kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Ifjúsági és Sportminisztérium |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 206 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Bevezetés | 7 |
Kulcsfontosságú fogalmak és az interkulturális nevelés alapjai | |
Kihívások, problémák és ezek eredete | |
Társadalmunk valósága: a különbözőség | 11 |
Az emberek közötti különbözőséget nem előnyként értékelik, az sokkal inkább gyanakváshoz és elutasításhoz vezet | |
A mai multikulturális társadalmak nagyrészt politikai és gazdasági folyamatok eredményeként alakultak ki | |
Észak-Dél: A kiegyensúlyozatlanság kérdésköre | 13 |
A nemzetközi gazdasági rendszer | |
Az egyensúlytalanság fenntartásában mindannyiunknak szerepe van | |
Kelet-Nyugat: Új törekvések az egyensúly keresésére | 15 |
Európa változó arcai | |
Különböző Európák | |
Kisebbségek Európában | 16 |
Helyi kisebbségek | |
Vándorlók, bevándorlók, menekültek | |
A "kívülről jövők" hivatalos fogadtatása | 20 |
És mi hogyan reagálunk minderre? | 21 |
Egy alkalmazható modell | |
Ha..., akkor... | 22 |
Hivatkozások | 23 |
A másság és a diszkrimináció megértése | 25 |
A multikulturális társadalmaktól az interkulturális társadalmakig | 25 |
Beszéljünk a kultúráról | 26 |
Saját kultúránk megismerése: természetes, mint a lélegzetvétel | |
Identitás | |
Mindannyian képzetekkel élünk | 29 |
Sztereotípiák | |
Előítéletek | |
Más kulturális csoportokról alkotott előítéletek és sztereotípiák | |
Nemzetközpontúság | |
A képzetek és hatásaik közötti kapcsolatok | 31 |
Diszkrimináció | |
Xenofóbia | |
Intolerancia | |
Antiszemitizmus | |
A rasszizmus - mint mítosz, mint ideológia, mélyen történelmi eredetű, változhat | |
Merre tovább? | 36 |
Hivatkozások | 37 |
Interkulturális képzés: a különbözőség pozitív megközelítése | |
Honnan származik az interkulturális képzés? | 38 |
Képzési válaszok a multikulturális társadalmakra | |
Interkulturális nevelés: szociális nevelési folyamat | 39 |
A többség és a kisebbség elvárásai eltérőek, de összefüggnek | |
Fiatalok: az interkulturális nevelés letéteményesei | |
A haladás két útja | 41 |
Formális interkulturális nevelés | 41 |
A kisebbségi kultúrák és csoportok részére | |
A többségi kultúrák és csoportok részére | |
Hát maga az iskola? | |
Informális interkulturális nevelés | 43 |
A fiatalokkal való foglalkozás - állandó folyamat | |
Kívülről látni magadat | |
Megérteni a világot, amelyben élünk | |
Megismerni más valóságokat | |
Pozitívan tekinteni a különbözőséget | |
Előnyben részesíteni a pozitív hozzáállást, értékeket és magatartást | |
Gondolkodási szünet | 47 |
Összegzés | |
Hivatkozások | 49 |
Gyakorlatok, módszerek és segédletek | |
Bevezetés | 51 |
Tartalomjegyzék | 62 |
Függelékek | 196 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.