Előszó
ELŐ5ZÓ
Tudjátok-e, miből áll a víz? És a levegő? Vannak-e atomok? És ha vannak, mekkorák? Mit jelent a „péhá ötpontöt"? Ezekről és még sok érdekességről fogtok tanulni a következő két év kémiaóráin. Reméljük, segítségetekre lesz ebben a tankönyv és a sokféle feladatot tartalmazó munkafüzet.
Most ismerkedjünk meg a tankönyvi leckék felépítésével!
A bevezető apróbetűs rész a témához tartozó ismereteiteket, tapasztalataitokat eleveníti fel, vagy kiegészítő érdekességekről szól. Aki a részletekre is kíváncsi, bizonyára nem fog|a átugorni ezeket.
A szokásos méretű betűkkel írt szövegrész a tananyag: ezt kell mindenkinek megértenie, és meg is kell jegyeznie, hogy miről van benne szó.
A tananyag kiegészítései zöld foltban jelennek meg, Zjelzéssel és oldalszámmal hivatkozunk rájuk.
A lombik a kísérleteket jelzi. Részletes elemzésükre a munkafüzet ad lehetőséget. A kísérletek sorszáma KI, K2, A sorszámmal utalunk a tapasztalatokra, magyarázatokra.
Minden téma végén, az alapszövegtől elválasztva a legfontosabb ismereteket, a tanulnivaló lényegét összegeztük.
A leckéket Kérdések és feladatok zárják. Ezek megválaszolásával ellenőrizhetitek, mennyire 51- T y került a témát megértenetek és megtanulnotok. V—
A kis házikó az otthon is elvégezhető kísérleteket, vizsgálatokat jelöli. Ajelenségek pontos megfigyelésével új és érdekes tapasztalatokra tehettek szert.
A kis könyv olvasmánytjelez, amely tovább bővítheti ismereteiteket. Sokszor még a kötelező tananyag megértését és megjegyzését is megkönnyíti.
Szeretnénk, ha a kémia nemcsak tananyagot, hanem élményt és örömet is jelentene számotokra! Ehhez kívánnak eredményes tanulást, kíváncsiságot, sok ötletet és kitartó szorgalmat
a Szerzők
Vissza