközi szabványoknak? ISO 9000 143
67 kérdés az ISO 9000-es szabványsorozat alkalmazásáról 144
ISO 14 000 és ISO 9000 148
A minőség tervezése-szervezése a kis- és középvállalkozásoknál 150
Problémamegoldó teamek 151
Benchmarking 154
Hova fordulhat a vállalkozó 157
...ha tanácsadó cégre van szüksége? 159
... ha kapcsolatot keres minőségüggyel foglalkozó szervezetekkel? 163
... ha termékvizsgálattal, terméktanúsítással foglalkozó minőségellenőrző szervezetet keres? 165
... ha tanúsításra van szüksége? 166
Melléklet 169
Minőségtudatosságra való tudatos törekvés a Csongrád Megyei Kézműves Kamaránál 171
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem