Tankönyvi száma: 14107. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
A mi munkánk a tanulás. Arra kell törekednünk, hogy munkánkat ne csak jól, hanem szívesen is végezzük! - Az ember azt szereti, amit tud, azt tanulja szívesen, amit ért, aminek megtalálja a...
Tovább
Előszó
A mi munkánk a tanulás. Arra kell törekednünk, hogy munkánkat ne csak jól, hanem szívesen is végezzük! - Az ember azt szereti, amit tud, azt tanulja szívesen, amit ért, aminek megtalálja a logikáját. - Próbáljuk meg így tanulni a kémiát is! Ehhez nyújt segítséget a tankönyv.
Hogyan tanuljunk a kémiakönyvből?
A tankönyv munkaeszköz. Jól kell ismernünk, hogy dolgozni tudjunk vele. Használjuk táblázatait, ábráit, feladatait!
A témák feldolgozását kérdések, feladatok kísérik. A kérdéseket, melyekre a korábban tanultak alapján tudunk válaszolni, •-tal jelöljük. Addig ne menjünk tovább, amíg minden kérdésre pontos választ nem adtunk. Ha valami nehezen megy, lapozzunk vissza, keressük ki a helyes feleletet, ismételjük át a szükséges ismereteket. A szövegben találkozunk • •-tal jelölt kérdésekkel, feladatokkal is. Ezek gondolkodtató jellegűek. Próbáljunk ezekre is válaszolni! Még ha kevésbé sikeresen teljesítjük is a kitűzött feladatot, gondolkodásunk csiszolódik, logikánk fejlődik.
A fogalmakat nagyon pontosan, ha kell szó szerint tanuljuk meg. Dolgozni csak pontos fogalmakkal, alapos ismeretekkel lehet.
A kísérleteket minden esetben olvassuk el! Mondjuk el saját szavainkkal, hogy mit láttunk, és mi a jelenség magyarázata!
A reakcióegyenleteket mindig írjuk le, esetleg többször is! Sokkal többet ér, mintha „csak" nézegetjük vagy megpróbáljuk "bemagolni".
Az apróbetűs részek és az olvasmánynak jelölt fejezetek nem tartoznak a törzsanyaghoz, de elolvasásuk hasznos, mert szélesíti ismereteink körét.
A táblázatok olyan adatokat tartalmaznak, melyeket nem kell pontosan tudnunk. De az adatok alapján keressünk összefüggéseket, vonjunk le következtetéseket! - Ezt a célt szolgálják az ábrák is. Minden ábrát gondosan nézzünk meg, sokszor többet mond, mint a leírt szöveg.
És most kezdjük el a munkát! Tanuljunk szívesen, rendszeresen, a legjobb eredmények elérésében bízva!
Vissza
Fülszöveg
A mi munkánk a tanulás. Arra kell törekednünk, hogy munkánkat ne csak jól, hanem szívesen is végezzük! - Az ember azt szereti, amit tud, azt tanulja szívesen, amit ért, aminek megtalálja a logikáját. - Próbáljuk meg így tanulni a kémiát is! Ehhez nyújt segítséget a tankönyv.
Hogyan tanuljunk a kémiakönyvből?
A tankönyv munkaeszköz. Jól kell ismernünk, hogy dolgozni tudjunk vele. Használjuk táblázatait, ábráit, feladatait!
A témák feldolgozását kérdések, feladatok kísérik. A kérdéseket, melyekre a korábban tanultak alapján tudunk válaszolni, fekete pont-tal jelöljük. Addig ne menjünk tovább, amíg minden kérdésre pontos választ nem adtunk. Ha valami nehezen megy, lapozzunk vissza, keressük ki a helyes feleletet, ismételjük át a szükséges ismereteket. A szövegben találkozunk két fekete pont-tal jelölt kérdésekkel, feladatokkal is. Ezek gondolkodtató jellegűek. Próbáljunk ezekre is válaszolni! Még ha kevésbé sikeresen teljesítjük is a kitűzött feladatot, gondolkodásunk csiszolódik,...
Tovább
Fülszöveg
A mi munkánk a tanulás. Arra kell törekednünk, hogy munkánkat ne csak jól, hanem szívesen is végezzük! - Az ember azt szereti, amit tud, azt tanulja szívesen, amit ért, aminek megtalálja a logikáját. - Próbáljuk meg így tanulni a kémiát is! Ehhez nyújt segítséget a tankönyv.
Hogyan tanuljunk a kémiakönyvből?
A tankönyv munkaeszköz. Jól kell ismernünk, hogy dolgozni tudjunk vele. Használjuk táblázatait, ábráit, feladatait!
A témák feldolgozását kérdések, feladatok kísérik. A kérdéseket, melyekre a korábban tanultak alapján tudunk válaszolni, fekete pont-tal jelöljük. Addig ne menjünk tovább, amíg minden kérdésre pontos választ nem adtunk. Ha valami nehezen megy, lapozzunk vissza, keressük ki a helyes feleletet, ismételjük át a szükséges ismereteket. A szövegben találkozunk két fekete pont-tal jelölt kérdésekkel, feladatokkal is. Ezek gondolkodtató jellegűek. Próbáljunk ezekre is válaszolni! Még ha kevésbé sikeresen teljesítjük is a kitűzött feladatot, gondolkodásunk csiszolódik, logikánk fejlődik.
A fogalmakat nagyon pontosan, ha kell szó szerint tanuljuk meg. Dolgozni csak pontos fogalmakkal, alapos ismeretekkel lehet.
A kísérleteket minden esetben olvassuk el! Mondjuk el saját szavainkkal, hogy mit láttunk, és mi a jelenség magyarázata!
A reakcióegyenleteket mindig írjuk le, esetleg többször is! Sokkal többet ér, mintha "csak" nézegetjük vagy megpróbáljuk "bemagolni".
Az apróbetűs részek és az olvasmánynak jelölt fejezetek nem tartoznak a törzsanyaghoz, de elolvasásuk hasznos, mert szélesíti ismereteink körét.
A táblázatok olyan adatokat tartalmaznak, melyeket nem kell pontosan tudnunk. De az adatok alapján keressünk összefüggéseket, vonjunk le következtetéseket! - Ezt a célt szolgálják az ábrák is. Minden ábrát gondosan nézzünk meg, sokszor többet mond, mint a leírt szöveg.
És most kezdjük el a munkát! Tanuljunk szívesen, rendszeresen, a legjobb eredmények elérésében bízva!
Vissza
Tartalom
Az atomok és molekulák szerkezete
5
Az atom felépítése
5
Izotópatomok
7
Az atomszerkezeti ismeretek fejlődése és a radioaktivitás (Olvasmány)
9
Az atomok energiája
13
Az elektron mozgása az atomban
15
Az atompályák alakja és energiája
17
Az atomok elektronszerkezetének kiépülése
21
A periódusos rendszer
24
Ionok képződése atomokból
28
Ionkötés
31
Az atomok elektronegativitása
33
Az atomok és ionok mérete
34
A molekulák képződése és szerkezete
37
Molekulapálya kialakulása és energiája
39
Töbszörös kovalens kötés
42
A molekulák térbeli felépítése
45
A molekulák polaritása
48
A molekulák elektronszerkezete
51
Anyagi halmazok
55
Anyagi halmazok és sajátságaik
55
A gázok
56
Avogadro törvénye
57
A folyadékok
60
Másodrendű kötések
62
Szilárd anyagok
65
Molekularácsos kristályok
66
Atomrácsos kristályok
68
Fémrács
69
Ionrácsos kristályok
70
Átmenet a kötéstípusok között halmazokban
73
Kémiai kötések (rendszerezés)
75
Az oldatok
75
Oldatok koncentrációja
78
Az oldódás folyamata
81
Ionvegyületek oldódása
82
Molekuláris szerkezetű anyagok oldódása
83
Az oldódás energiaviszonyai
84
Az anyagok kolloid állapota
86
Kémiai átalakulások
91
A kémiai reakció hőhatásai
91
Az aktiválási energia
94
Reakciósebesség
96
Kémiai egyensúly
99
A kémiai egyensúly irányítása
101
A kémiai reakciók csoportosítása
103
I. Protonátmenettel járó reakciók
106
II. Redoxifolyamatok
109
A galvánelemek
112
A standardpotenciál és alkalmazása
115
Az elektrolízis
118
Kémiai elemek és szervetlen vegyületek
125
A kémiai elemek jellemzése és csoportosítása
125
Az elemek gyakorisága és körforgása a természetben (Olvasmány)
127
I. Nemfémes elemek és vegyületeik
131
A hidrogén
131
Halogénelemek
134
A klór
135
A bróm és a jód
136
Hidrogén-halogenidek
138
Hidrogén-klorid
138
Az oxigéncsoport elemei
141
Az oxigén
142
Az ózon
142
A kén
143
A víz
145
A kén oxidjai és a kénsav
147
A nitrogéncsoport elemei
149
A nitrogén
150
A foszfor
151
Az ammónia
152
A salétromsav
156
Műtrágyák
157
A széncsoport elemei
158
A szén
159
Természetes és mesterséges szenek
160
A szén oxidjai és a szénsav
162
Szilícium-dioxid
165
II. Fémes elemek és vegyületeik
169
A fémek általános jellemzése
169
A fémek korróziója
173
Alkálifémek
176
A legfontosabb nátrium- és káliumvegyületek
178
Alkáliföldfémek
180
A legfontosabb alkáliföldfém-vegyületek
182
A természetes vizek keménysége
183
Az alumínium
185
A d-mező elemei
189
A vascsoport elemei
192
Vasgyártás
194
Acélgyártás
196
A rézcsoport elemei
197
Szerves vegyületek
201
A szerves kémia tárgya
201
A szénvegyületek nagy száma
202
Szénhidrogének
204
A metán
205
Telített szénhidrogének
207
Alkánok vagy paraffinok
207
A földgáz és a kőolaj
211
Telítetlen szénhidrogének
213
Etilén vagy etén
213
Olefin szénhidrogének vagy alkének
215
Diolefinek
216
A diének és poliének gyakorlati jelentősége (Olvasmány)
Dr. Kónya Józsefné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Kónya Józsefné könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.