kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 297 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | A könyv 189 példányban jelent meg. 20 fekete-fehér ábrával illusztrálva. Tankönyvi szám: J11-1091. Kézirat. 2. változatlan kiadás. |
A kémia tantárgypedagógia általános jellemzése | 9 |
A kémia mint tantárgy | 13 |
A kémia tantárgy fogalma | 13 |
A kémia tantárgy kapcsolata a kémia tudományágaival | 15 |
A kémia tantárgy kapcsolata más tudományokkal, illetve általános iskolai tantárgyakkal | 16 |
A tantárgyon belüli, ún. belső koordináció | 20 |
A kémia tantárgy oktatási és nevelési feladatai | 21 |
A kémia tantárgy oktatási feladatai | 22 |
Általános oktatási célok | 22 |
Konkrét oktatási célok | 22 |
A kémia tantárgy nevelési feladatai | 26 |
Testi nevelés | 26 |
Technikai nevelés | 28 |
Érzelmi és esztétikai nevelés | 29 |
Erkölcsi nevelés | 30 |
Értelmi-tudományos nevelés | 31 |
Akarati nevelés | 34 |
Világnézeti nevelés | 34 |
Egy példa a nevelés komplexitására: a környezeti nevelés | 40 |
A kémia tantárgy követelményrendszere | 43 |
A pedagógiai követelmények rendszere | 45 |
Affektív, kognitív és motoros követelmények a kémiában | 46 |
Affektív követelmények | 46 |
Kognitív követelmények | 47 |
Motoros követelmények | 55 |
A kémia tanítási-tanulási folyamata és annak irányítása | 57 |
A tanítási-tanulási folyamat kibernetikai elemzése | 57 |
A tanítási-tanulási folyamat mint kommunikációs rendszer | 60 |
A kémia megismerő tevékenységei | 60 |
Megfigyelés | 66 |
Leírás, összehasonlítás, rendszerezés | 67 |
Kísérletezés | 70 |
Evolúciós módszer | 80 |
A kémiatanítás munkaformái | 81 |
Osztálykeretben végzett közös munka | 81 |
A csoportmunka | 82 |
Egyéni munka | 85 |
A kémiatanításban alkalmazott módszerek és eszközök | 87 |
A módszer fogalma, osztályozása, megválasztásának szempontjai | 87 |
A kémiaoktatás módszereinek fejlődése | 90 |
Tanár-domináns módszerek ("Tanítás") | 92 |
A "tanítás" nyelvi módszerei | 97 |
A "tanítás" szemléletes módszerei (Szemléltetés) | 94 |
Tanár és diák közös tevékenységének módszerei ("Tanítás-tanulás") | 103 |
A "tanítás-tanulás" nyelvi módszerei (Beszélgetés) | 103 |
A "tanítás-tanulás" szemléletes módszerei | 105 |
Diák-domináns módszerek ("Tanulás") | 105 |
A "tanulás" nyelvi módszerei | 105 |
A "tanulás" szemléletes módszerei (Tanulói kísérletek) | 113 |
A kémia tanításában előforduló módszerbeli hibák | 119 |
A kémiatanítás eszközei | 121 |
Laboratóriumi eszközök | 122 |
Vizuális eszközök és információhordozóik | 132 |
A tanítási óra | 135 |
Az új ismeretek feldolgozása | 136 |
Az új ismeretet feldolgozó órák felépítése | 136 |
Az új ismeretet feldolgozó órák főbb modelljei | 137 |
Az ismeretek alkalmazása, gyakorlása | 152 |
Az ismeretek megszilárdítása | 157 |
Az ellenőrzés | 160 |
Ellenőrzés és értékelés kémiaórán | 161 |
Ellenőrzés: visszajelentés a tanár felé | 161 |
Verbális és nem-verbális ellenőrzés | 163 |
Nyíltvégű kérdések | 166 |
A feleletválasztás | 168 |
Feladatlap, teljesítménymérés | 181 |
Értékelés: visszajelentés a diák felé | 183 |
Tartalmi és szubjektív elemek az értékelésben | 184 |
Érdemjegy, osztályzat | 185 |
A kémiai jelrendszer és szaknyelv tanítása | 190 |
A kémia jelrendszere | 190 |
A kémia szaknyelve | 195 |
Nomen és terminus technicus | 195 |
A köznyelv és a kémiai szaknyelv viszonya | 197 |
A különböző szaknyelvek hatása egymásra | 202 |
Az idegen szavak problematikája | 203 |
A kémiatanár tanórán kívüli feladatai | 205 |
A tanórán kívüli munka célja, területei | 205 |
A kémiatanítás feltételeinek biztosítása | 205 |
Szaktanterem - előadóterem kialakítása | 206 |
A kémiai szertár és az előkészítő berendezése | 211 |
Taneszközök, bútorzat megrendelése, beszerzése | 213 |
A tanulók tanórán kívüli foglalkoztatása | 214 |
Szakkörök | 215 |
Versenyek | 227 |
Korrepetálások | 228 |
Megelőzés (prevenció) - felzárkóztatás (kompenzáció) | 229 |
Otthoni tanulás - házi feladat | 230 |
Tanulmányi séták, kirándulások | 231 |
A kémia tantárgy dokumentumai | 233 |
Nevelési és Oktatási Terv | 233 |
Tantervi Útmutató | 236 |
Tankönyv, munkafüzet, ellenőrző feladatlap | 236 |
Tanári kézikönyv | 237 |
A kémiatanár önképzésse, kutatómunkája | 238 |
Az önképzés, továbbképzés, tantárgypedagógiai kutatás formái, módszerei | 239 |
Az önképzés | 239 |
Továbbképzések | 240 |
A tantárgypedagógiai kutatás | 241 |
Az önképzés, kutatás eredményeinek publikálása | 244 |
A szóbeli közlés módszerei | 244 |
Írásos (nyomtatott) közlésmódok | 246 |
Demonstrációs közlésmódok | 249 |
Gyakoroltató (cselekvő), kombinált közlésmódok | 250 |
A kémiatanítás története Magyarországon | 252 |
A kémiatörténet áttekintése | 253 |
A magyar iskolarendszer és kémiatanítás kialakulása, fejlődése | 256 |
Az alapfokú iskolarendszer és kémiatanítás kialakulása | 256 |
Kémiatanítás a felső- és középfokú intézményekben | 262 |
Időrendi táblázat | 265 |
Laboratóriumi munkarend, munkavédelem, balesetelhárítás | 285 |
A kémiai kísérletezés munkarendje | 285 |
Elsősegélynyújtás | 288 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.