kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 215 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-18-0333-3 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 83120. |
Előszó | 3 |
A kémia munkatankönyv pszichológiai-didaktikai alapjai | |
A kémiatanár pedagógiai problémái | 7 |
A kémiatanár "anyagismerete" | 11 |
A tanuló mint személyiség | 12 |
A képességrendszer a személyiség komponense | 14 |
A képességrendszer fejleszthetősége a kémiai információrendszerrel | 18 |
Az információ reverzibilitása | 21 |
A kémiai információ mint a pszichikus képződmények rendszere és hierarchiája | 29 |
A kognitív képességek fejlesztése | 33 |
A mozgás- és a cselekvőképesség fejlesztése | 65 |
A kommunikációs képességek fejlesztése | 69 |
Egyensúlyi elvek érvényesülése a tanulás-tanítás folyamatában | 77 |
A vezérlés (irányítás) és önszabályozás (tanulás) dinamikus egyensúlyának elve | 79 |
Az individuális és csoportos tanulási tevékenység dinamikus egyensúlyának elve | 94 |
A munkatankönyv-jelleg értelmezése, az eddigi tapasztalatok áttekintése | 101 |
A 7. osztályos kémia munkatankönyv tartalmi és szerkezeti felépítése, alkalmazásának módszere | |
Néhány általános alapelv | 107 |
A 7. osztályos munkatankönyv tartalmi és szerkezeti felépítése | 110 |
A 7. osztályos Kémia munkatankönyv didaktikai struktúrája | 113 |
Az egyes tankönyvi egységek bemutatása, elemzése és feldolgozása | 115 |
Fizikai változásokra vezető kölcsönhatások (egy- és többkomponensű rendszerek) | 116 |
Kémiai változásokra vezethető kölcsönhatások | 123 |
A kémiai változásokban részt vevő halmazok csoportosítása és jelölése | 127 |
Az atom szerkezete | 132 |
Kémiai kötések | 136 |
A kémiai változások jelölése. Egyszerűbb számítások, a kémiai egyenletek minőségi és mennyiség jelentése | 141 |
A kémiai reakciók csoportosítása. A kémiai reakciók sebessége | 144 |
Vizes oldatokban lejátszódó kémiai változások - Tanév végi ismétlés, rendszerezés | 147 |
Vizuális és manipulatív információhordozó és közvetítő eszközök helyes alkalmazása a kémiai információrendszer feldolgozásában | 155 |
A tanulók tudás- és képességszintjének mérése és értékelése | 162 |
A témazáró feladatlapok felépítése és alkalmazása | 165 |
A témazáró feladatlapokhoz csatolt képesség- és attitűdvizsgáló tesztek felépítése | 168 |
Tanmenetjavaslat a 7. osztályos Kémia munkatankönyv feldolgozásához | 174 |
Hivatkozott irodalom | 204 |
Ajánlott szakmai-módszertani irodalom | 206 |
Ajánlott pszichológiai-didaktikai irodalom | 207 |
Pszichológiai fogalmak jegyzéke | 208 |
A Kémia 7. munkatankönyv feldolgozásához szükséges vegyszerek jegyzéke | 211 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.